Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06-2024
Wij hebben maanden terug keukenappartuur gekocht bij een keukenwinkel in Rotterdam, nou zijn we pas vorige week erachter gekomen dat ze niet passen in onze keuken aangezien we nu pas de keuken hebben gebouwdt dus wouden we ze omruilen bij dezelfde zaak.

Manager zei toen dat het niet meer mocht, gister toch weer gebeld en van een andere bedrijfsleider te horen gekregen dat het wel mocht, factuur gemaakt en prijsverschil betaald ( nieuwe apparatuur iets duurder )
Nou heb ik dus de betaalde factuur en mailcontact gehad over de nieuwe levering.

Mijn vraag: kan de andere manager die het niet toe liet nog roet in het eten gooien? Door te zeggen dat het toch niet mag. Of is dit nu bindend en mogen ze het niet meer annuleren?

Mvg Bob

[ Voor 5% gewijzigd door BobdeSjouwer op 27-04-2024 16:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je hebt betaald, dus ik zou me sowieso geen zorgen maken. Bovendien zou die eerste manager wel heel erg graag van z'n klanten af moeten willen, zou 'ie hier wat tegen willen gaan doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Je hebt niet gekregen wat je hebt gekocht, niet willen zit er niet in ze MOETEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
Reptielenbrein schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:36:
Je hebt niet gekregen wat je hebt gekocht, niet willen zit er niet in ze MOETEN.
Excuses ik had het verkeerd getypt, we hebben wel gekregen wat we besteld hadden. Alleen zagen we vorige week dus pas dat we andere apparatuur nodig hadden.. heb het veranderd in de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:23
BobdeSjouwer schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:39:
[...]

Excuses ik had het verkeerd getypt, we hebben wel gekregen wat we besteld hadden. Alleen zagen we vorige week dus pas dat we andere apparatuur nodig hadden.. heb het veranderd in de vraag
Die eerste manager is een hork die niet mee neemt. Zal vast ergens in de voorwaarden staan. Misschien eentje die daar parttime werkt.

Die tweede denkt mee en je hebt al een aangepaste factuur ontvangen en de betaling voldaan. Zal vast wat afgesproken zijn over wanneer het wordt geleverd en de huidige apparatuur nieuw in verpakking wordt opgehaald?

Die eerste heeft in principe niks meer met de bestelling te maken en zal het waarschijnlijk niet eens zien en/of weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
President schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:41:
[...]

Die eerste manager is een hork die niet mee neemt. Zal vast ergens in de voorwaarden staan. Misschien eentje die daar parttime werkt.

Die tweede denkt mee en je hebt al een aangepaste factuur ontvangen en de betaling voldaan. Zal vast wat afgesproken zijn over wanneer het wordt geleverd en de huidige apparatuur nieuw in verpakking wordt opgehaald?

Die eerste heeft in principe niks meer met de bestelling te maken en zal het waarschijnlijk niet eens zien en/of weten
Klopt, wij hebben ook al een mail ontvangen van de tweede leidinggevende, daarin staat dat hij mij zal mailen als het apparatuur bij hun binnen is.

Vroeg me alleen af of ze volgens de wet nog konden cancellen, gaat om een groot bedrag en we hebben niet echt een fijne ervaring met de eerst meneer gehad.. vandaar mijn zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Je hebt toch schriftelijk afspraken en het verschil betaald? Hier mee is er een geldige overeenkomt die niet een eenzijdig kan worden ontbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobdeSjouwer
Reptielenbrein schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:45:
Je hebt toch schriftelijk afspraken en het verschil betaald? Hier mee is er een geldige overeenkomt die niet een eenzijdig kan worden ontbonden.
Ja precies, oke fijn om dat te horen.
Heb zelf niet echt veel verstand over hoe dat precies allemaal werkt met facturen vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:57

bert pit

asdasd

Zo is het. Een overeenkomst kan alleen met wederzijds goedvinden ontbonden of veranderd worden. Dat is gebeurd en inmiddels heb je een nieuwe overeenkomst die wederom alleen met wederzijds goedvinden ontbonden kan worden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BobdeSjouwer schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:50:
[...]

Ja precies, oke fijn om dat te horen.
Heb zelf niet echt veel verstand over hoe dat precies allemaal werkt met facturen vandaar.
Eigenlijk is het simpel. Iedereen met een commerciele functie bij een bedrijf heeft een bepaald mandaat om overeenkomsten aan te gaan. Dat is noodzakelijk omdat anders de directeur elke keer zelf kan komen opdraven als een klant wat koopt.

In jouw geval mag je als klant aannemen dat beide managers werken binnen de grenzen van hun mandaat. Daardoor heb je nu niet een overeenkomst met die ene manager maar met het bedrijf. En die overeenkomst kunnen ze niet zomaar eenzijdig wijzigen tenzij de overeenkomst expliciet wat anders bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:45

Lordy79

Vastberaden

downtime schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 17:05:
[...]

En die overeenkomst kunnen ze niet zomaar eenzijdig wijzigen tenzij de overeenkomst expliciet wat anders bepaalt.
En als die expliciete bepaling in de overeenkomst wettig is. Want als die bijvoorbeeld stelt dat je geen garantie krijgt als je iets koopt, dan is dat nietig omdat consumenten gewoon een wettelijke garantie hebben op (vrijwel) alle aankopen.

TS hoeft zich inderdaad geen zorgen te maken en de volgende keer goed opletten :)

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1