KPN DNS veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASx2608
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-06 19:38
Geachte Tweakers,

Vandaag had ik een pi-hole server in elkaar gemaakt met alle dingen etc, maar nu kom ik op een punt dat ik nu alles door het hele huis wilt doen, want advertenties blokkeren voor het hele huis is heel erg prettig.

Ik ging dus naar mijn router instellingen en dacht dus zo dat ik de dns kon veranderen via het tabje ‘DNS’. Helaas werkte dit niet en zit het nog steeds op de normale dns van kpn. Ik heb een kpn box 12 met firmware nummer V12.C.23.15.06

Ik vraag dus aan jullie of jullie misschien weten hoe ik 2 dns servers kan instellen (Eentje van de Pi-Hole en eentje van cloudfare/google/quad9 etc).

Alvast bedankt! ;)

Beste antwoord (via ASx2608 op 27-04-2024 09:32)

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Op de dhcp server van je netwerk stel je de dns server in die je apparaten moeten gebruiken. Je stelt hier dus het ip adres in van de pihile. Je dhcp server draait waarschijnlijk op het kon modem, maar zou (ik verwacht dat dit uit staat) ook op je pihole kunnen draaien.

In je pihole geef je op welke dns hij zelf niet gebruiken. Daar stel je bijv. Quad9 in.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Op de dhcp server van je netwerk stel je de dns server in die je apparaten moeten gebruiken. Je stelt hier dus het ip adres in van de pihile. Je dhcp server draait waarschijnlijk op het kon modem, maar zou (ik verwacht dat dit uit staat) ook op je pihole kunnen draaien.

In je pihole geef je op welke dns hij zelf niet gebruiken. Daar stel je bijv. Quad9 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Wat bedoel je met "helaas werkte dit niet?' accepteert de router überhaupt geen andere dns-server? Heb je op een pc bijvoorbeeld al eens ipconfig / flushdns gedaan zodat de lokale dns cache wordt weggegooid?

Welke dns server zie je staan als je het netwerk uit de wifi gooit op bijvoorbeeld een telefoon, en daarna weer opnieuw er mee probeert te verbinden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

De DNS servers worden door DHCP aangeboden, daar moeten ze worden ingesteld en daarna moet elk apparaat een nieuwe DHCP lease aanvragen. Een herstart is vaak de snelste optie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

pistole

Frutter

@ASx2608 je moet zijn in http://192.168.2.254/2.0/gui/#/mybox/dns/server (of ander adres maar pad is hetzelfde). Aldaar kan je het adres adres instellen wat je DHCP clients krijgen. Ik weet niet zeker of ik dezelfde versie heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxuQDUpWB5jsHtf7q6-f1WQ9u5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/28PyCbObsyhxTRUuX9jAWDDa.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door pistole op 27-04-2024 09:15 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASx2608
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-06 19:38
Dankjewel @SVMartin

[ Voor 6% gewijzigd door ASx2608 op 27-04-2024 09:33 ]

Pagina: 1