Remeha eTwist - knoppen reageren niet meer (na update?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Roel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 11:51
Hoi medetweakers,

Sinds vandaag reageert mijn eTwist niet meer op de knoppen. Het scherm gaat nog wel aan als je in de buurt komt en als je aan de draaiknop draait maakt hij nog wel het klikkende geluid, maar verder gebeurt er niks.

Op de site van Remeha staat een bericht dat relevant lijkt:

https://www.remeha.nl/vee...el-gestelde-vragen-etwist

Daar staat echter geen datum bij dus ik heb geen idee of dit actueel is of wellicht van jaren geleden al.

Hoor graag of anderen dit probleem ook hebben of dat ik mijn installateur moet gaan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Hier ongeveer hetzelfde; de Remeha en Home knop werken nog maar de draai-ring doet niets... Ook geen klikkend geluid.

Via de app is de thermostaat nog wel te bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen zomer (in de praktijk pas het najaar, toen we hem weer gingen gebruiken) een vergelijkbaar probleem. De draaiknop reageert wel een beetje, gedurende een seconde oid, maar daarna niet meer of heel hakkelig. Als je een tijdje wacht (of de stroom even van de ketel haalt) kun je hem weer bedienen. Maar het gebeurt soms ook dat je hem wel langere tijd kunt bedienen. In het menuutje kun je dan ook gewoon door alle items scrollen met de draaiknop. Lijkt dus geen probleem van een defecte draaiknop, maar puur iets softwarematigs (alsof de cpu het even niet trekt zeg maar).

Ik heb het idee dat het is ontstaan afgelopen zomer toen het apparaat een software update kreeg in combinatie met een nieuwe app. De hele zomer bleef het ding heel vaak rebooten. Maar vanwege het niet gebruiken ervan in de zomer geen aandacht aan besteed.

Kon op de website geen contactgegevens vinden, want volgens mij willen ze dat je dit soort problemen via je installateur meldt. Heb jaren geleden wel eens per mail contact met ze gehad en daar dus weer een mail naar gestuurd, maar nooit een reactie gehad.

Onze etwist is trouwens van 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Draaiknop deed nog steeds niets; uiteindelijk de ketel even een minuutje van de de stroom gehad en nu werkt hij weer.

Ik weet niet of er onlangs een update is geweest maar het draaien werkt nu goed zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Roel
Had ik al een keer eerder geprobeerd, maar zal dat vandaag nogmaals doen. Fijn dat het bij jou verholpen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth_Roel
Omdat de ketel uit/aanzetten niet veel bleek te doen, uiteindelijk de eTwist zelf gereset door hem even van de muur te halen. Dat heeft voor mij uiteindelijk geholpen. Hoop dat anderen die een vergelijkbaar probleem ervaren daar mee geholpen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaappres
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem vandaar dat ik op deze post kwam. Bij mij kan ik dus even met de draaiknop de temperatuur veranderen maar daarna reageert de thermostaat niet meer op input. Net, dat werd al even geschreven, of hij het even niet meer aan kan. Na een tijdje doet hij het weer en kan ik weer even de temperatuur regelen met de draaiknop.

Net even het trukje met de thermostaat loshalen (gewoon de thermostaat van de muur trekken) geprobeerd. En na ‘m weer aangedrukt te hebben werkt hij weer! Bedankt voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:02
Hier hetzelfde probleem;

Ik heb wel de nieuwste firmware v 2.26.3 zag ik op https://www.remeha.nl/vee...t-en-remeha-home-app-upda

Overigens zie ik ook de hele dag door dat het display aan/uit gaat, ongeveer elke minuut. Alsof de bewegingssensor reageert op iets…..
Pagina: 1