Problemen door oude reserve kopie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjugie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 03-05-2024
Mijn vraag
Mijn oude telefoon gaf geen berichtgeluid meer bij whatsapp. Al een paar jaar werden er geen reserve kopieën gemaakt. Mijn man had nog een oude telefoon. Hij heeft de simkaart overgezet maar kon alleen maar ingeven dat de laatste, oude, reservekopie uit 2019 gebruikt kon worden. Nu ben ik belangrijke dingen kwijt. Als ik mijn simkaart weer in mijn oude telefoon zet, staat alles er dan weer op ? Als ik de oude nu aan zet zonder simkaart staan bv de foto’s van vandaag er wel op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets. Ik durf er zelfs niet meer aan te komen.
Please help.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:55
ja, je berichten worden ook op je telefoon bewaard - android of apple?
android: maak handmatig een backup via google.
apple: maak handmatig een backup via icloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjugie
Sorry, vergeten te vermelden. Het is een iPhone 6. Ben een oude digibeet. Dus als ik het goed begrijp dan kan ik gewoon mijn simkaart weer in mijn oude telefoon doen en ondanks dat hij de oude reservekopie heeft gekozen heeft heb ik gewoon alles van vandaag terug ?
Ik kreeg wel steeds de melding dat ICloud vol was.

[ Voor 8% gewijzigd door Bjugie op 27-04-2024 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:55
dan wordt het tijd om je icloud te legen - anders kan hij inderdaad geen backup maken.

Kopieer al je foto's en filmpjes die je wilt bewaren naar je pc en gooi ze van icloud af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Nou als je geluk hebt staat WhatsApp nog op je oude. Probeer dan daar je belangrijke berichten veilig te stellen. Nog geen sim swap en geen back up terug zetten want dan heb je je gegevens uit 2019 met vandaag teruggezet op je oude telefoon en dan ben je echt alles kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 27-04-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:18
Klinkt alsof er geen backup meer gemaakt wordt, maar daarmee wordt het nog niet van je telefoon afgehaald. Als je je simkaart dus weer in je oude telefoon stopt zal het hetzelfde werken als voorheen. Wel zou ik heel rap voor een backup zorgen als de data zo belangrijk is. En als ie gaat vragen om een backup terug te zetten dat vooral niet doen, want daar staat dus alleen oude data in.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjugie
Geweldig dat jullie allemaal zo snel antwoord geven. Vraagt hij wanneer ik de simkaart terug in mijn oude telefoon zet dan weer om de reservekopie. En hoe omzeil ik dat. Sorry voor mijn onwetendheid maar ik ben 72. En ik heb ben de gegevens voor iTunes kwijt om alles over te zetten op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Reservekopieen op je iPhone zijn onafhankelijk van de simkaart. Of je die simkaart er nu wel of niet in hebt zitten, als je te weinig iCloud ruimte hebt, dan kunnen geen nieuwe reservekopieen meer worden gemaakt.

Het probleem met geen reservekopie kunnen maken, is dat je nooit weet hoe oud je reservekopieen zijn. Je kunt dat wel bekijken onder Settings -> je naam -> iCloud -> iCloud backup. Maar alle kans dat niet alles er staat.

Er is een makkelijke manier om dat op te lossen: extra iCloud ruimte bijkopen. Dat kost 1 euro per maand voor 50GB, daar moet je een flink eind mee vooruit kunnen. Het is ook mogelijk om je telefoon (foto's en video's) op te schonen door de bestanden naar je PC te kopieren, maar dan heb je ze dus niet meer op je telefoon. In de praktijk is dat toch vaak lastig als je een foto wilt terugvinden.
Pagina: 1