Toilet loopt vol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adventure55
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-05 10:06
Bij het doorspoelen van het toilet op de begane grond loopt deze vol en water loopt heel erg langzaam door. Ineens gebeurde dit en geen rare dingen door het toilet gespoeld. Het doorspoelen van het toilet op de bovenverdieping gaat wel goed. Heb al geprobeerd met soda azijn heet water en met de rubberen ontstopper maar dit helpt niet. Bij het ploppen met de rubberen ontstopper is geborrel te horen in het de afvoer van het fonteintje in de toiletruimte. En als je het water laat stromen in dit fonteintje stroomt het toilet vol water. Mijn vraag is waar zou de verstopping aan kunnen liggen? Waar zou deze kunnen zitten? En wat zou hier verder aan te doen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:01
Waar de verstopping zit weet ik niet, maar stop direct met het doortrekken van de wc boven tot je de verstopping hebt gevonden. Met een beetje pech komt alle zooi van boven er beneden via de pot uitborrelen.

//Edit:

Het kan best een andere oorzaak hebben dan iets verkeerds wat je binnen hebt doorgespoeld, bijvoorbeeld blad via de regenpijp of een afgebroken afvoer buiten door bodemdaling.

[ Voor 31% gewijzigd door phYzar op 27-04-2024 14:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als het ploppen niet werkt zou ik een rioolservice bellen. Laat je even goed voorlichten wat de kosten zijn, meestal zo'n 100 euro voor het eerste uur en daarna een tarief per kwartier. Als ze vaag zijn over de kosten, ophangen en een ander bellen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:56
Zit een verstopping is de afgaande lijn vanaf toilet en na de aansluiting van het fonteintje op de riolering . Zooitje warm water en wat luchtdruk wil denk iknog wel eens helpen .

Rothenberger maakt er wel wat spulletjes voor . Van koopje tot heel erg veul knaken . Ik heb deze :

Werkt erg goed en heeft meerdere verloopstukken erbij zodat je meerdere situaties aan kan

https://www.toolmax.nl/ro...ge-druk-pijpreiniger.html

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

adventure55 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:44:
Bij het doorspoelen van het toilet op de begane grond loopt deze vol en water loopt heel erg langzaam door. Ineens gebeurde dit en geen rare dingen door het toilet gespoeld. Het doorspoelen van het toilet op de bovenverdieping gaat wel goed. Heb al geprobeerd met soda azijn heet water en met de rubberen ontstopper maar dit helpt niet. Bij het ploppen met de rubberen ontstopper is geborrel te horen in het de afvoer van het fonteintje in de toiletruimte. En als je het water laat stromen in dit fonteintje stroomt het toilet vol water. Mijn vraag is waar zou de verstopping aan kunnen liggen? Waar zou deze kunnen zitten? En wat zou hier verder aan te doen zijn?
Je afvoer is verderop in de buis verstopt, waarom? geen idee. Kijk even onder de vloer of je iets ziet (lekkage, ellende, etc).
evilution schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:52:
Als het ploppen niet werkt zou ik een rioolservice bellen. Laat je even goed voorlichten wat de kosten zijn, meestal zo'n 100 euro voor het eerste uur en daarna een tarief per kwartier. Als ze vaag zijn over de kosten, ophangen en een ander bellen.
Goeie tip!

Ik zie de busjes van RRS vaak rijden: https://www.rrs.nl/over-rrs/tarieven-en-garantie/
-> Vaste tarieven en dan weet je dus waar je aan toe bent.

Je kan ook Eigenhuis even bellen en een prijs vragen: https://www.eigenhuis.nl/...vice/hulp-bij-verstopping

Als je iets googlet, zorg dat je ook bij Kassa, Opgelicht en dergelijke kijkt of het bedrijf daar ergens staat, je zal niet de eerste zijn die voor 899 euro een rondje ploppen moet afrekenen met de opmerking: het is buiten! En vervolgens hierin beland: https://opgelicht.avrotro...ar-de-rechter-kan-helpen/

Als laatste: het is koningsdag, moet het vandaag echt opgelost worden?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
pjottum schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:23:
[...]

Je afvoer is verderop in de buis verstopt, waarom? geen idee. Kijk even onder de vloer of je iets ziet (lekkage, ellende, etc).

[...]

Goeie tip!

Ik zie de busjes van RRS vaak rijden: https://www.rrs.nl/over-rrs/tarieven-en-garantie/
-> Vaste tarieven en dan weet je dus waar je aan toe bent.

Je kan ook Eigenhuis even bellen en een prijs vragen: https://www.eigenhuis.nl/...vice/hulp-bij-verstopping

Als je iets googlet, zorg dat je ook bij Kassa, Opgelicht en dergelijke kijkt of het bedrijf daar ergens staat, je zal niet de eerste zijn die voor 899 euro een rondje ploppen moet afrekenen met de opmerking: het is buiten! En vervolgens hierin beland: https://opgelicht.avrotro...ar-de-rechter-kan-helpen/

Als laatste: het is koningsdag, moet het vandaag echt opgelost worden?
Pas op met RSS. Mijn ouders kregen een onderaannemer via RRS in een wit busje. Meneer kon de afvoer van de wasbak er nog niet uitkrijgen. En kon daarom gelijk vertrekken. Er moest wel even 150 euro afgetikt worden. Dat werd uiteraard geweigerd waarna de sfeer snel omsloeg. Broer dit, broer dat enz enz.
Ik heb zelf goede ervaringen met Wazoo. Paar keer nodig gehad, altijd dezelfde monteur en duidelijk over de kosten (vooraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voordat je €150 neertelt voor een ontstoppingsdienst:

https://www.praxis.nl/tui...einiger-vuilfrees/5378735

Dit zijn klussen waar je prima een eerste poging zelf kunt doen. Of even iemand vragen die handig is. Voor de prijs van een ontstoppingsdienst geef je de buurman een nieuwe hogedrukreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

adventure55 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:44:
Waar zou deze kunnen zitten? En wat zou hier verder aan te doen zijn?
Loopt de leiding vanaf de WC door de kruipruimte naar het riool? Dan eerst die leiding opzoeken in de kruipruimte en er tegen tikken op verschillende plekken.

Je hoort vanzelf of de hele leiding vol water staat en je ziet meteen of er een (klein) lek is.
Staat alles vol tot aan de fundering dan weet je dat het waarschijnlijk buiten jouw muren zit.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:38:
Voordat je €150 neertelt voor een ontstoppingsdienst:

https://www.praxis.nl/tui...einiger-vuilfrees/5378735

Dit zijn klussen waar je prima een eerste poging zelf kunt doen. Of even iemand vragen die handig is. Voor de prijs van een ontstoppingsdienst geef je de buurman een nieuwe hogedrukreiniger.
Wat kan je met die hogedrukreiniger doen dan? Die pistoolgreep komt niet eens voorbij de eerste bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
Wolly schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:54:
[...]

Wat kan je met die hogedrukreiniger doen dan? Die pistoolgreep komt niet eens voorbij de eerste bocht.
Bij de gedeelde advertentie zit een rioolreinigingsslang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crinkle
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 17:18
Woon je toevallig in het buitengebied? Dan kan het zijn dat de pomp van het persriool in storing ligt
Bij storing gaat de rode lamp op de kast branden.
Helaas niet altijd, hier lag de pomp er thermisch uit zonder dat de lamp aan ging. Op de kast staat een telefoonnummer wat je kan bellen, er komt dan een firma de storing verhelpen. Zijn geen kosten aan verbonden.
Naast de kast zit meestal een putdeksel, je zou die kunnen lichten en dan kijken of het rioolstelsel is volglopen, dat geeft in elk geval een indicatie dat de pomp niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:54:
[...]

Er zit een speciale slang bij met aan het einde een kopje dat vooruit én achteruit spuit. Daardoor trekt de slang zichzelf vooruit terwijl hij de buis schoon spuit.

Als je al een hogedrukreiniger hebt, kost zo'n slang €20-60. Kleine investering/gok als je bedenkt dat een ontstoppingsdienst aan voorrijkosten al meer rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als zowel toilet vol loopt en het fonteintje ook, ga ik er van uit dat beide samen uitkomen op een afvoer en dat de verstopping daarna zit.
Je hebt ook nog van de plastic plak-vellen die je op de rand kan plakken, en dan flink druk zetten. Geen idee of het werkt of waar je het kan kopen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjovRQ2jnSloKdYZWFOkcZg8Ugk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ogzGHkztebWuwkoBQ5Lq4iIE.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Microkid schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:18:
Als zowel toilet vol loopt en het fonteintje ook, ga ik er van uit dat beide samen uitkomen op een afvoer en dat de verstopping daarna zit.
Je hebt ook nog van de plastic plak-vellen die je op de rand kan plakken, en dan flink druk zetten. Geen idee of het werkt of waar je het kan kopen....
[Afbeelding]
Dat werkt zeker, want dat is gewoon het concept van een wc-ontstopper, maar dan wat groter :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:18:
[Afbeelding]
Ik heb dit laatst geïmproviseerd met wat huishoudfolie. Erom wikkelen (meerdere lagen uiteraard), doorspoelen, duwen. Werkte verbazingwekkend goed!

Wel met beleid doen, ander zit je tot je oksels in de wc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:02

The End

!Beginning

Vergeet ook niet om het fonteintje dicht te maken, anders kan je geen druk opbouwen met de rubberen ontstopper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Crinkle schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:09:
Woon je toevallig in het buitengebied? Dan kan het zijn dat de pomp van het persriool in storing ligt
Bij storing gaat de rode lamp op de kast branden.
Helaas niet altijd, hier lag de pomp er thermisch uit zonder dat de lamp aan ging. Op de kast staat een telefoonnummer wat je kan bellen, er komt dan een firma de storing verhelpen. Zijn geen kosten aan verbonden.
Naast de kast zit meestal een putdeksel, je zou die kunnen lichten en dan kijken of het rioolstelsel is volglopen, dat geeft in elk geval een indicatie dat de pomp niet werkt.
De kans dat dit aan de hand is is ongeveer 42.000 keer kleiner dan een lokale verstopping. Plus, dat merken de rioolmensen snel genoeg. Die systemen worden heus gemonitord met meer dan 1 rood lampje.

En een snelle check bij de buren kan dan uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-05 21:39
Wij wonen in een blok van 4 huizen waarbij het riool bij het laatste huis richting het openbare riool gaat.
Vlak voor dat punt verstopt het bij ons gemiddeld 1 keer per twee jaar.

Ik bel vaak RRS, nog nooit problemen gehad. Wel een keer gehad dat wij zelf maar mee gingen graven omdat het ons inziens te langzaam ging. Ik kan RRS zeker wel aanraden.

Als ik zie met welk zwaar materiaal ze de leiding doorspuiten, denk ik niet dat zo’n druk op wc ding zal helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Cc88 op 28-04-2024 17:06 ]

Pagina: 1