"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Vraag
Alle reacties
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Hoe kan dat?
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Maar mijn AP werkte(had dus stroom) , enkele wifi ging traag..shure-fan schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:01:
Misschien is het PoE gedeelte van het poortje stuk
Zelf als ik met een GSM dicht genoeg sta om -35dBm signaal te hebben, blijft de snelheid laag.
Vaste toestellen en andere mobiele apparaten verbonden op een ander AP hebben allemaal +100Mbps ..
Wat zou ik kunnen doen om dit te troubleshooten ?
[ Voor 9% gewijzigd door Cuball op 29-04-2024 17:19 ]
Zegt de controller nog iets over het accespoint?
CISSP! Drop your encryption keys!
Kijk eens in de changelog of er update is geweest en/of anders ff downgrade doen naar known stable
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik probeer eens een rollback te doen van de firmware, maar deze is al van februari... zou vreemd zijn dat het nu de laatste week opeens niet meer goed gaat.
Wat zou ik nog kunnen uitzoeken? Waarom kan hij bv. die speedtest niet doen, connection failed..
Ik vermoed iets aan de UTP kabel / contact ?
Switch zal wel ok zijn denk ik, ik heb deze reeds in de switch gewisseld van poort en dat maakte geen verschil, bleef niet werken.
Interesant...Cuball schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:07:
Ja in Wifi man lukt de speedtest zelfs niet altijd.. soms wel soms niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie een paar dingen:
- packetloss is catastrofaal hoog,. dat is in ieder geval waarom het niet lekker gaat
- signaalsterkte is met -51 tot -61dBm prima te noemen
- beide AP's zitten (met 40MHz kanaalbreedte) in het drukste deel van de 5GHz-band
Dat vertelt me nog niet waar die packetloss vandaan komt, maar het is alvast niet te weinig signaal of verstoring tussen je eigen AP's.
Mijn eerste vermoeden zou gedonder zijn in kanalen 36 en/of 40. Eerste wat ik zou proberen is om die AP richting een rustiger kanaal te sturen, bijvoorbeeld kanaal 100. Als het probleem dan weg is, zat het in de lucht rond die kanalen. Is het probleem nog aanwezig, dan heeft het niets met RF te maken.
Oslik blyat! Oslik!
Een nieuwe kabel gebruikt, en nu alles terug normaal als voorheen..
Vreemd dat dit opeens kan, visueel is er niets aan de kabel te zien (is gewoon een patch kabel, niet zelf gemaakt).