Kinderwagen issue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Hallo allen,
Mijn vriendin en ik zijn in blije verwachting van onze eerste.

Nu zijn we langzamerhand dingen aan het verzamelen en ik ben druk bezig met de kinderkamer.

Wij zitten alleen in dubio over de kinderwagen.

Onze voorkeur ligt bij de Nuna Mixx Next of de Joolz Geo 3.

Onze dagelijkse auto's zijn van mij een Toyota CHR en mijn vriendin een Hyundai I10.
Ik ben 198cm en mijn vriendin 169cm.

Nuna:
+ rijdt goed en lekker veringssysteem
+ klein inklapbaar
+ makkelijk inklapbaar en uitklapbaar
+ met mijn lengte van 198 goed te bedienen, mand niet al te laag.

- zwaarder dan de Joolz.
- ingeklapt niet bij elkaar vast, dus bewegen chassis.

Joolz:
+ rijdt ook goed
+ klapt zeer vriendelijk naar voren en heeft een klipje waardoor die vast blijft zitten en je hem makkelijke kan tillen.
+ ook voldoende hoog voor mijn lengte.
+ grote mand onderin en met inklappen kan je veelal de spullen er in laten.

- vrij groot ingeklapt, de auto van mijn vriendin wordt lastig.
- ingeklapt, heeft mijn vriendin de neiging om aan het handvat op te tillen en dan schuurt alles van de voorkant over de grond/straat.

Vriendin is klein, niet de sterkste en heeft soms rugklachten waardoor ze erg lomp is.

Er zullen hier vast wel vader tweakers zijn, iemand ervaring met een van deze twee?

We hebben al Cybex autostoelen en base.
We hebben ook andere merken getest, maar de maxicosi is echt waardeloos met inklappen, de bugaboo was het ook niet en zo hebben we wel een aantal getest.
Vooral mijn vriendin houdt zich vast aan deze twee, dus ik hoor graag ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 21:02
Gefeliciteerd met jullie aanstaande kleine! Wat ik kan zeggen is dat klein inklappen best wel wat waard is, zeker als je ook nog andere spullen meewilt nemen, wat hard gaat met zo'n kleintje! Verder is het best persoonlijk, dus zou afgaan op je ervaringen. Zelf hebben wij de easywalker harvey, dat vinden wij echt een topding maar hebben natuurlijk geen ervaringen met andere merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Bartske op 26-04-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17
Alleen ervaring met de geo2, zie dat de 3 lichter en ingeklapt kleiner is. Ik vind het een fijne wagen, klapt snel en makkelijk in, bak van de 2 zakt helemaal in elkaar als je deze neerlegt en neemt dus weinig ruimte in, loshalen van de bak hebben ze bij de 3 verbetert las ik.
Als je de wielen eraf haalt is het vrij compact/plat allemaal, die gaan er makkelijk af.

Enige minpunt van de geo vind ik de gordel sluiting, wat een onding. Je moet twee stukken eerst met magneetje op elkaar doen en dan vast klikken, echt niet handig als je een bewegelijk kind hebt. Helaas hebben ze dat niet aangepakt en kijkt het nog hetzelfde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelf alleen ervaring met een Joolz (geo uit 2015, geen idee van 123 :+).

Wat ik je kan zeggen: alles went. Ik klapte de Joolz zo in en dan achter in een station, mijn vriendin moest hem achterin haar 207 gooien en dan moest er ff een wiel af. Tikkie onhandig, maar al vrij snel weet je niet beter en doe je dat gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 26-04-2024 22:02 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat relevanter is: kan er een cybex kinderstoeltje op met speciale beugels?
Voor Joolz heb je een paar opzet beugels en dan knal je er zo een maxicosi op ipv een wieg oid. Super handig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaandegoede
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 15:47
Wij hebben de Nuna Mixx Next en die heeft aan de zijkant wel een haak waarmee de wagen ingeklapt blijft als je deze optilt. Hbe je die gezien?
Ook vind ik aan de onderzijde de stang makkelijk om vast te pakken om de wagen rechtop op te tillen wanneer deze ingeklapt is.
De wagen past bij ons rechtop op de achterbank van de kia pikanto.
Mocht je toch ergens krap zitten kan je makkelijk de voorwielen eraf klikken door een klein knopje in te drukken, zo kan je door lastigere plekken toch de wagen ergens in kwijt.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:28
Vooruit denkend: willen jullie op redelijk korte termijn nog een 2e? Want 2e zitje op een compacte wagen zit niet altijd handig (achter onderaan, schop je tegenaan) en/of neemt plek van de mand in (kan je niets meer meenemen)

Ik heb een tweeling & UPPAbaby Vista 2. Door tweeling moesten we natuurlijk wel voor een ander type wagen. De vista heeft 2e zitje voor onderaan en dan nog de volledige maand beschikbaar.
En t is ook een uitstekende solo wagen.

Destijds ook naar de geo gekeken. Niet handig voor tweeling ivm plaatsing we zitje. Maar verder leek t wel goede wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben ook een Joolz geo gehad (uit 2016, net doorgegeven aan familie). Onze 3 kinderen hebben erin gezeten en hij is behoorlijk gebruikt, maar was nog in zeer goede staat. Dus kwalitatief zeer goed (heb geloof ook 1 keer een lagertje van een voorwiel vervangen die piepte).

Onze keus voor de Joolz geo was vanwege die grote bak eronder. Daar hebben we echt goed gebruik van gemaakt. Bijvoorbeeld met boodschappen doen past daar een halve winkelwagen in. Ook met tripjes naar een pretpark oid hebben we nog wel eens de Joolz meegenomen vanwege de laadruimte. De jongste had toen ook wel in een buggy gekund.

Qua in de auto doen. Ik zou even de scenario's met wieg en met rechtop zit bekijken. Zo'n wieg is een onding en daarmee zat de gehele laadruimte van onze stationwagen ook bijna vol. Echter na een maand of 9 (dacht ik) kan je baby in die rechtopstaande stand. Die is ook veel compacter in de auto.
En verder zijn maxicosi adapters ook een uitkomst. Vaak voor kortere uitjes (praktisch alle ritten, behalve vakanties) namen we alleen het onderstel van de Joolz mee en klikten we de maxicosi erop. Scheelt heel veel laadruimte ;)

En of het überhaupt past in jullie auto's moet je gewoon proberen. Bij prenatal e.d. willen ze dat vast wel voor je passen in je auto. Als je bij de ene wagen niet de wielen eraf hoeft te halen dan is dat wel handiger. De Joolz paste wel makkelijk in onze auto en omdat de wielen er niet af hoeften had ik hem in een paar tellen uitgeklapt en klaar voor gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 26-04-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 21:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Om er een andere dimensie in te gooien: de Joolz is niet reparabel. Niet omdat het technisch niet kan, maar ze doen er simpelweg niet aan. Wij hebben een nieuw frame gekregen (onder garantie, gelukkig), omdat er een wiel los zat 7(8)7 De klinknagel was losgeraakt, en een nieuwe nagel van de verkoper kwam na twee weken ook al los. Qua wereld die je doorgeeft aan je kinderen vind ik dat wel een noemenswaardig dingetje.

Verder bevalt 'ie goed (minus de genoemde sluiting) en kan de wagen ook in een kleinere auto als je het frame rechtop zet en de wieg op de achterbank/passagiersstoel.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thijsmans schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:34:
Om er een andere dimensie in te gooien: de Joolz is niet reparabel. Niet omdat het technisch niet kan, maar ze doen er simpelweg niet aan. Wij hebben een nieuw frame gekregen (onder garantie, gelukkig), omdat er een wiel los zat 7(8)7 De klinknagel was losgeraakt, en een nieuwe nagel van de verkoper kwam na twee weken ook al los. Qua wereld die je doorgeeft aan je kinderen vind ik dat wel een noemenswaardig dingetje.

Verder bevalt 'ie goed (minus de genoemde sluiting) en kan de wagen ook in een kleinere auto als je het frame rechtop zet en de wieg op de achterbank/passagiersstoel.
Een wiel is natuurlijk wel een elementair onderdeel van een kinderwagen. Als dat niet goed vast zit kan ik me voorstellen dat ze het hele frame vervangen. Lijkt me dat andere merken dat ook zo doen....
Ik kon voor onze Joolz overigens zoals gezegd wel gewoon de kogellagers vervangen. Dat gedeelte is dus zeker reparabel.

Oh ja, die sluiting als de wagen naar rechtopstaande stand is omgebouwd is inderdaad erg lastig. Een soort puzzeltje, elke keer weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
Bedankt voor alle reacties!

We hebben een hele set van Cybex, dat is een 360° base, babyzitje en kinderzitje tot 4 jaar. Deze past op de adapters die je op de kinderwagen kan zetten en is hetzelfde als voor andere merken.

Dit wordt ons eerste kindje, maar ik sluit een tweede niet uit, maar het ligt echt niet in de planning, maar dan zien we dat dan wel.

Ik werk op 5 minuten fietsen van huis, dus mijn auto staat veelal stil en kan mijn vriendin gebruiken mocht de I10 te weinig ruimte geven. Ik denk dat we in het begin voor korte ritjes veelal de cybex babystoel gebruiken ipv de wieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
bastiaandegoede schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 22:08:
Wij hebben de Nuna Mixx Next en die heeft aan de zijkant wel een haak waarmee de wagen ingeklapt blijft als je deze optilt. Hbe je die gezien?
Ook vind ik aan de onderzijde de stang makkelijk om vast te pakken om de wagen rechtop op te tillen wanneer deze ingeklapt is.
De wagen past bij ons rechtop op de achterbank van de kia pikanto.
Mocht je toch ergens krap zitten kan je makkelijk de voorwielen eraf klikken door een klein knopje in te drukken, zo kan je door lastigere plekken toch de wagen ergens in kwijt.

Hoop dat je hier wat mee kan.
Is ons niet opgevallen, dit gaan we nog even checken, want dat is voor mijn vriendin de dealbreaker ten opzichte van de Joolz.
Een Kia Pikanto is vergelijkbaar met de I10, we gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 14:33
DBC87 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:52:
Bedankt voor alle reacties!

We hebben een hele set van Cybex, dat is een 360° base, babyzitje en kinderzitje tot 4 jaar. Deze past op de adapters die je op de kinderwagen kan zetten en is hetzelfde als voor andere merken.

Dit wordt ons eerste kindje, maar ik sluit een tweede niet uit, maar het ligt echt niet in de planning, maar dan zien we dat dan wel.

Ik werk op 5 minuten fietsen van huis, dus mijn auto staat veelal stil en kan mijn vriendin gebruiken mocht de I10 te weinig ruimte geven. Ik denk dat we in het begin voor korte ritjes veelal de cybex babystoel gebruiken ipv de wieg.
Waar heb je voor gekozen toentertijd en wat vind je van je keuze?

(Ik sta nu voor dezelfde keuze, en voor dezelfde redenen is mijn shortlist nu ook de geo3 of mixx next).
Pagina: 1