Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 22:52

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat de PC om de haverklap zit te vragen om een disk. Vervolgens is het weer cancel drukken om de pop-up weg te krijgen. Heel irritant.

In de PC zit een card reader voor 4 verschillende formaten (Compact Flash, SD, etc.), Dat levert dus 4 drive letters op: F:, G:, H: en I:. Het is dan ook voor deze drives dat de pop-ups, met de vraag om een disk in 1 van deze drives te stoppen, verschijnen. Ook floppy drive A: hoor ik zo nu en dan een seek uitvoeren, maar dat levert geen vraag om een disk op.

Google leverde geen echt bruikbaar resultaat. Vrijwel alle artikelen gaan over een onleesbare USB drive. Verder heb ik de automatische scan van de virusscanner eens uitgezet (F-secure / KNP Veilig), maar dat gaf geen resultaat.

Iemand suggesties?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Beste antwoord (via EXX op 02-05-2024 16:41)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik meestal doe met zo'n multi-card reader is de drive letters weghalen en de devices mounten aan een directory. Dan heb je nooit meer last van die popups en auto-start meldingen etc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check je startup processen en services. Zit daar iets tussen dat je niet kent dan wel dat scans uit zou kunnen voeren?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ja, dat kan ik eens controleren.

Ondertussen lijkt het er op dat het fenomeen alleen optreedt als ik de PC even met rust laat (dus geen keyboard/muis gebruik), bv tijdens het kijken van een video. Ergens zit een proces dat na een timeout gerelateerd aan inactiviteit de drives begint na te lopen. Ik ga toch maar weer eens in de instellingen van F-Secure rondneuzen, want dit lijkt me typisch iets van een anti-virus programma dat begint met een scan na een periode van inactiviteit.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik meestal doe met zo'n multi-card reader is de drive letters weghalen en de devices mounten aan een directory. Dan heb je nooit meer last van die popups en auto-start meldingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Na veel gepruts niks gevonden. Ten einde raad heb ik inderdaad de drive letters weggehaald en de devices aan een directory gehangen. Probleem is weg.

Alleen heb je nu geen functie meer om te kunnen uitwerpen, zoals je dat normaliter bij USB media doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Op de directory rechtsklik, unmount/eject zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Dat is ook het eerste wat ik geprobeerd heb, maar helaas: geen Eject optie.

Pagina: 1