De stroomdraad van de net adapter heeft vlakbij de stekker in de notebook een draadbreuk. De draad moet in precies de goede richting liggen om de notebook nog van stroom te voorzien. Dat gaat natuurlijk niet lang goed, dus dacht ik 'even' een stekkertje te kopen bij Conrad. En dan blijken er heel veel soorten en maten te zijn. Dus connector opgemeten en een paar exemplaren met die maten besteld. Maar ze passen niet. De ene is iets te dik, de ander blijft steken op het pinnetje in de connector in de notebook. Onderdelenlijst van Dell bekeken. Daar kan je complete adapters kopen, maar ik heb alleen het stekkertje nodig. Bij Digikey gekeken en daar hebben ze nog veeeeel meer stekkers dan Conrad. Maar welk moet ik nu hebben - iemand een idee?
Dell gebruikt inderdaad een speciale stekker met smart/sense pin.
Die Dell Inspiron 7580 gebruikt een kleine 4.5*3.0mm aansluiting, de oudere Dell's gebruiken 7,4*5,0mm
Gewoon een vervangende kopen is toch wat makkelijker?
Lapshop: AC Adapter Dell Inspiron 3147 65W 4.5*3.0mm
Ook nog gratis verzonden.
Die Dell Inspiron 7580 gebruikt een kleine 4.5*3.0mm aansluiting, de oudere Dell's gebruiken 7,4*5,0mm
Lapshop: AC Adapter Dell Inspiron 3147 65W 4.5*3.0mm
Ook nog gratis verzonden.
Ja, dat is het, maar wel een beetje zonde? Adapter zelf is prima, dus alleen een nieuw stekkertje leek me wel zo netjes...
Ja, dat is het, maar wel een beetje zonde? Adapter zelf is prima, dus alleen een nieuw stekkertje leek me wel zo netjes...
Ja, dat wel natuurlijk.Simon Weel schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:17:
Ik hergebruik/herstel zelf ook wel adapters maar als het teveel gedoe wordt en met een niet zo gangbare stekker dan kies ik ook voor een praktische oplossing.
Zelf heb ik ook wel een voorraadje HP/Dell adapters (kringloop