Kamer voorzien van led, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-05 15:10
Dag tweakers

Ik ben bezig met een produceer kamer dus rgbw leds kunnen niet ontbreken.

Nu heb ik via aliexpress eerder een string van 3meter en 1 van 5 meter gekocht Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOFuwAt74gfeXrYgUErKsYEPlhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSpHfJcKp1PHhTjgWadBwQYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Opzich prima, alleen moet ik met veel moeite met een afstandbediening richten op het kastje om ze aan te zetten.

Het liefst zou ik alles met een wandschakelaar oid willen bedienen in 1 druk op de knop ipv allerlei losse zones aan moeten zetten.

Ik heb toen contact gezocht met ledkoning.nl en die hebben mij een offerte gestuurd en ik vond het nogal bizar op wat voor bedrag ik uitkom, zeker omdat deze strings rond de 50 voor 5 meter en 30 voor 3 meter was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDWUT9U4SKVeYFgaIpzYVyC91vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVrfhX3wSpNj8x6JOsJao3ka.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil 3 basstraps vierkanten (3 muren) van ongeveer 1.25x1.25m voorzien van led. Dus je zou denken 3x 5meter + regel werk, dat kan hoogstens 200 euro kosten. Maar wat zie ik over het hoofd?

Iemand advies overigens voor goedkope diy mrt goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:41
Als je de ledstrips al hebt en je niet schrikt van DIY en solderen kun je kijken naar WLED. Er zijn tegenwoordig ook kant en klare kastjes te koop bij Ome Ali. Je bent dan volledig vrij in hoe je de boel aanstuurt, makkelijkste is over wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
endness schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:46:
Als je de ledstrips al hebt en je niet schrikt van DIY en solderen kun je kijken naar WLED. Er zijn tegenwoordig ook kant en klare kastjes te koop bij Ome Ali. Je bent dan volledig vrij in hoe je de boel aanstuurt, makkelijkste is over wifi.
Solderen wil ik eigenlijk vermijden ivm brandgevoeligheid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPQfcJ7mSVjfXv96u4X5nJZ9xzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9Dm1bxtIbUrMqFoljbb6AVv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zat eerder te denken ofk hier misschien iets aan kan knopen zonder teveel gedoe zodat ik de 2 stringen die ik heb iig kan bedienen en dan nog een 3e erbij haal en die erook bij knoop.

En nog iets voor de aansturing van de units zodat alles gelijk loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mxmemx schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:39:
Ik wil 3 basstraps vierkanten (3 muren) van ongeveer 1.25x1.25m voorzien van led. Dus je zou denken 3x 5meter + regel werk, dat kan hoogstens 200 euro kosten. Maar wat zie ik over het hoofd?
Je vergelijkt nu de prijzen bij een Nederlandse webshop met wat je gewend bent te betalen op Aliexpress.

Als je ook nu op Aliexpress kijkt bij een bekende store als BTF kom je makkelijk op andere prijzen:

5 meter, 24V 5050 RGBCCT 96 leds per meter - €27
5 meter, 24V 5050 RGBCCT 60 leds per meter - €17
Zelfs (per 6) adresseerbare leds, waar je dus animaties/verloopjes/verschillende kleuren kunt doen heb je al voor €15 per 5 meter.

Hang er een WLED-controller aan en je stuurt de boel via wifi (en desgewenst ook met een afstandsbediening) aan. Hoef je niks voor te solderen hoor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
Gizz schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:21:
[...]

Je vergelijkt nu de prijzen bij een Nederlandse webshop met wat je gewend bent te betalen op Aliexpress.

Als je ook nu op Aliexpress kijkt bij een bekende store als BTF kom je makkelijk op andere prijzen:

5 meter, 24V 5050 RGBCCT 96 leds per meter - €27
5 meter, 24V 5050 RGBCCT 60 leds per meter - €17
Zelfs (per 6) adresseerbare leds, waar je dus animaties/verloopjes/verschillende kleuren kunt doen heb je al voor €15 per 5 meter.

Hang er een WLED-controller aan en je stuurt de boel via wifi (en desgewenst ook met een afstandsbediening) aan. Hoef je niks voor te solderen hoor.
Vind vooral het feit dat ik philips hue voor nagenoeg dezelfde prijs kan krijgen, dat ik denk waarom zou je dan voor ledstripkoning kwaliteit gaan zeg maar.

Bestaat er iets wat op de aansluiting van de strips die ik al heb kan aansluiten en dat vervolgens met zon wled kan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:41
mxmemx schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:39:
[...]

Vind vooral het feit dat ik philips hue voor nagenoeg dezelfde prijs kan krijgen, dat ik denk waarom zou je dan voor ledstripkoning kwaliteit gaan zeg maar.

Bestaat er iets wat op de aansluiting van de strips die ik al heb kan aansluiten en dat vervolgens met zon wled kan aansturen?
Er zijn verschillende varianten waaronder deze van Athom. Als je de connector niet van je ledstrips wilt knippen kun je ook voor zoiets gaan, in combinatie met een controller waar je de draadjes in schroeft.

Wat betreft alles gelijk laten lopen is WLED ideaal. Je kunt de verschillende controllers simpelweg syncen waardoor ze exact gelijk lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
endness schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:08:
[...]

Er zijn verschillende varianten waaronder deze van Athom. Als je de connector niet van je ledstrips wilt knippen kun je ook voor zoiets gaan, in combinatie met een controller waar je de draadjes in schroeft.

Wat betreft alles gelijk laten lopen is WLED ideaal. Je kunt de verschillende controllers simpelweg syncen waardoor ze exact gelijk lopen.
Dat klinkt echt perfect! ik ga eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Daar kun je ook dmx voor gebruiken, staan goed betaalbare onderdelen genoeg op ali.

https://licht-geluid.nl/d...aar-wat-is-het-eigenlijk/

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1