Afvoer wasmachine stroomt over en maakt gorgelend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulvanbeek1974
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-05-2024
Mijn vraag

De afvoer van de wasmachine stroomt over bij centrifugeren, vooral schuim. Verder maakt maakt de afvoer bij centrifugeren een gorgelende geluid. De afvoer van de wasdroger past verder niet in dezelfde afvoer als van de wasmachine.

De afvoer komt uit op een relatief lang kanaal van 5 meter. Diameter is 40 mm. Ik heb al veel gelezen op verschillende tweaker draadjes. Ik denk dat ik het volgende moet doen:

1. Witte sifon verwijderen
2. Beluchter op onderste Sifon
3. Splitter voor afvoer wasmachine en wasdroger

Zit ik dan goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDGCCBHlzIQ1q6BtO4EAXyKYnJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KB1CoRtfy74JXsyu0hwhGBH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqsfe5WzKbmdeS60Lmt-N8KIQUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MiJTmLxkixgvXrgBYhSYAzEr.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Paulvanbeek1974 op 27-04-2024 23:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Die afvoer van wasmachine hoort veeel hoger te zitten. Ik zou daar beginnen.

Daarna sifon grondig reinigen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sethro op 27-04-2024 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:01
Paulvanbeek1974 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:11:
Mijn vraag

De afvoer van de wasmachine stroomt over bij centrifugeren, vooral schuim. Verder maakt maakt de afvoer bij centrifugeren een gorgelende geluid. De afvoer van de wasdroger past verder niet in dezelfde afvoer als van de wasmachine.

De afvoer komt uit op een relatief lang kanaal van 5 meter. Diameter is 40 mm. Ik heb al veel gelezen op verschillende tweaker draadjes. Ik denk dat ik het volgende moet doen:

1. Witte sifon verwijderen
2. Beluchter op onderste Sifon
3. Splitter voor afvoer wasmachine en wasdroger

Zit ik dan goed?
Als het eerder geen probleem was moet je het probleem dat er nu is eerst oplossen.
Is de afvoer niet gewoon verstopt?
Is het afschot van het lange kanaal wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulvanbeek1974
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-05-2024
Er is geen verstopping. De situatie is in die zin nieuw dat binnen de 5 meter afvoer nu ook een afvoer van een wasbak geplaatst is. Voorheen was dit een lange afgesloten afvoer richting de hoofdafvoer in de kruipruimte. Er is nagenoeg geen afschot, maar dat was voorheen ook geen probleem. Ik heb nooit overstroming of een gorgelend geluid gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 21:07
Start even simpel met inderdaad de afvoer hoger laten beginnen. Tot ongeveer wasmachine hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:52
Klinkt beetje als een overdruk doordat er ergens lucht gevangen zit. Maar normaal zou wastafel dan gewoon even moeten borrelen en verder geen probleem. Je wasmachine pomp zou sterk genoeg moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Langere buis erop met een ij stuk.
Kan je de afvoer voor zowel de wasmachine als de droger apart in een buis stoppen.
De slangen niet te ver in de buizen stoppen.

Edit:
Zoiets dus al zou ik het ij stuk lager zetten en de buizen op het ij stuk wat langer houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl0TFfRpL7jQIj7BgyvnCPiglfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HFIsaxQr8dsAAPZTEemXtXb7.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Ad de Jong op 28-04-2024 00:36 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik15678
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05:55
Minder wasmiddel gebruiken, ik had hier hetzelfde probleem met schuim.
Volgens de wasmachine monteur gebruikte ik veel te veel.
Sindsdien gebruik ik nog de helft van het voorschreven wasmiddel en het probleem met overtollig schuim is opgelost.

Het gorgelen, idd zorgen dat er een punt komt waar die lucht aan kan zuigen en wat andere hier al zeggen, de aansluiting van de wasmachine hoger maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13
Je hebt nu voor de wasmachine slang een sifon, die weer op sifon zit dat geeft problemen.

Aangezien er bij de vloer al een sifon zit kan die voor wasmachine weg, maak de buis wel wat langer.
Zoals @Ad de Jong voorstelt.

Een sifon moet zo laag mogelijk bij grond zitten de aanvoerbuis op de sifon moet hoogte hebben, laat die tot boven die CV-buizen uitsteken.

[ Voor 7% gewijzigd door leonbong op 28-04-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Je afvoer zit 'luchtdicht' vastgeschroefd op die sifon?

Plaats die afvoer er eens 'open' in, er is op de huidige manier geen enkele vorm van ontluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-09 18:32
Een sifon is ervoor gemaakt om de lucht van het riool niet in je huis te krijgen. Het is dus dubbelop om een sifon te hebben en een luchtdichte aansluiting. (en al helemaal 2 sifons achter elkaar) Dat is waarschijnlijk ook wat hier voor problemen zorgt. De makkelijkste manier om dit op te lossen is gewoon de witte zwanenhals weghalen, er zit toch nog een sifon. evt kun je hem nog iets verhogen met een rechte buis. Ijstukje is niet nodig die afvoer van de droger zit daar prima.

De pomp van een wasmachine is meestal gecertificeerd voor een afvoer van 1,50 ten opzichte van de vloer. (bij bosch siemens en miele in ieder geval)

Tegen schuim werkt inderdaad minder doseren het beste. 90% van de mensen doseert te veel. (gemiddeld 35%, heeft Miele me ooit verteld)

Werk al even in de witgoed, zulke problemen komen vaker voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanF
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Beste;

Om een wasautomaat en een vaatwasser op een sifon aan te sluiten heb ik deze aansluiting bij warmteservice gebruikt.
Dit werkt erg goed;
Groet,
Bas
https://www.warmteservice...ngtule-40x40mm/p/A0024245
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VneGY8I7OtkHf6U3fiEUWgWPsnU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jo2s6SlcJxLXIHRqC0DrHyaj.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-09 18:32
BastiaanF schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:17:
Beste;

Om een wasautomaat en een vaatwasser op een sifon aan te sluiten heb ik deze aansluiting bij warmteservice gebruikt.
Dit werkt erg goed;
Groet,
Bas
https://www.warmteservice...ngtule-40x40mm/p/A0024245
[Afbeelding]
Dit wordt over het algemeen alleen toegepast als de afvoer aangesloten wordt op de afvoer van bijvoorbeeld een gootsteen, omdat de afvoer van bijvoorbeeld een vaatwasser dan heel dicht op de sifon zit. Omdat er dan geen buffer is (wat bij een wasmachine de hoogte van de buis is op de sifon) is het nodig dat dia afvoer waterdicht is, omdat hij anders overstroomt.

Dit kopen heeft weinig zin als TS ook gewoon zonder problemen de sifon kan weghalen.
Pagina: 1