Bestelling geplaatst via apple.com maar niet betaald.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealMiel
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-06 18:09
Hey,

Ik heb afgelopen vrijdag een MacBook besteld via Apple.com, maar bij het betalen met iDEAL kreeg ik de melding dat mijn ING Bankieren-limiet te laag was en de betaling mislukt was. Nadat ik deze melding van iDEAL kreeg, werd ik doorverwezen naar een pagina die aangaf dat mijn bestelling geplaatst was.

De bestelling is ook via email bevestigd. Verder heb ik geen e-mail ontvangen dat de betaling mislukt is, en op de bestelpagina staat dat de bestelling verwerkt wordt.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Even wachten tot er maandag iemand bij Apple een mail stuurt om opnieuw een betaal poging te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Reageren op de bevestiging? Of even afwachten tot ze je benaderen om je betaling alsnog in orde te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Je ing rekening openen en kijken naar het saldo/transakties ???

[ Voor 96% gewijzigd door tweazer op 28-04-2024 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bestelling wordt verwerkt. Dat is toch een goed teken? Dat betekent namelijk dat er iemand (of een systeem) gaat kijken dat bij jouw bestelling ook aan jouw betaalverplichting is voldaan. Zo niet dan wordt de bestelling niet doorgezet en krijg je vanzelf een berichtje met óf een mogelijkheid om alsnog te betalen óf de bestelling wordt geannuleerd.

Het zou een mooi verdienmodel zijn dat bestellingen wél worden verstuurd maar niet worden betaald tijdens het betaalproces. Mocht dat wel zo zijn: bestel meteen nog een pallet MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Het kan zelfs zijn dat jij je laptop wel krijgt en een losse factuur er bovenop die je dan nog moet voldoen.

Kijk even je transacties na of neem contact op met Apple support.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 13:08

Managelorian

“This is the workflow.”

sypie schreef op zondag 28 april 2024 @ 07:38:
Het zou een mooi verdienmodel zijn dat bestellingen wél worden verstuurd maar niet worden betaald tijdens het betaalproces. Mocht dat wel zo zijn: bestel meteen nog een pallet MacBooks.
Als je iets hebt besteld, maar nog niet hebt betaald dan heb je gewoon een betaalverplichting. Zeker in een ecosysteem van een fabrikant/leverancier als Apple kan Apple desnoods andere diensten tijdelijk schorsen als je blijft weigeren om aan je betaalverplichting te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Blokker_1999 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:08:
Het kan zelfs zijn dat jij je laptop wel krijgt en een losse factuur er bovenop die je dan nog moet voldoen.

Kijk even je transacties na of neem contact op met Apple support.
In theorie kan het, maar ik durf met 99,99% zekerheid te zeggen dat je geen MacBook van minimaal €1000 bezorgd zult krijgen inclusief factuurtje met daarop 'wil je alsjeblieft nog wel even betalen?' :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-06 18:13

kolderindekop

yeaahhhh

Jeetje eerste wat je doet is toch je bank checken lijkt me niet heel ingewikkeld

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:47
Vaak kun je bij webshops inloggen en bij het overzicht van bestellingen opnieuw proberen te betalen.
Ik weet niet of dat bij apple ook kan, je kunt even kijken.

Anders gewoon even wachten. Betalingen mislukken wel vaker door diverse redenen. (Er zitten veel teveel forwards in betalen tegenwoordig)
Soms krijg je een “je moet nog betalen” mail, anders cancellen ze de order.
Ik heb helaas nog nooit iets gratis gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:17
Vage openingspost. Is het geld afgeschreven? Zo ja, dan even afwachten. Zo nee, nog een keer bestellen en morgen naar Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-06 23:23
Ik heb ook keer gehad dat de asn bank haperde met ideal. Voldoende saldo etc. Gebeurt wel eens. Krijg nadat de bestelling was verwerkt gewoon een melding waarin opnieuw betaald kon worden.

Overigens kan je ook via de bestelstatus pagina de bestelling annuleren, en gewoon een nieuwe bestelling plaatsen.
Pagina: 1