thunderbird verborgen account niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Thunderbird vraagt om password voor een account dat niet bestaat (verborgen is?).

Het email account komt niet in de lijst voor met accounts.
Ook niet te vinden onder >help >troubleshoot informatie "vinkje include account names aan"

Ik vermoed dat dit "hidden" acount ooit per ongeluk is gemaakt.
Want het "hidden" account is abcd@mijndomain.com terwijl er een werkend account is abcd@gmail.com

Ik heb al lang gezocht bij support.mozilla.org en andere bronnen, maar niets relevants kunnen vinden.

Hints zijn welkom

Beste antwoord (via F_J_K op 27-04-2024 11:49)

• rokas
  • Niet online
@Hero of Time, @F_J_K en @PD2JK: dank voor jullie hulp! Het lijkt nu opgelost.

Voor diegene die na mij het probleem van de hidden account / verborgen account in thunderbird aanlopen die steeds maar vraagt om een password in te voeren, dit was bij mij de oplossing:

Eerst thunderbird afgesloten via >menu >quit
Daarna natuurlijk nogmaals een backup gemaakt van het thunderbird profiel (die bij mij in ~/.thunderbird staat). Maar die kan je heel makkelijk vinden via >menu>help>troubleshoot information en klik dan op de knop "open directory" die in de tabel achter "Profile directory" staat.

Daarna heb ik uit prefs.js alle regels verwijderd die gerelateerd waren aan de bewuste "hidden" account.

In mijn geval alle regels waarin stond:

mail.identity.id18
en
mail.identity.id19

Dus de regels die beginnen met:

user_pref("mail.identity.id19.archive_folder
tot en met
user_pref("mail.identity.id19.valid

Dat zijn (bij mij) 22 regels.

Daarna de aangepaste prefs opgeslagen en thunderbird gestart.
Tot nu toe loopt het als een zonnetje...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Thunderbird op Windows of een ander OS?

Kijk hier eens in geval van Windows:

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Thunderbird

En dan profiles.ini, staat het betreffende account hier in?

C:\Users\%username%\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles heb je ook nog.

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 26-04-2024 10:14 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check ook de versturende accounts. Maar inderdaad, met kladblok kijken in de configuratiefiles werkt misschien wel sneller. Wel goed opletten, en eerst een backup maken, als je wijzigingen doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Sorry, vergeten: linux mint 21.3
Heb al wat lopen spitten / (zoeken op die accountnaam) in de profielfolder maar tot nu toe niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Had ook al gezocht tussen de SMPT accounts, maar daar ook niets te vinden wat op dat "hidden" account lijkt.

Backup aanwezig ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Kan profiles.ini niet vinden (in profielfolder).
Hoe heet die onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk in .config of .mozilla mappen in $HOME. Alternatief is een recursive grep op het email adres dat in de prompt verschijnt, vind je vanzelf waar dit is genoteerd.

Wat het ook kan zijn is een externe kalender die je hebt toegevoegd. Of extern adresboek.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
Externe kalender of extern adresboek wordt niet gebruikt (niet dat ik weet, ken het fenomeen zelfs niet).
In >tools>adresboek>all adress books is de hidden account niet te vinden

in ~.config en ~.mozilla staat niets wat met thunderbird te maken lijkt te hebben.
in ~.thunderbird daarentegen wel.

Daar gezocht op emailadres via zoeken op content en de "hidden" account gevonden in prefs.js.
Daarin staan drie vermeldingen:

user_pref("mail.identity.id19.archive_folder", "imap://hiddennaam%40domain.com@mail.hostingpartij.nl/Archives");

user_pref("mail.server.server18.spamActionTargetAccount", "imap://hiddennaam%40domain.com@mail.hostingpartij.nl");

user_pref("mail.server.server18.userName", "hiddennaam@domain.com");

Voor de zekerheid: deze "hiddennaam@domain.com" zie ik dus niet in de lijst staan bij "account settings".

Is deze informatie waardevol voor mijn zoektocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zijn dan de mappen die zijn ingesteld als doel voor die specifieke mappen. Kijk dus in je account settings wat daar is opgegeven, waarschijnlijk dus het account dat je niet ziet, maar wel naar verwezen wordt. Je zal dat account eens hebben gehad in TB, het als default instelt en later weer verwijdert zonder dat de verwijzingen naar die mappen zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
@Hero of Time Bedankt voor je hulp, maar ik "zit even vast".
Als ik naar account setting ga, dan zie daar niet het "hidden" account staan.
Ik weet even niet welke actie ik uit zou moeten voeren bij die accountsettings.
Een kleine hint is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij accountinstellingen vind je het verborgen account niet, maar bij het account dat je nog hebt moet je de eigenschappen openen en daar kijken naar waar het zaken als 'archief' e.d. moet plaatsen. Dit zal dus wellicht op dat andere account staan, die je niet meer hebt. De verwijzing is echter niet weggehaald toen je het andere account had verwijdert.

Althans, dat is mijn vermoeden, dus controleer het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
@Hero of Time Ik neem aan dat je bedoeld: onder account settings, dan een emailaccount selecteren en dan de eigenschappen van: copies & folders, want daar staat een verwijzing naar een archief "message archive".

Er zijn maar liefst 21 accounts (dat heeft een reden), dus het was even controleren, maar geen verwijzing gevonden naar iets dat op het hidden account lijkt.

Ik heb ook gekeken bij de account settings van ieder emailaccount en vervolgens ook server settings, copies &folders, composition & adressing, junk settings, synchronisation & storage, end to end encryption en return receipts, maar niets gevonden.

Voor de zekerheid nogmaals alle smtp accounts gecontroleerd, ook niets gevonden wat hint op het "hidden account".

Het is, zo ver ik weet, een account dat ooit gemaakt is, maar de invoer was een fout. Het emailadres en domain klopte niet. Daarna is dat verkeerde account verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan weet ik het ook niet meer. Maak een backup van je config en verwijder de regels in je prefs.js, zie wat er stuk gaat. Of niet. :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rokas
  • Niet online
@Hero of Time, @F_J_K en @PD2JK: dank voor jullie hulp! Het lijkt nu opgelost.

Voor diegene die na mij het probleem van de hidden account / verborgen account in thunderbird aanlopen die steeds maar vraagt om een password in te voeren, dit was bij mij de oplossing:

Eerst thunderbird afgesloten via >menu >quit
Daarna natuurlijk nogmaals een backup gemaakt van het thunderbird profiel (die bij mij in ~/.thunderbird staat). Maar die kan je heel makkelijk vinden via >menu>help>troubleshoot information en klik dan op de knop "open directory" die in de tabel achter "Profile directory" staat.

Daarna heb ik uit prefs.js alle regels verwijderd die gerelateerd waren aan de bewuste "hidden" account.

In mijn geval alle regels waarin stond:

mail.identity.id18
en
mail.identity.id19

Dus de regels die beginnen met:

user_pref("mail.identity.id19.archive_folder
tot en met
user_pref("mail.identity.id19.valid

Dat zijn (bij mij) 22 regels.

Daarna de aangepaste prefs opgeslagen en thunderbird gestart.
Tot nu toe loopt het als een zonnetje...
Pagina: 1