Game desktop, 1440p, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caorunn
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-11 11:54
Hallo allemaal,
Na 8 jaar trouwe dienst is de 'aan-knop' van mijn desktop compleet versleten. Dit was voor mij de druppel: tijd voor een nieuwe desktop. Eentje die zonder problemen de nieuwste generatie games kan draaien, en waarvan ik verwacht dat hij hoog in het midden-segment zit. Aangezien ik nog nooit een pc heb samengesteld kan ik wel wat advies gebruiken aan de hand van mijn wenslijst. Ik heb er ook een monitor bijgezet, om te upgraden naar 27 inch. Dank u alsvast voor uw tijd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is voornamelijk bedoelt om op te gamen. Sowieso moet ik na de next-gen upgrade van the witcher 3 weer eens het hele spel opnieuw spelen - mijn vingers jeuken maar ik wilde eerst een nieuwe pc waar ik alles naar 'ultra' kan schuiven en lekker kan genieten van de graphics. Cyberpunk 2077 zal waarschijnlijk ook nog wel aan de beurt komen. Ook speel ik sinds kort redelijk vaak PUBG en mijn oude computertje hapert soms nogal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar mag het systeem 2000 euro kosten, maar dat is inclusief monitor en Windows-licentie. Ik denk zo rond de 1500 - 1600 voor de desktop zelf. Ik heb best wat te besteden maar ik wil het nog wel enigszins binnen de perken houden, en dit valt nog wel te verantwoorden richting mevrouw Caorunn. Mocht er een grandioze verbetering voor een paar tientjes meer te behalen zijn is dat niet erg. Mocht het goedkoper kunnen zonder significant op prestaties in te leveren is dat natuurlijk prachtig.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve muis, toetsenbord en audioapparatuur niet.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat er in het lijstje hieronder staat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zeker niet. Ik heb de componenten in mijn lijstje gekozen omdat ik ze vaak aangeraden zag worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat de huidige generatie spellen zonder problemen aankan op 1440p, en dat ik niet hoef aan te passen de komende jaren. Meer chicken dinners.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Dit is de eerste keer dat ik zelf een PC wil samenstellen, dus het zou fijn zijn als iemand kan kijken of ik niets over het hoofd zie of domme fouten maak (te weinig voeding, niet compatible, dat soort dingen). Als ik nog wat centjes kan besparen op een makkelijke manier hoor ik het ook graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 355,-€ 355,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 179,-€ 179,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 7900 GRE GAMING OC 16G€ 609,-€ 609,-
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 73,48€ 73,48
1MonitorsASUS TUF Gaming VG27AQ3A Zwart€ 262,67€ 262,67
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 55,90€ 55,90
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 104,90€ 104,90
1VoedingenSeasonic Focus GX-850€ 114,90€ 114,90
1Solid state drivesLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.884,75

Alle reacties

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-11 16:09
Ik zou een atx 3.0 voeding pakken: uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 750W Zwart

Als je nu al Windows hebt en de key geregistreerd hebt op je Outlook account, kan je de key gewoon meenemen trouwens.

• Caorunn
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-11 11:54
Bedankt voor je reactie. Bij de productspecificatie van de videokaart staat 'recommended PSU: 700W.' Is een voeding van 750W dan afdoende voor het hele systeem, dus is de vermogensvraag van de grafische kaart bepalend voor de grootte van de voeding van de hele desktop?

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-11 23:55
Aanbevolen PSU specs houden meestal rekening mee met mindere PSUs. Dus met een high-end PSU zit je meestal wel goed.

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-11 23:55
Joe28965 schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:06:
Ik zou een atx 3.0 voeding pakken: uitvoering: Thermaltake Toughpower GF3 - 750W Zwart

Als je nu al Windows hebt en de key geregistreerd hebt op je Outlook account, kan je de key gewoon meenemen trouwens.
Alleen als het geen OEM key is. OEM keys zijn meestal niet mee te nemen naar een nieuw systeem zonder een paar omwegen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 07:21
Caorunn schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:04:
Bedankt voor je reactie. Bij de productspecificatie van de videokaart staat 'recommended PSU: 700W.' Is een voeding van 750W dan afdoende voor het hele systeem, dus is de vermogensvraag van de grafische kaart bepalend voor de grootte van de voeding van de hele desktop?
De videokaart is meestal het onderdeel in een PC die de meeste stroom vraagt, daarom bepaalt die dan de benodigde voeding.

Een 7900GRE verbruikt ongeveer 250 Watt tijdens gamen. Tel hier nog andere onderdelen bij op en je zit op grofweg 400 Watt tijdens gamen. Die aanbevelingen op websites van fabrikanten van videokaarten houden inderdaad ook rekening met voedingen die niet zo goed zijn en niet continu het opgegeven vermogen kunnen leveren. Fabrikanten dekken zichzelf hiermee in, maar als je een goede voeding hebt is dit aangegeven vermogen veel meer dan benodigd.

Specs

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:24
Volgens mij heeft Asus nog steeds last van de slow boot bij AM5. Als dat je stoort kan je evt naar de Gigabyte of AsRock kijken?
Pagina: 1