Toon posts:

Help, harddisk niet herkend. Wat nu????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2e hands quantum HD gekocht, nieuw mobo ECS K7S5A met daarop athlon en 256 DDR. Ik start op: er gebeurt niets! HD in mijn "oude" compu gestopt, wordt herkend geen problemen.
Dus: Win 98 setup erop gezet, bootdisk erin: Prima loopt als een zonnetje, installeert alles, ff Unreal gespeeld, Geen probleem..... Of toch wel?!
Op nieuw opstarten: primary slave: HD, secondary slave cd-rom. start nog wel op.
Nu: NIETS. Hij start niet meer op. cmos gecleard, HD op master gezet, cd-rom staat op slave....
HELP!!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
al je kabels goed checken, en anders die HD op het sec ide kanaal zetten, zonder andere dingen, dan je bios laten checken..

als het dan nog niet werkt, ander voedingsstekkertje...andere ide kabel, en anders is je schijf kaduuk (lijkt me trouwens niet zo)

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet kapot,denk ik, anders zou ie het ook niet meer doen als ik 'm aan mijn oude hang.
Ik zal 'm es aan de sec ide hangen.

Verwijderd

Uhh ja,
weet je zeker dat die Quantum goed gejumperd staat ?? Niet altijd is Master en Master+Slave hetzelfde.

En doe het eens met alleen de HD op de primaire en niets meer, ook niet op de secundaire..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

yeah die dingen hebben jumpers voor single/master/slave volgens mij

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!