65 inch tv plat aan de muur (The Frame)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:58
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe 65 inch tv welke komt te hangen in een redelijk standaard nieuwbouwwoning, vlakbij de openslaande deuren en grote ramen dus redelijk veel licht.

Wat is je budget?
Max ergens rond de 1.500 euro, maar het liefst nog een stuk minder natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Apple TV en Nintendo Switch. We kijken met name via de Ziggo App en overige streamingdiensten via de Apple TV. De TV wordt ook veel door jonge kinderen gebruikt om tv te kijken. Ik zou zeggen; een gemiddelde gebruiker maar als ik een mooie 4K film kan kijken dan wil ik dat graag wel in behoorlijke kwaliteit kunnen doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
We willen de woonkamer aan gaan pakken en vinden het idee van The Frame erg mooi met daaromheen andere foto's. Ik heb al flink wat Youtube gekeken en reviews gelezen en met name hier op het forum lees ik dat deze tv toch behoorlijk overpriced is. Daarnaast lees ik dat de matte coating erg gevoelig is voor beschadigingen. Ik vraag mij af welke opties er nog meer zijn en ik mij niet teveel blind staar op The Frame

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben nu in het bezit van de Samsung QE55Q6F (2018) Zilver. Wat mij betreft een prima tv en een prima kwaliteit. Het enige dat mij opvalt bij deze tv is dat bij een donkere scene zodra de ondertiteling ook in beeld komt het geheel wat grijzer/lichter wordt. Verder heb ik geen klachten over deze tv en ben ik er erg tevreden mee. We willen echter de kamer opnieuw in gaan delen en hierbij komt de tv iets meer in het zicht te hangen en wil ik hem zo dicht mogelijk op de muur hebben en een maatje groter. Vandaar dat ik de opties aan het bekijken ben.

Mijn vragen:
Als je kijkt naar mijn huidige tv en The Frame uit 2023, ga ik er dan op achteruit qua beeld?

En om mij niet blind te staren op The Frame, welke andere tv zouden jullie aanbevelen die ook dicht op de muur kan en meer waar voor je geld is? Wellicht dat we dan toch die keuze maken en gewoon het zwarte scherm moeten accepteren :)

Ik kan er niet exact achter komen hoe snel de ontwikkelingen gaan in tv land dus vandaar hier mijn vragen. Als ik bv een 65 inch voor 1.000 euro aan kan schaffen die qua beeld hetzelfde of iets beter is dan mijn huidige tv dan ben ik eigenlijk al tevreden (en de vrouw ook ;))

©2004

Beste antwoord (via hk12nl op 04-06-2024 10:28)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
The Frame en de 55Q6F zijn goed vergelijkbaar wat techniek betreft: Beide randverlichting, beide een breed kleurenbereik, grofweg dezelfde lichtopbrengst. Je zult er met The Frame dan ook niet heel hard op achteruit gaan, doch ook niet vooruit. Na zoveel jaar en zoveel geld uitgeven wil je er wellicht op vooruit gaan. De Q6F heeft een beter geluidssysteem dan The Frame.

De X95L en QN93C zijn een heel ander verhaal, dan zit je in het topsegment en deze televisies toveren een aanzienlijk beter plaatje op het scherm dan je huidige Q6F. HDR heb je weinig aan op The Frame, op een X95L en QN93C kan HDR een stuk beter weergegeven worden.

Als strakke vormgeving belangrijk is zou je ook een blik op de LG G3 moeten werpen. Die wordt plat op de muur gemonteerd en ziet er dan behoorlijk deftig uit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanDeBoef
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-05 20:59
Er komt binnenkort een 2024 versie uit, dan wordt de 2023 versie wellicht weer goedkoper, waarschijnlijk het wachten wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
* joopv heeft een QE65QN95B , die werkt ook met een oneconnect box, en maar 1 kabel naar het scherm. Is alleen uit 2022 en status "uitverkocht". Geen idee of er een opvolger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
wil je dan de hele dag de TV aan laten staan om het als schilderij te gebruiken? Mij lijkt 24/7 een lichtbak aan storender dan een zwart vlak. Over energiegebruik nog niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
107mb schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:21:
wil je dan de hele dag de TV aan laten staan om het als schilderij te gebruiken? Mij lijkt 24/7 een lichtbak aan storender dan een zwart vlak. Over energiegebruik nog niet te spreken.
Zeker goed punt. Er zit een sensor in de tv die obv beweging aan en uit gaat.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

107mb schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:21:
Hij kan ook 'uit uit' en heeft een bewegingssensor.

Daarnaast dimt hij zich aan de hand van omgevingslicht zodat hij niet 'overstemt'.

Als je genoeg geld hebt en meer geeft om inrichting dan om TV kijken of het milieu, is het wel een aardig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Inmiddels heb ik de Sony Bravia XR-65X95L Zwart ook aan mijn lijstje toegevoegd.

Daarnaast als je een tv vrij dicht op de muur wilt hebben dan is de Samsung The Frame of de LG G serie de beste optie. Of is er nog een kenner hier die een tv voor deze situatie heeft met een betere prijs/kwaliteitverhouding? :)

Edit:
Wellicht is de Samsung Neo QLED QN93C 65" Zilver ook nog wel een optie?! Met de Samsung slim fit wall mount.

[ Voor 15% gewijzigd door hk12nl op 14-05-2024 13:25 ]

©2004

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
The Frame en de 55Q6F zijn goed vergelijkbaar wat techniek betreft: Beide randverlichting, beide een breed kleurenbereik, grofweg dezelfde lichtopbrengst. Je zult er met The Frame dan ook niet heel hard op achteruit gaan, doch ook niet vooruit. Na zoveel jaar en zoveel geld uitgeven wil je er wellicht op vooruit gaan. De Q6F heeft een beter geluidssysteem dan The Frame.

De X95L en QN93C zijn een heel ander verhaal, dan zit je in het topsegment en deze televisies toveren een aanzienlijk beter plaatje op het scherm dan je huidige Q6F. HDR heb je weinig aan op The Frame, op een X95L en QN93C kan HDR een stuk beter weergegeven worden.

Als strakke vormgeving belangrijk is zou je ook een blik op de LG G3 moeten werpen. Die wordt plat op de muur gemonteerd en ziet er dan behoorlijk deftig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
dmantione schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:49:

Thx voor je reactie. Duidelijk wat mij betreft. De G3 ziet er inderdaad ook mooi uit maar is ook net weer een stukje duurder dan bv de QN93C welke met de Samsung slim fit wallmount ook erg dicht op de muur komt. Ik neig nu naar deze optie.

The Frame tv ga ik in iedergeval van het lijstje schrappen d:)b

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Nog bedankt voor alle reacties. Ik heb zojuist de Samsung Neo QLED QN93C 65" bij Coolblue besteld met een mooie 2e kans. d:)b

©2004

Pagina: 1