ASRock PG34WQ15R2B flikkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:01
Ik heb een mooie monitor overgekocht die bij de vorige tweaker prima werkte. Echter bij mij loop ik tegen 1 probleem aan.

Als ik bij instellingen hdr aanzet en dan de refresh rate op 165hz wil zetten kan ik kiezen uit 164.65hz en dan werkt de monitor wel maar iedere keer word het beeld zwart en daarna komt het beeld weer terug. Dit gebeurt enkel in spellen of als ik ergens op klik, bv browser openen.

In nvidia panel kan ik wel 165hz selecteren maar probleem blijft

Op 120hz speelt dit niet. Met hdr uit nog niet getest.
Hij zit met nieuwe DP kabel aangesloten.

Vorige tweaker draaide met 6750 XT en ik met een 2080 super.

In apparaat beheer staat generic monitor maar wel het juiste type erachter. Ik kan geen drivers vinden ervoor.

Ondanks dat er nog ruim garantie op zit denk ik iets softwarematig en niet zozeer hardware defect.

Iemand een idee hierover. Op 120hz is het ook een mooie monitor maar het steekt me dat dit niet werkt 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb je de mogelijkheid om met een andere DisplayPort kabel te proberen? Klinkt namelijk alsof het daar mee te maken heeft.

AMD Ryzen 9 9900X | Minisforum MS-A1 | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:49
HDR is slecht geimplemented in windows. ook kan het zijn dat je monitor of windows HDR aan of uitzet. ook Freesync of gsync of dergelijke refresh rate technieken kunnen daar ook invloed op hebben.

HDR kan je dus maar beter manueel instellen op windows systemen. of altijd aan wat echt een verstoord wit balance geeft op je desktop. of handmatig aan zetten. (monitor en windows) en heel af en toe werkt auto HDR wel.

maar auto HDR werkt alleen maar goed als je applicatie dat ook redelijk ondersteunt. kan zijn dat andere applicatie niet zo goed werken en krijg je dat zwart scherm bij bv laad schermen of omschakelen van applicatie. ik denk dat dit dus de monitor is die dan een HDR signaal ziet of juist weer een gewoon SDR ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Ik zal straks even een andere kabel testen en anders even naar hdr kijken. Maar dan heb ik denk liever 120hz met hdr dan 165hz zonder

Tot zover bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 20:31

Dhrax

Prog Lord

Een DP kabel met VESA keurmerk wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
Het lag blijkbaar aan de bijgeleverde DP kabel. Ik heb mijn eigen kabel weer aangesloten en nu draait hij ook goed op 165hz

Bedankt!
Pagina: 1