Bluetooth niet automatisch laten verbinden ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
Wanneer ik de bluetooth op mijn pc aanzet maakt deze direct en automatisch verbinding met de soundbar die aan mijn pc hangt, met de soundbar die aan de tv hangt en met de bluetooth ontvanger die aan mijn stereo versterker hangt. Ik gebruik deze 3 apparaten ook afwisselend in combinatie met mijn pc.
Nu was mijn vraag of er niets bestaat softwarematig zodat ik zelf kan kiezen met welk toestel ik wil verbinden en niet alles in één keer automatisch wordt verbonden ?
Hetzelfde probleem heb ik met mijn smartphone.
Momenteel los ik dit probleem op door telkens de toestellen te verwijderen op mijn pc of smartphone maar dit is ook omslachtig om ze daarna telkens weer te koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:35
Bij geluidsinstellingen kan je kiezen op welk apparaat het wordt afgespeeld. Hij onthoudt de laatste keuze.

Mbt verbinden, Of hij verbindt automatisch of je moet handmatig verbinden, je kan niet allebei hebben want het een sluit het ander uit. Hoe zag je het voor je dat hij niet automatisch verbindt maar je ook niet handmatig hoeft te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
99ruud99 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:42:
Hoe zag je het voor je dat hij niet automatisch verbindt maar je ook niet handmatig hoeft te verbinden?
Ik wil graag handmatig verbinden maar niet telkens opnieuw de apparaten gaan koppelen.
Wanneer ik nu bluetooth aanzet op mijn pc worden onmiddellijk de soundbar van de pc en de soundbar in de woonkamer verbonden en de bluetooth ontvanger verbonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82SyPr80Zdq5RV_Ics4rQj6L_BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6XNcdBjErfFBsYfoS7dfBvR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:35
Zodra je koppelt kan je "automatisch verbinden" aan (of uit) vinken. Hiermee blijven ze wel onthouden maar niet verbonden.

Is dat wat je zoekt?

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 28-04-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:18
99ruud99 schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:14:
Zodra je koppelt kan je "automatisch verbinden" aan (of uit) vinken. Hiermee blijven ze wel onthouden maar niet verbonden.

Is dat wat je zoekt?
Dat kan niet met Bluetooth. Ben je toevallig in de war met Wi-Fi?

@karine1 om je vraag te beantwoorden: dat is niet mogelijk. Windows biedt geen optie aan om niet automatisch met een Bluetooth apparaat te verbinden.

[ Voor 19% gewijzigd door P1nGu1n op 28-04-2024 11:46 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het Windows bluetooth beheersysteem trekt op niet veel.
Je kan inderdaad de verbinding verbreken maar dan zijn de apparaten wel gestart en staan ze aan, de Logitech bluetooth adapter blijft trouwens constant terug verbinding maken na het verbreken.
Enige oplossing is dus telkens de apparaten te verwijderen.

Bestaat er ook geen alternatieve bluetooth manager app/prog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:12
Al op verbinding verbreken geklikt?
als het goed is zou je volgende keer dan eerst weer handmatig moeten verbinden afaik

nvm, blijkt (iig op win10, idd niet te werken)
snelle test hier met telefoon en windows, laat zien dat ie t laatste connected device pakt bij aanzetten van device / bluetooth

[ Voor 43% gewijzigd door JWL92 op 04-05-2024 21:29 ]

Pagina: 1