Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superky
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 18:00
Hallo allen,

Ik werk 8 jaar full time in de IT, en ik ben van plan om een deeltijd studie te gaan doen. Hierdoor ga ik minder werken dan voorheen en heb ik minder inkomen, wat ook gewoon is. Nu ben ik opzoek naar een bijbaan als developer voor 24 uur per week om mijn huiskosten te dekken omdat mijn huidige werkgever mij helaas geen mogelijkheidheid wil bieden om te studeren naast mijn werk. Bij mijn huidige werkgever heb ik een leaseauto en soms heb ik deze ook wel nodig merk ik als ik iets ophaal met de auto dat ver ligt.

Weet iemand toevallig waar ik zo'n vacature wellicht kan vinden :)? Dus een bijbaan als software engineer voor 24 per week met een lease auto, huurauto, auto van de zaak of iets soortgelijks daaraan :)?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,

superky

[ Voor 0% gewijzigd door superky op 28-04-2024 00:22 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 21:01
LinkedIn ?
Tweakers.net carrière ?
Indeed ?
Google ?
Je eigen netwerk raadplegen ?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 13:10
Als je per se een auto nodig hebt in een situatie waarin je weinig inkomen hebt, waarom koop je dan niet gewoon een goedkoop betrouwbaar wagentje, tot je weer fulltime werkt, inplaats van een lease-auto o.i.d.? Lijkt me zonde van het geld, zeker als het tijdelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:11
De auto blijft hetzelfde kosten voor je werkgever, dus hou rekening dat dat van je inkomen af gaat.
Stel je krijgt nu voor 40 uur 4k bruto + auto (1000) -> 5k totaal.
Dan vertaald zich dat naar 2000 bruto + auto (1000) bij 24 uur.
Zou je daarmee akkoord zijn?

Als je salaris nu lager ligt dan wordt het nog erger. Bij salaris van 3k zou je naar 1800 zakken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 22:48
superky schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:21:
..
Bij mijn huidige werkgever heb ik een leaseauto en soms heb ik deze ook wel nodig merk ik als ik iets ophaal met de auto dat ver ligt.
..
Ik moet als freelancer huilen en lachen om die zin. :*) Dus je koopt wel eens een ding op Marktplaats en dat is dan 30 minuten rijden? Verder eigenlijk geen auto nodig?

Een leaseauto met brandstof kost al snel €750-1000. Afhankelijk van je werk is dat eigenlijk gewoon een salariscomponent, eigenlijk betaal je die gewoon zelf. Er zit wat (belasting)voordeel aan voor beide partijen, maar door de bank genomen moet dat geld gewoon betaald worden. Zelfs in de meest representatieve verkopersfunctie die daarbij ook dagelijks grote pakketten moet meenemen in een grote duitse SUV is het voor een baas uiteindelijk voordeliger als zulke werknemers gewoon op de fiets komen en die auto uit de bedrijfsgarage ophalen.

Ik zou dus even overwegen of je voor de 24 uur die je wilt werken ook nog zeg €500 in de maand indirect wil neertellen voor een leaseauto. Als je bijvoorbeeld 8 flink lange dagen bij Greenwheels huurt zit je op de helft van dat bedrag, Snappcar, Mywheels zal nog voordeliger zijn. Een deal maken met een bekende of via via kan ook nog.

Over de 'bijbaan'. Ga lekker freelancen, tenzij je 8 jaar alleen maar printerpapier hebt bijgevuld moet je toch wel zo'n €50 ex BTW per uur kunnen verdienen. Misschien kom je er ook achter dat als je dat 36 uur per week doet je waarschijnlijk 4x zoveel verdient als nu en dan kan je die studie eigenlijk ook gewoon laten zitten ter zijne tijd.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:01
jnr24 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:53:
[...]

Ik moet als freelancer huilen en lachen om die zin. :*) Dus je koopt wel eens een ding op Marktplaats en dat is dan 30 minuten rijden? Verder eigenlijk geen auto nodig?

Een leaseauto met brandstof kost al snel €750-1000. Afhankelijk van je werk is dat eigenlijk gewoon een salariscomponent, eigenlijk betaal je die gewoon zelf. Er zit wat (belasting)voordeel aan voor beide partijen, maar door de bank genomen moet dat geld gewoon betaald worden. Zelfs in de meest representatieve verkopersfunctie die daarbij ook dagelijks grote pakketten moet meenemen in een grote duitse SUV is het voor een baas uiteindelijk voordeliger als zulke werknemers gewoon op de fiets komen en die auto uit de bedrijfsgarage ophalen.

Ik zou dus even overwegen of je voor de 24 uur die je wilt werken ook nog zeg €500 in de maand indirect wil neertellen voor een leaseauto. Als je bijvoorbeeld 8 flink lange dagen bij Greenwheels huurt zit je op de helft van dat bedrag, Snappcar, Mywheels zal nog voordeliger zijn. Een deal maken met een bekende of via via kan ook nog.

Over de 'bijbaan'. Ga lekker freelancen, tenzij je 8 jaar alleen maar printerpapier hebt bijgevuld moet je toch wel zo'n €50 ex BTW per uur kunnen verdienen. Misschien kom je er ook achter dat als je dat 36 uur per week doet je waarschijnlijk 4x zoveel verdient als nu en dan kan je die studie eigenlijk ook gewoon laten zitten ter zijne tijd.
Altijd maar weer het ongevraagde advies om te gaan freelancen… niet iedereen wil dit. Niet iedereen wil de risico’s nemen (veel freelancers hebben 2008-2010) niet meegemaakt. Plus vergeet niet dat er meerdere tekens zijn dat er een recessie op de loer ligt: in Scandinavië is al sprake van een recessie en de inhuurmarkt ligt redelijk stil.

Wat betreft de TO: dit ga je niet vinden. Koop een goedkoop autootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:34

EiT

Gewoon een baan zoeken die wel je studie betaald en waar je ook een deel onder werktijd mag studeren.

Vaak moet je ook projecten binnen het bedrijf waar je werkt doen.

Even als voorbeeld: bij Avans is een deeltijd IT studie op een dinsdag of donderdag middag/avond (ligt aan instroom jaar). Je verliest effectief 2-4 werktijd.

Zelfstudie doe je gewoon in je avond uren/weekend.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:30
Levenstijl aanpassen en dingen voortaan laten bezorgen is ook een optie. En even afhankelijk van woonlocatie, niet meer omrijden langs de Hoogvliet of de Dirk omdat Campina daar 30ct goedkoper is. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaPlan
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-05 21:12
Er zitten een paar punten in je verhaal die niet helemaal lijken te kloppen.

1. Je wil deeltijd studeren
2. Je werkgever accepteert dit niet
3. Nu wil je deeltijd studeren met een bijbaan.

Als je punt 1 wil moet punt 2 veranderen.
Punt 3 kan helemaal niet want deeltijd vereist een werkgever waar jij je te leren zaken in de praktijk kan brengen.

Daarnaast klinkt een bijbaan met lease auto wel als iets vrij unieks. Veel bedrijven geven (in mijn sector) niet eens auto's als je onder de 32 uur zit.

Ik denk dat je je even goed moet inlezen wat deeltijd daadwerkelijk is misschien kan je dan ook laten zien aan je huidige werkgever hoe weinig impact dat eigenlijk heeft op je werk. Mijn vrouw doet ook deeltijd en 4 van haar contracturen worden besteed aan school, en dat is omdat het moet van de CAO . Het mag ook 0 zijn in heel veel sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Deeltijd naast een volledige baan kan prima. Het is een kwestie van wat dingen laten en wat beter plannen. Ik heb het zelf ook gedaan en het is niet nodig om deeltijd te werken. De uren in de collegezaal & contacten momenten voor opdrachten zijn toch in de avond. Het meeste werk aan de opdrachten en de studieuren doe je toch in het weekend. De inspanning per vak hangt ervan af, of het je ligt of niet.

Gewoon goede afspraken maken. Met je werkgever en met jezelf. Consistentie is het belangrijkste. Gewoon je planning goed volgen en niets uitstellen. Althans dat heeft voor mij prima gewerkt.

Ik zou het juist onhandig vinden om deeltijd te gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31
superky schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:21:
Hallo allen,

Weet iemand toevallig waar ik zo'n vacature wellicht kan vinden :)? Dus een bijbaan als software engineer voor 24 per week met een lease auto, huurauto, auto van de zaak of iets soortgelijks daaraan :)?
Op dezelfde plek waar je niet specifieke IT vacatures zult vinden. LinkedIn, recruiters en specifieke detacheerders.

Ik denk wel dat je het voor jezelf lastig maakt. Want je vraag en-en. Ergens zul je moeten kiezen, tenzij je zo gewild bent dat mensen om je staan te springen. Maar dat vermoed ik niet, anders zou je ook niet vragen om vacatures.

Detacheerders en mid-lance partijen zullen vaak een lease auto geven, echter is het lastig om iemand weg te zetten voor 24 uur op een project. Daar zit teveel risico in. En waar je in dienst gaat, krijg je vaak geen lease auto omdat je toch niet naar klanten hoeft.

Maar uiteindelijk komt het op onderhandelen en waarschijnlijk wat inleveren op salaris om een auto bekostigd te krijgen, of wat al eerder is aangegeven zelf een auto kopen.

[ Voor 64% gewijzigd door JustAnotherDev op 28-04-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:04
PrimaPlan schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:34:
Er zitten een paar punten in je verhaal die niet helemaal lijken te kloppen.

1. Je wil deeltijd studeren
2. Je werkgever accepteert dit niet
3. Nu wil je deeltijd studeren met een bijbaan.

Als je punt 1 wil moet punt 2 veranderen.
Punt 3 kan helemaal niet want deeltijd vereist een werkgever waar jij je te leren zaken in de praktijk kan brengen.
Is dat zo, bij deeltijd, ja? Ik meen dat dit bij duaal het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wheel schreef op maandag 29 april 2024 @ 06:44:
[...]

Is dat zo, bij deeltijd, ja? Ik meen dat dit bij duaal het geval is.
deeltijd ook, iig in Utrecht en Amsterdam. rest weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:04
Klinkt alsof je nu leaseauto hebt die je niet zakelijk gebruikt.

Anyhow, die baan ga je niet vinden. Daar komt het eigenlijk op neer.

Zou je positie / gedachte met je huidige WG heroverwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:14
99ruud99 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:45:
De auto blijft hetzelfde kosten voor je werkgever, dus hou rekening dat dat van je inkomen af gaat.
Stel je krijgt nu voor 40 uur 4k bruto + auto (1000) -> 6k totaal.
Dan vertaald zich dat naar 2000 bruto + auto (1000) bij 24 uur.
Zou je daarmee akkoord zijn?

Als je salaris nu lager ligt dan wordt het nog erger. Bij salaris van 3k zou je naar 1800 zakken.
Stel je krijgt nu voor 40 uur 4k bruto + auto (1000) -> 6k totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:11
haha oeps, dat komt omdat er eerst 5k was, maar toen bedacht ik gezien ts nog opleiding extra nodig heeft waarschijnlijk 4k salaris :)
heb bij 2e regel wel 5k gerekend -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-05 21:42
Een lease auto is een sigaar uit eigen doos. Het kan prima zijn als je graag een nieuwe auto wilt rijden. Anders is het veel goedkoper om gewoon prive een 2e hands auto te rijden. 2e hands hoeft geen barrel te zijn overigens. Een 5 jaar oude auto waar je een lening voor af moet sluiten zal alsnog veel goedkoper zijn dan een lease auto.

In jouw geval klinkt het alsof je ook uit de voeten kan met een green wheels of wel een barrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
retoohs schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:38:
Een 5 jaar oude auto waar je een lening voor af moet sluiten zal alsnog veel goedkoper zijn dan een lease auto.
Auto is een ruim begrip in jouw zin. Een 2e hands auto van 5 jaar kan ook redelijk aan de prijs zijn wanneer het een wat ruimer model is (TS geeft aan de auto privé vooral te gebruiken om dingen op te halen wat verder weg ligt). Dit doe je over het algemeen niet in een Fiat 500 denk ik.

De rentes zullen ook niet laag zijn op een lening en belasting, verzekering, onderhoud en benzine zijn ook niet bepaald goedkoop meer.

Ik vraag me dan ook serieus af of een 5 jaar oude auto met lening wel echt goedkoper is dan een vast bedrag aan bijtelling.

Of je moet in de lease een Audi rekenen en prive een 5 jaar oude Dacia of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:17
Gadgeteer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:48:
[...]

Auto is een ruim begrip in jouw zin. Een 2e hands auto van 5 jaar kan ook redelijk aan de prijs zijn wanneer het een wat ruimer model is (TS geeft aan de auto privé vooral te gebruiken om dingen op te halen wat verder weg ligt). Dit doe je over het algemeen niet in een Fiat 500 denk ik.

De rentes zullen ook niet laag zijn op een lening en belasting, verzekering, onderhoud en benzine zijn ook niet bepaald goedkoop meer.

Ik vraag me dan ook serieus af of een 5 jaar oude auto met lening wel echt goedkoper is dan een vast bedrag aan bijtelling.

Of je moet in de lease een Audi rekenen en prive een 5 jaar oude Dacia of zo iets.
Een 5 jaar oude station zonder al te veel kilometers blijft ruim onder de 20k aanschaf. Met afschrijving, verzekering, onderhoud etc blijf je nog onder de €500 per maand aan kosten. Dat ben je vaak aan bijtelling alleen al kwijt bij een lease auto van vergelijkbaar formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Philip Ross schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Een 5 jaar oude station zonder al te veel kilometers blijft ruim onder de 20k aanschaf. Met afschrijving, verzekering, onderhoud etc blijf je nog onder de €500 per maand aan kosten. Dat ben je vaak aan bijtelling alleen al kwijt bij een lease auto van vergelijkbaar formaat.
Ik heb tot afgelopen november een Ford Focus Station in de bijtelling gehad. Ben benieuwd hoe jij aan 500euro netto bijtelling komt. Ik was in ieder geval aanzienlijk minder kwijt (voor 500euro netto had ik ook zeker geen Focus willen rijden).

Ik heb het idee dat jij niet op de hoogte bent van de werkelijke bedragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
In dit geval is een lease auto onverstandig.

Leasebudget/bijtelling gaat ten koste van het vrij besteedbaar inkomen.

Nieuwe auto vormt een luxe die niet bij het lagere inkomen past.

Leaseovereenkomst bind je aan een werkgever terwijl je juist in een dynamische fase met studeren en werken zit.

In zo'n situatie wijst logica op een zo hoog mogelijk vrij besteedbaar inkomen en een zo goedkoop mogelijke functionele mobiliteitsoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoewel het fijn is dat je al zoveel reacties gekregen hebt, gaat dit topic toch op slot. Er mist namelijk écht een stukje eigen inzet: waar heb je zelf al gezocht? Waarom lukt het je niet daar iets te vinden? Tevens is je TS niet de duidelijkste, je spreekt over 'n bijbaan, maar je moet er wel in je levensonderhoud mee kunnen voorzien.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.