Stukje parket in keuken vervangen door PVC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hi klussers,

Ik heb al een tijdje parket liggen in de open keuken en dat is niet heel goed voor de vochthuishouding in het hout ben ik achter 😁 dus ik ben van plan een stukje van 3 m2 uit te zagen en te vervangen door PVC.
Het is 9mm parket op 15 mm spaanplaat broodjes en alles is verlijmd. Dat betekent dat ik even bezig ben om alles weg te halen maar gelukkig is het maar een paar m2.
Het betekent dat ik zo’n 20mm lager dan het parket uitkom en dat verschil moet weer overbrugd worden. Ik lees allerlei opties poly platen, egaline, cement etc… maar zou graag willen weten wat de fijnste oplossing is voor een niet zo doorgewinterde klusser met niet al te diepe zakken.

Er zijn vast doorgewinterde klussers met goede ideeën te vinden.

Hoor het graag! Dank alvast.

Beste antwoord (via ppiepp op 27-04-2024 11:41)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

12-15mm Fermacel, en daar op click PVC?
De fermacel zou je indien nodig aan de vloer kunnen kitten.

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 26-04-2024 14:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 26-04-2024 14:29 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57

BCC

Lakken met composiet lak? Skylt ofzo? En dan een metalen plintje infrezen voor de "overgang".

[ Voor 45% gewijzigd door BCC op 26-04-2024 14:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
paQ schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:29:
Dat lijkt me een goed plan! Die ga ik eens onderzoeken. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
BCC schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:34:
Lakken met composiet lak? Skylt ofzo? En dan een metalen plintje infrezen voor de "overgang".
Is ook een goed idee ware het niet dat ik de planken inmiddels echt moet weghalen want ze beginnen krom te trekken en te wijken. Mag ook wel na 20 jaar goede dienst hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57

BCC

ppiepp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:33:
[...]

Is ook een goed idee ware het niet dat ik de planken inmiddels echt moet weghalen want ze beginnen krom te trekken en te wijken. Mag ook wel na 20 jaar goede dienst hoor.
Ik zou echt even een vloerenboer laten kijken - schuren en lakken en dan ben je in een dag klaar. Houten vloer vervangen door PVC vindt ik kapitaalvernietiging :)

[ Voor 7% gewijzigd door BCC op 26-04-2024 15:42 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 16:53
Is de ondergrond wel een beetje egaal straks? Anders zou ik er toch voor kiezen om met egaline de eerste centimeter te overbruggen en daarna die klikpvc er op te leggen. Zo’n klein oppervlak kan elke klusser wel fixen met egaline.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Easy oplossing: fermacel en click PVC.
Pittigere oplossing: 10mm egaliseren en 10mm dik keramisch parket met houtlook erop tegelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppiepp
BCC schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:37:
[...]

Ik zou echt even een vloerenboer laten kijken - schuren en lakken en dan ben je in een dag klaar. Houten vloer vervangen door PVC vindt ik kapitaalvernietiging :)
Dat begrijp ik en ik doe het ook liever niet maar we zijn aangekomen op het punt van wijkende vloerdelen, dus voegen van een halve cm breed waar vocht in trekt. Ik heb er lang van mogen genieten zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
Makkelijk schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:37:
Is de ondergrond wel een beetje egaal straks? Anders zou ik er toch voor kiezen om met egaline de eerste centimeter te overbruggen en daarna die klikpvc er op te leggen. Zo’n klein oppervlak kan elke klusser wel fixen met egaline.
Dat was mijn eerste idee ook, maar ik dacht vragen kan geen kwaad en ik vind de Fermacell oplossing ook heel interessant want dan zijn we zo klaar schat ik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiepp
stin00 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:40:
Easy oplossing: fermacel en click PVC.
Pittigere oplossing: 10mm egaliseren en 10mm dik keramisch parket met houtlook erop tegelen.
Ongetwijfeld een hele mooie oplossing maar ik denk toch dat ik maar de easy way ga proberen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18

franssie

Save the albatross

Met een inval cirkelzaagje heb je het er zo uit. Ik zou zoals geopperd wel een overgang-strip plaatsen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 16:53
ppiepp schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:56:
[...]

Dat was mijn eerste idee ook, maar ik dacht vragen kan geen kwaad en ik vind de Fermacell oplossing ook heel interessant want dan zijn we zo klaar schat ik in.
Het hangt er wel vanaf of je de fermacel stabiel neer kan leggen natuurlijk. Je wilt niet dat dat spul beweegt, kraakt en piept.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppiepp
Makkelijk schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 23:40:
[...]

Het hangt er wel vanaf of je de fermacel stabiel neer kan leggen natuurlijk. Je wilt niet dat dat spul beweegt, kraakt en piept.
Ik denk dat ik deze zoals geopperd aan het beton ga verlijmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuzukiGSX-R
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 12:31
Ik zou juist zorgen voor contrast ipv hetzelfde proberen te imiteren met een bijvoorbeeld een PVC.
Pak bijvoorbeeld een tegel om die te verlijmen.

• ppiepp
ok, ik ben maar eens begonnen aan de klus. Parket en ondervloer eruit (wat een hels karwei was dat :))
Nu liggen de Fermacell platen er los op, maar gezien de kleine ruimte en de bewegingsruimte naar onder de keuken wil ik ze toch op de betonvloer vastlijmen / kitten. Iemand een idee welke lijm of kit daarvoor handig is?
En op de Fermacell platen de PVC tegels met gewone PVC vloerlijm ok?
Pagina: 1