Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De eerste aanleiding was dat editen van 4k op mijn laptop erg moeizaam gaat. Daarnaast wil ik het gamen weer een beetje gaan oppakken (voorheen ps4) en wil ik dat nu op de pc gaan doen. In het verleden vooral shooters gespeeld, maar heb de afgelopen jaren meer voorkeur gehad voor spellen zoals AC. Ik ben al in het bezit van een 4k scherm, maar ik hoef niet per se op 4k te gamen. Bij spellen zoals AC is framerate wat minder belangrijk en speel ik liever met iets hogere settings (ik kom immers van ps4 af, ik wil wel eens zien wat al die heisa om ultra is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een absolute maximum van €1200,-. Ik assembleer hem zelf.
Wat heb je allemaal al?
Zoals gezegd een 4k monitor, verder heb ik niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor blijf ik het liefst bij (deze) amd, vooral omdat deze een veel lager verbruik heeft. Ik weet dat voor editing purposes een intel vaak beter is vanwege betere codecs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
.De desktop komt in mijn slaapkamer te staan dus het liefst een beetje stil en niet te warm
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de prijs nog een beetje gedrukt kan worden en ik ben niet overtuigd van de videokaart die ik nu heb, tevens is het niet een probleem om eventueel tweedehands (looking at you RAM) wat onderdelen aan te schaffen. Ik weet ook niet zeker of alles compatibel is met elkaar (moederbord en kast bijvoorbeeld), dus ook daar is alle advies welkom.
De eerste aanleiding was dat editen van 4k op mijn laptop erg moeizaam gaat. Daarnaast wil ik het gamen weer een beetje gaan oppakken (voorheen ps4) en wil ik dat nu op de pc gaan doen. In het verleden vooral shooters gespeeld, maar heb de afgelopen jaren meer voorkeur gehad voor spellen zoals AC. Ik ben al in het bezit van een 4k scherm, maar ik hoef niet per se op 4k te gamen. Bij spellen zoals AC is framerate wat minder belangrijk en speel ik liever met iets hogere settings (ik kom immers van ps4 af, ik wil wel eens zien wat al die heisa om ultra is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een absolute maximum van €1200,-. Ik assembleer hem zelf.
Wat heb je allemaal al?
Zoals gezegd een 4k monitor, verder heb ik niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 235,70 | € 235,70 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC Edition 8GB GDDR6 | € 314,99 | € 314,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 114,35 | € 114,35 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V650 Gold-V2 | € 110,- | € 110,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.236,74 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor blijf ik het liefst bij (deze) amd, vooral omdat deze een veel lager verbruik heeft. Ik weet dat voor editing purposes een intel vaak beter is vanwege betere codecs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
.De desktop komt in mijn slaapkamer te staan dus het liefst een beetje stil en niet te warm
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de prijs nog een beetje gedrukt kan worden en ik ben niet overtuigd van de videokaart die ik nu heb, tevens is het niet een probleem om eventueel tweedehands (looking at you RAM) wat onderdelen aan te schaffen. Ik weet ook niet zeker of alles compatibel is met elkaar (moederbord en kast bijvoorbeeld), dus ook daar is alle advies welkom.