Bluetooth kanalen (telefoon, watch, computer) combineren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:21
Ik ben gezegend met een beperkt zicht en gehoor. Maar dankzij voiceover en audiodescriptie en bluetooth op mijn gehoortoestellen.kan ik van veel dingen genieten. Maar de combinatie van apple watch en iPhone gaat niet goed. Of mijn gehoortoestellen luisteren naar de watch, of naar de iPhone. Daarnaast heb ik nog een TV en computer. Nu heb ik flink wat bluetooth ontvangers. Die het bluetooth signaal naar een koptelefoon kunnen. De plug van de koptelefoon stop in de bluetooth ontvangers. Nu vroeg ik me af of die ontvangers aan elkaar kan knopen. En het resultaat naar een bluetoothzender te sturen. In serie schakelen van de uitgangen van de bluetooth-ontvangers gaat moeilijk denk ik. Omdat de linker- en rechterkanaal beide de "aarde" delen. Parallel kan wel, maar ik neem aan dat er hier mensen zitten die dit een gruwel zullen vinden. Omdat je dan het uitgangssignaal van de ene bluetoothontvanger in de andere duwt en vice-versa. Er zal nog steeds wel geluid uitkomen. Dat geloof ik best.

Als tiener heb ik ooit met elektronica gespeeld. Dus ik zat even naar schakelingen met een opamp te kijken. En een summer lijkt me wel wat. Het signaal raakt wel geïnverteerd. Maar dat hoor je denk ik niet. De bedoeling is dat de resulterende schakeling met een 9V batterij in mijn rugtas kan. Zelf heb ik nooit met een breadboard gewerkt. (Vroeger gesoldeerd, maar dat zit er niet meer in). Is dit een haalbare kaart? Een breadboard bestellen, twee opamps (L+R, zal in twee-in-een worden). Wat weerstandjes condensatoren. En met logisch verstand gaan prikken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
Kan je gehoorapparaat niet met meerdere bluetooth devices tegelijk verbonden? Veel kunnen dit namelijk wel.

Dat heeft als voordeel dat je niet meerdere geluidsbronnen door elkaar heen hoort, omdat je een priority list maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:21
Bij audidescriptie op je telefoon wil je het geluid juist tegelijk met het geluid op de tv horen. De verteller vertelt wat op TV is. Bij de Apple Watch en iPhone speelt het tegenovergestelde probleem. Als je de iPhone koppelt ontkoppelt de Watch automatisch. Dus je moet een keuze maken. Ik neem aan dat twee verschillende bluetooth apparaten wel lukt. En we zijn tweakers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Kan je niet eens bekijken wat er aan mengpaneeltjes is? Je kan bijvoorbeeld alles in een 5-8 kanaals paneeltje stoppen, dan kan je alles precies naar je hand zetten. Mogelijk zelfs geavanceerde functies als voice-ducking (aka talkover. Geluid van X komt binnen en druk Y en Z naar de achtergrond) of heel simpel wat met L/R balance rommelen. Bluetooth input vind je ook wel. Output misschien ook nog wel, ik ben niet helemaal up-to-date. Verder zijn er vast softwareachtige varianten die misschien wel handig zijn als je vanaf je telefoon even de radio wat harder wil zetten dan de videovergadering.

Qua electronica kan je audio signaal mixen met een paar weerstanden. Heel eerlijk gezegd ben je als herstartende hobbyist waarschijnlijk al op de helft van de kosten van een gewoon mengpaneel als je iets netjes in een doosje met plugjes maakt.

Update: geinig doosje, nooit gezien:
https://www.bax-shop.nl/e...-x-mixer-voor-smartphones
https://www.bax-shop.nl/b...ive-black-streaming-mixer
of gewoon simpel:
https://www.bax-shop.nl/e...dio-6-mk2-audio-interface

[ Voor 35% gewijzigd door jnr24 op 26-04-2024 22:39 ]