Laptop voor docent: touchscreen en pen vereist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-04 13:48
Hallo. Ik sta voor de klas en gebruik mijn laptop als 'bord'. De aanwezigheid van een pen, HDMI-poort en minimaal WQXGA-resolutie is voor mij een vereiste. Een 2e webcam aan de achterkant is handig, zodat leerlingen mee kunnen kijken met een kleine demo of tekening op mijn bureau.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een Windowslaptop. Ik gebruik de laptop vooral voor werk en heel soms edit ik wat video's. Ik draai veel programma's (office, browser, pdf-lezer, simpele simulatieprogramma's) tegelijk en stuur een 4K-scherm aan via de usb-c-dock.

Wat is je budget?
2.000 euro, maar als er hele goede redenen zijn is dit op te rekken naar 2.500. Het budget hoeft niet op. Omdat het via werkbudget gaat is kan ik alleen bestellen via Paradigit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt dagelijks meegenomen in mijn tas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik een Surface Pro 4 gehad en daar was ik erg tevreden over. Helaas is de laatste voor consumenten beschikbare Surface Pro ruim 1,5 jaar oud en daarmee minder geschikt. Momenteel werk ik met een Acer Spin 3, die op zich oke is. Ik ben op zoek naar een laptop die net als een Surface Pro snel opstart.

Minimaal WQXGA-resolutie is vereist, een 'dikke pen' zou fijn zijn (de pen van de Spin is heel dun). Daarnaast moet de laptop via een usb-c-dock kunnen werken en laden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik sta ook voor de klas. Je gebruikt een digibord neem ik aan? Welke en met welke maximale resolutie?

Ik vroeg mij meer af of je dit apparaat zelf betaalt, want dat zou totaal niet acceptabel zijn. Het budget voor een laptop op mijn school is dan wel weer een stuk lager, onder de 1000 euro. Maargoed, in mijn lokaal staat dan wel weer een digibord van een paar duizend euro.

Een digibord heeft in mijn geval 4k resolutie en touchscreen met tracking voor tien vingers. Je hoeft in dat geval dan niet een heel zware laptop eerlijk gezegd.

Moderne laptops met windows 11 starten snel op, maar hoeven verder op zich ook alleen maar vanuit slaapstand te komen. En dat gaat binnen een seconde.

Ik heb verder dus geen suggestie nog, behalve dan dat een Dell laptop van 1000 euro of minder op zich al ruim moet voldoen. Of elke andere vergelijkbare laptop van Acer of MSI. Een HDMI poort hebben ze vrijwel allemaal.

Voor demo's of tekeningen. Dat zou ik niet met een laptopwebcam doen. Eerder met een losse camera. Tekeningen maak ik met de hand op het digibord of digitaal op de laptop. Er zijn niet veel laptops met een voor- en achterwebcam volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
@Playa del C. Wij hebben op school een Optoma 5752RK+, vergelijkbaar met jullie scherm. Het heeft een usb-c-dock, alleen werkt dit niet met lange kabels (meer dan een meter), waardoor ik in de praktijk vaak terug val op de hdmi-kabel (want ik vind een toetsenbord wel fijn). Ik gebruik de laptop ook mobiel (thuis, docentenruimte, voor presentaties) en maak regelmatig gebruik van 'scherm uitbreiden', zodat de klas een ander scherm heeft dan ik.

Ik betaal de laptop uit persoonlijk budget van werk, geld wat ik anders alleen in kan zetten voor vrije dagen. Vrij zijn = geen les voor de klassen, dus dat vind ik niet zo aantrekkelijk. Vandaar het hoge budget. Daarnaast krijgen wij een kleine maandelijkse vergoeding voor de laptop van 15 euro/maand.

[ Voor 5% gewijzigd door tostyijzer op 27-04-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Wat dacht je hiervan?

serie: ZenBook Duo UX8406MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
Goede optie, ik was vergeten toe te voegen dat ik alleen uit de webshop van Paradigit kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 21:26
tostyijzer schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:58:
[...]

Goede optie, ik was vergeten toe te voegen dat ik alleen uit de webshop van Paradigit kan kiezen.
Zou het niet mogelijk zijn dat Paradigit een laptop voor je bestelt? Ze geven zelf aan dat Asus "partner" van hun is... (Hetzelfde voor Lenovo, HP, Samsung, Dell en Acer). Dan zou je alvast een stuk minder beperkt zijn in je keuze.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
Wild Chocolate schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:00:
[...]

Zou het niet mogelijk zijn dat Paradigit een laptop voor je bestelt? Ze geven zelf aan dat Asus "partner" van hun is... (Hetzelfde voor Lenovo, HP, Samsung, Dell en Acer). Dan zou je alvast een stuk minder beperkt zijn in je keuze.
Goede tip! Ik ga bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39
Ik heb zelf een HP Spectre x360 16". De pen zit er niet bij, maar moet je los aanschaffen. Maar voldoet verder wel aan je eisen. pw search

let the past be the past.

Pagina: 1