Variërende netwerksnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-06 10:59
Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden een netwerkswitch (TP-LINK TL-SG116) achter mijn router (Proximus Internet Box+) gezet. Deze switch is bedoeld om alle netwerkpoorten in mijn huis van internet te voorzien. Alle kabels in de muur zijn CAT6A en deze zijn allemaal in orde.
De switch doet zijn werk prima, althans voor de meeste toestellen.

Mijn internet is fiber van proximus dat 1Gb/500mb biedt.

Wanneer ik mijn desktop met cat6 kabel verbind met internet, haal ik zelfs geen 100mbit. Wanneer ik diezelfde kabel connecteer aan mijn laptop (Dell), haal ik wel gigabit snelheid. Op de dockingstation van mijn laptop (ook Dell) krijg ik weer die trage snelheid zoals bij mn desktop.

Wanneer ik de laptop met kabel rechtsreeks in een vrije switchpoort steek, haal ik de goeie snelheid. Ook elke andere poort van de switch heb ik getest door te verbinden met de laptop.

Ik heb nu een pcie netwerkkaart van intel in mijn desktop geïnstalleerd waardoor ik nu wel de snelheid haal die ik moet hebben.

Wanneer ik de kabel van de switch naar naar mijn bureau rechtsreeks connecteer in de internetbox+ van proximus haal ik wel met al mijn toestellen de bedoelde snelheid.

Kan het zijn dat de netwerkadapter van mijn desktop (Acer desktop met ingebouwde realtek netwerkkaart) niet overweg kan met de switch? Want met de pcie van intel die ik erbij geplaatst hebt lukt het wel op de switch.
Aan de auto negotation ligt het niet denk ik want die heb ik geforceerd op 1Gbps, zonder resultaat

[ Voor 3% gewijzigd door YellisVH op 26-04-2024 16:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58
Gaat je linkspeed ook werkelijk van 1Gbps naar 100Mbps?
Wellicht dat de auto-negotiation van de snelheid niet goed gaat.
Dat kan je in je netwerk instellingen forceren op 1Gbps

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar niet vermeld (excuus). Normaal staat het op auto maar om te testen heb ik het geforceerd naar 1Gbps. Zonder effect. Op de switch kan ik aan het lampje ook zien dat de snelheid geen gigabit is.

Het rare is dat via dezelfde pc, met dezelfde instellingen, maar zonder de switch ertussen het wel werkt.

Dus Router <----> PC (gaat snel)
Router <----> switch <----> pc (gaat traag)
Router <----> switch <----> laptop (gaat snel)
Router <----> switch <----> dockingstation laptop (gaat traag)
Router <----> switch <----> zelfde pc met andere netwerkkaart (gaat snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
YellisVH schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:57:
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar niet vermeld (excuus). Normaal staat het op auto maar om te testen heb ik het geforceerd naar 1Gbps. Zonder effect. Op de switch kan ik aan het lampje ook zien dat de snelheid geen gigabit is.

Het rare is dat via dezelfde pc, met dezelfde instellingen, maar zonder de switch ertussen het wel werkt.

Dus Router <----> PC (gaat snel)
Router <----> switch <----> pc (gaat traag)
Router <----> switch <----> laptop (gaat snel)
Router <----> switch <----> dockingstation laptop (gaat traag)
Router <----> switch <----> zelfde pc met andere netwerkkaart (gaat snel)
Dit ziet er toch uit dat ergens een kabel niet helemaal 100% is. Hier door kan niet elke apparaat met een slecht signaal tot een verbinding van 1 Gbps komen maar sommige adaptors die beter met een zwak signaal om kunnen gaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Zijn de adapters in docking en desktop wel allemaal 1 Gbit adapters?

[ Voor 7% gewijzigd door Barrycade op 26-04-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Maar hoe verklaar je dan dat alles wel naar behoren werkt als de switch er niet tussen zit? Als die kabel niet 100% is dan zou mijn pc ook dezelfde lage snelheid hebben. Als de kabel in de muur rechtsreeks aangesloten wordt op de router werkt alles naar behoren.

De electricien heeft met zijn kabeltester elke kabel gecontroleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Barrycade schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:07:
Zijn de adapters in docking en desktop wel allemaal 1 Gbit adapters?
Ja ze zijn zeker gigabit. Als ik ze rechtsreeks aansluit op de router werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
saaltink schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:02:
[...]

Dit ziet er toch uit dat ergens een kabel niet helemaal 100% is. Hier door kan niet elke apparaat met een slecht signaal tot een verbinding van 1 Gbps komen maar sommige adaptors die beter met een zwak signaal om kunnen gaan wel.
Maar hoe verklaar je dan dat alles wel naar behoren werkt als de switch er niet tussen zit? Als die kabel niet 100% is dan zou mijn pc ook dezelfde lage snelheid hebben. Als de kabel in de muur rechtsreeks aangesloten wordt op de router werkt alles naar behoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58
Er spelen 2 belangrijke factoren mee.

1. Als een kabel kabelbreuk heeft, maakt ie soms wel goed connectie en soms niet. Dan kan het dat ie wel slaagt voor de kabeltest om vervolgens erna toch maar 100Mbit door te laten.

2. Het signaal op de kabel is nooit discreet 1 of 0, maar iets er tussenin. Doorgaans heeft de kabel een voldoende lage weerstand (puur koper, geen CCA of CCS) en is de lengte dusdanig kort, dat dit geen probleem is.
Echter, als het signaal zwakker wordt aan de andere kant, kan het soms zijn dat sommige adapters dit nog wel oppakken en andere niet.

Het kan ook nog zijn dat (de poort) op de switch stuk is en een signaal op de kabel zet welke niet sterk genoeg is...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
YellisVH schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:10:

Dan zal het zeer waarschijnlijk de switch zijn. Heb je verschillende poorten geprobeerd? Is die switch managed en kun je inloggen om te kijken of er instellingen niet goed staan?

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
SgtElPotato schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:29:
[...]

Dan zal het zeer waarschijnlijk de switch zijn. Heb je verschillende poorten geprobeerd? Is die switch managed en kun je inloggen om te kijken of er instellingen niet goed staan?
Het is een unmanaged switch.
Ik heb elke poort getest met een andere laptop en een kabeltje. Dat werkt. Ook de wifi booster die via ethernet backhaul verbonden is met deze switch krijgt gigabit.

Zou de switch moeilijk overweg kunnen met Realtek nic's? Want zowel de nic van het moederbord van mijn pc als die van mijn Dockingstation zijn van realtek.

Op de intel nic's is er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
GarBaGe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:29:

1. Als een kabel kabelbreuk heeft, maakt ie soms wel goed connectie en soms niet. Dan kan het dat ie wel slaagt voor de kabeltest om vervolgens erna toch maar 100Mbit door te laten.
[...]
2. Het signaal op de kabel is nooit discreet 1 of 0, maar iets er tussenin. Doorgaans heeft de kabel een voldoende lage weerstand (puur koper, geen CCA of CCS) en is de lengte dusdanig kort, dat dit geen probleem is.
Echter, als het signaal zwakker wordt aan de andere kant, kan het soms zijn dat sommige adapters dit nog wel oppakken en andere niet.

Het kan ook nog zijn dat (de poort) op de switch stuk is en een signaal op de kabel zet welke niet sterk genoeg is...
Het is een nieuwe switch, maar het kan altijd natuurlijk. Maar persoonlijk denk ik dit niet want ik heb elke poort apart geprobeerd+ speedtest en dat was dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH

Een kabelbreuk kan altijd. Maar ik heb het probleem niet indien het rechtsreeks op mijn router is aangesloten. Ik heb zo eens een volledige dag van thuis gewerkt op die manier en verschillende speedtests gedaan, alles prima.

Maar in theorie kan je wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Klinkt toch echt als kabel. Op ene apparaat 100 en andere 1000 met dezelfde (zelf geknepen) kabel zie je vaker

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
laurens0619 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:36:
Klinkt toch echt als kabel. Op ene apparaat 100 en andere 1000 met dezelfde (zelf geknepen) kabel zie je vaker
Ja kan inderdaad. Dan zal de electricien ergens een foutje gemaakt hebben.

In ieder geval heb ik een oplossing gevonden door een andere nic te gebruiken die wel werkt.

Bedankt allemaal voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
RJ45's aangeknepen?
Wat is het voor kabel stug of soepel?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Ben(V) schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:02:
RJ45's aangeknepen?
Wat is het voor kabel stug of soepel?
De electricien heeft dit gedaan toen de woning gebouwd werd. Het zijn stugge kabels met een speciale connector. Niet zoals een gewone cat6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
Dus toch Rj45's?
Vaste bekabeling monteer je af op wcd of patchpanel, Rj45's aanknijpen levert altijd prutswerk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TJD8vvidi3B5J10THrSjebs75E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6oxO3y7OHS7Vd6bnvxDWJ0F.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto. De groene kabels zitten in de muur en aan de andere kant zijn dit ethernetpoorten doorheen het huis. Het zijn stugge kabels.

Als ik de groene kabel die overeenkomt met de ethernetpoort aan mijn bureau rechtsreeks in de router steek, dan heb ik gigabit snelheid met alle toestellen die ik erop aansluit. Zit de switch ertussen dan werkt het met enkele toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Ben(V) schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:40:
Dus toch Rj45's?
Vaste bekabeling monteer je af op wcd of patchpanel, Rj45's aanknijpen levert altijd prutswerk.
Aan de ene kant wcd, aan de andere kant rj45. Op zich zou het kunnen, maar zou me verbazen. Is door de electricien gedaan, die man legt ook domotica enzo dus die zal wel weten hoe je een rj45 deftig moet knijpen. Hoop ik toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cat6 kan dat niet een aardings probleem opleveren? Heeft de TP link soms een mogelijkheid tot aarding.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:40

Illusion

(the art of)

YellisVH schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:42:
[Afbeelding]

Hier een foto. De groene kabels zitten in de muur en aan de andere kant zijn dit ethernetpoorten doorheen het huis. Het zijn stugge kabels.

Als ik de groene kabel die overeenkomt met de ethernetpoort aan mijn bureau rechtsreeks in de router steek, dan heb ik gigabit snelheid met alle toestellen die ik erop aansluit. Zit de switch ertussen dan werkt het met enkele toestellen
Als ik die foto zo zie, dan lijken alle stekkers behoorlijk scheef in de switch te zitten. Mogelijk door gewicht/stugheid kabel. Dat kan wel tot slecht contact leiden.

En elke switch/netwerkkaart heeft net een andere tolerantie voor goed/slecht contact. Dat kan tot onverklaarbare storingen leiden.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Illusion schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:19:
[...]

Als ik die foto zo zie, dan lijken alle stekkers behoorlijk scheef in de switch te zitten. Mogelijk door gewicht/stugheid kabel. Dat kan wel tot slecht contact leiden.

En elke switch/netwerkkaart heeft net een andere tolerantie voor goed/slecht contact. Dat kan tot onverklaarbare storingen leiden.
De connector zit wel degelijk goed vastgeklikt, maar de kabels zijn indd wat stug.

Ik vermoed ook dat dit te maken heeft met tolerantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
De connectoren zijn ook redelijk lang. Waardoor het lijkt alsof ze scheef zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Frogmen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:48:
Cat6 kan dat niet een aardings probleem opleveren? Heeft de TP link soms een mogelijkheid tot aarding.
Geen idee. Het was een switch van nog geen 60 euro. Misschien in duurdere modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
YellisVH schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:49:
[...]

Geen idee. Het was een switch van nog geen 60 euro. Misschien in duurdere modellen wel.
Meestal zit er ergens op de achterkant een schroefje met een lipje/oogje er achter waar je een draadje aan kan solderen of dat een prijs specifiek iets is weet ik niet mogelijk kan je kijken of je een dergelijke aansluiting hebt en dat met een draadje aan aarde verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
De switch aarden maakt de kans op aardlussen alleen maar groter.
Als je afgeschermde kabels gebruikt (altijd af te raden) moet je die allemaal op een punt aarden bij voorkeur bij het patchpaneel.
Als je elders hem nog eens aard heb je een aardlus gemaakt met potentieel storingen en/of common mode spanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Ook mijn Proximus tv box eens op de switch aangesloten, IGMP snooping werkt want ik krijg geen foutmeldingen. Maar de snelheid is teruggezakt naar fastethernet. Kan ik zien op de switch. Op zich is 100mbps genoeg om tv te kijken en streamen, maar het stoort me gewoon dat ik niet de snelheid heb waarvoor ik betaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Ik heb het probleem gevonden. Het is de switch. Met een andere switch (D-link) werkt alles zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het kan power management gerelateerd zijn. Switches die weinig energie gebruiken, zijn zuiniger met de signaalsterkte. De switch kan dan b.v. "zien" dat er een korte kabel is en dan de signaalsterkte beperken. Dat gaat niet altijd goed. Als de switch te configureren is (eco mode aan/auto/off) dan zou je daar nog eens mee kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
YellisVH schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:19:
Ik heb het probleem gevonden. Het is de switch. Met een andere switch (D-link) werkt alles zoals het hoort.
Ik denk nog steeds dat het probleem je kabel is maar dat je dlink switch toleranter is :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:13
Volgens mij zit je in 1 of meerdere kabels met sluiting tussen een draad en de shield.

Welke D-link heb je nu gebruikt? Want die tp-link hadden shield poorten waardoor je snelheid kan variëren of u internet wegvalt. Zou kabels toch eens laten uitmeten door iemand met professioneel toestel.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
YellisVH schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:45:
[...]

De connector zit wel degelijk goed vastgeklikt, maar de kabels zijn indd wat stug.

Ik vermoed ook dat dit te maken heeft met tolerantie.
Van daar dat stugge kabels tussen wandcontactdoosjes worden gebruikt, en flexibele kabels tussen die doosjes en je switch / eindapparatuur.

Ik zou voorstellen een patchpaneeltje te plaatsen bij je switc, daarop de stugge kabels af te werken & met patchkabels op je switch aan te sluiten. Puur omdat het zo 'hoort', of het ook direct je probleem oplost is lastig inschatten.

Met zoveel poortjes, zou ik je aanraden de managed versie van die switch te nemen, is nog goed betaalbaar en dan heb je statistieken per poort.

Snelheid/duplex handmatig instellen zou ik idd weer ongedaan maken, dat is (gelukkig) haast nooit meer nodig :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Dyckie schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:47:
Volgens mij zit je in 1 of meerdere kabels met sluiting tussen een draad en de shield.

Welke D-link heb je nu gebruikt? Want die tp-link hadden shield poorten waardoor je snelheid kan variëren of u internet wegvalt. Zou kabels toch eens laten uitmeten door iemand met professioneel toestel.
Het was een D-Link DGS-1005D. De kabels zijn uitgemeten door de elektricien. Zelf heb ik het materieel niet om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Van daar dat stugge kabels tussen wandcontactdoosjes worden gebruikt, en flexibele kabels tussen die doosjes en je switch / eindapparatuur.

Ik zou voorstellen een patchpaneeltje te plaatsen bij je switc, daarop de stugge kabels af te werken & met patchkabels op je switch aan te sluiten. Puur omdat het zo 'hoort', of het ook direct je probleem oplost is lastig inschatten.

Met zoveel poortjes, zou ik je aanraden de managed versie van die switch te nemen, is nog goed betaalbaar en dan heb je statistieken per poort.

Snelheid/duplex handmatig instellen zou ik idd weer ongedaan maken, dat is (gelukkig) haast nooit meer nodig :)
Een patchpanel is inderdaad best practice. Maar wegens plaatsgebrek niet evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
Ik heb nu een Unifi managed switch gekocht en het probleem lijkt van de baan. Op internet lees dat er vele problemen zijn met die TP-Link switches.

Het positieve eraan is dat ik nu zelf een en ander kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

+1
Ik had jarenlang gigabit op mijn cat6 kabel op netgear switches, echter toen ik mijn switches verving met unifi spul, weigerde de unifi op 1gbs te gaan.
Kabels opnieuw voorzien van stekkers, en het probleem was weg, dus wat hierboven gezegd wordt is een reeel scenario

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:08:
[...]

+1
Ik had jarenlang gigabit op mijn cat6 kabel op netgear switches, echter toen ik mijn switches verving met unifi spul, weigerde de unifi op 1gbs te gaan.
Kabels opnieuw voorzien van stekkers, en het probleem was weg, dus wat hierboven gezegd wordt is een reeel scenario
Op een oude D-link leek het te werken en op de Unifi switch werkt alles ook prima. Op internetfora zag ik dat velen problemen hadden met dat soort TP-Link switch.
Altijd al switches gehad van TP-Link maar deze zal waarschijnlijk op een maandag gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

YellisVH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Op een oude D-link leek het te werken en op de Unifi switch werkt alles ook prima. Op internetfora zag ik dat velen problemen hadden met dat soort TP-Link switch.
Altijd al switches gehad van TP-Link maar deze zal waarschijnlijk op een maandag gemaakt zijn.
Ook dat kan ja.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frogmen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:48:
Categorie kabels maakt niet uit voor aarding.

Wat uitmaakt is afscherming.

UTP = Unshielded, geen scherm dus geen risico voor aardelussen.
S/FTP = Shielded, scherm dat bij onjuiste montage een aardelus kan geven.
YellisVH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:
[...]

Het was een D-Link DGS-1005D. De kabels zijn uitgemeten door de elektricien. Zelf heb ik het materieel niet om dat te doen.
Een elektricien kan controleren of de installatie conform AREI is (geen brand- of kortsluitingsgevaar). Elektriciens hebben niet bij voorbaat enige kennis over netwerken, dus ik ik zou die uitmeting niet als relevant beschouwen voor de issues die je hier probeert op te lossen. Die kabels zijn nog altijd verdacht, ook al geloof ik gelijk dat ze niet brandgevaarlijk zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellisVH
dion_b schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:00:
[...]

Categorie kabels maakt niet uit voor aarding.

Wat uitmaakt is afscherming.

UTP = Unshielded, geen scherm dus geen risico voor aardelussen.
S/FTP = Shielded, scherm dat bij onjuiste montage een aardelus kan geven.

[...]

Een elektricien kan controleren of de installatie conform AREI is (geen brand- of kortsluitingsgevaar). Elektriciens hebben niet bij voorbaat enige kennis over netwerken, dus ik ik zou die uitmeting niet als relevant beschouwen voor de issues die je hier probeert op te lossen. Die kabels zijn nog altijd verdacht, ook al geloof ik gelijk dat ze niet brandgevaarlijk zijn.
De elektricien heeft met zijn kabeltester gemeten of alle pairs werkten. Dat was het geval. Als de kabels overal werken behalve op die ene switch dan lijkt mij de switch de boosdoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
YellisVH schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:24:
[...]

De elektricien heeft met zijn kabeltester gemeten of alle pairs werkten. Dat was het geval. Als de kabels overal werken behalve op die ene switch dan lijkt mij de switch de boosdoener.
Mij niet, in mijn ervaring ook eerder de elektricien. :P
Pagina: 1