Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlien
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 26-04-2024
Mijn vraag

Hebben nog mensen het probleem als ze bellen via de carkit of android auto van de Skoda Enyaq dat de verbinding vaak zeer slecht is.

Ofwel word ik gebeld en hoort de ontvanger mij helemaal niet of gebrokkeld geluid
Ofwel als ik bel hoor ik de persoon niet of precies een computer stem geluid

Ik probeer dan altijd het volgende:
- ik sluit m'n scherm volledig af en weer op
- We bellen elkaar meermaals opnieuw terug op
- Start mijn telefoon opnieuw terug op

Deze oplossingen helpen slechts in uitzonderlijke gevallen en vervolgens zet ik gewoon bluetooth af en bel ik via mijn telefoon. Dus het ligt aan mijn telefoon, want daarop is het geluid wel in orde.

Ik heb een oneplus nord2 5G.

Iemand anders een oplossing of idee hoe dit komt?

PS: Is er ook een manier dat uw auto dat eerste scherm niet elke keer toont waarbij je uw profiel moet bevestigen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48
Ik zou het eens met een andere telefoon proberen van man/vrouw/kind/kennis. Dan weet je zeker of het aan jouw telefoon ligt of misschien aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvercauteren
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een Samsung A52 en heb exact hetzelfde probleem. Bellen zonder Bluetooth werkt perfect. Als ik hem wel opzet is bijna altijd het geluid in de wagen vervormd en onverstaanbaar. Is niet werkbaar op deze manier, zeker als je veel in de wagen zit en tientallen telefoons per dag krijgt in de wagen.
Van collega´s met dezelfde wagen hebben ook met een IPhone dit probleem. Ik vermoed dus dat het aan de verbinding met de wagen ligt.

Ik heb nu al de automatische verbinding met Android uitgeschakeld om te zien of dit er iets mee te maken heeft. Bij mijn vorige auto had ik totaal geen problemen met dezelfde telefoon. Iemand nog ervaringen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 09:11
Je kunt kijken naar een software update voor de auto, eventueel via de dealer en gezamenlijk met je collega gaan dat ze het niet afschepen op de telefoon.