Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The J.H.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 22:15
(jarig!)
Wij hebben een nieuwbouw woning en we zouden graag de woning willen voorzien met een Unifi systeem. Alleen zijn we op dit moment niet 100% zeker wat we juist moet aanschaffen om een zo optimaal mogelijk systeem te hebben.

Wat we volgens mij nodig heb:
  1. Router, Cloud Gateway Ultra
  2. AP, 3x U6 of 3x U7. Voor elk verdiep (kelder, gelijkvloers en verdieping)
  3. Een PoE switch
  4. Twee buiten cameras, G5 Turret ultra
Is de cloud gateway ultra ideaal voor een thuisgebruik toepassing?
Graag zou ik de camera beelden willen opslaan voor een bepaalde periode. Moet ik dan een specifiek systeem aanschaffen van Unifi zelf?

Graag zou ik de aantal cameras later willen uitbreiden en een AP in de tuin willen plaatsen.

Zie ik dan nog iets over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

The J.H. schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:11:
Is de cloud gateway ultra ideaal voor een thuisgebruik toepassing?
Dat hangt van je internet verbinding af.
Graag zou ik de camera beelden willen opslaan voor een bepaalde periode. Moet ik dan een specifiek systeem aanschaffen van Unifi zelf?
Een cloudkey+ maar voor 4 cameras en een lange bewaartijd zit je al snel op een UNVR.
https://ui.com/cloud-gateways/resource-calculator

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 25-04-2024 20:19 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-05 18:59
Of je gaat voor een all-in-one oplossing met een Dream Machine Pro / Dream Machine SE.
Dat is Router / Switch / UNVR+Protect / Controller in één apparaat. De UDM SE heeft ook PoE poorten, waarmee ook je PoE switch vervalt.

E.e.a. behoeft wel wat inleerwerk want het is wat gecompliceerder qua instellingen vergeleken met de huis-tuin-keuken spullen die je van je provider krijgt..

[ Voor 23% gewijzigd door Masimo op 25-04-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-05 12:45
Dit is het totale lijstje volgens mij:En met de SE heb je nog genoeg ruimte over om de extra camera's en accesspoint aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Flans schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:04:
En met de SE heb je nog genoeg ruimte over om de extra camera's en accesspoint aan te sluiten.
Daar ben ik het niet mee eens. De bandbreedte van de acces points word al snel beperkt door de enkele 1Gb bridge tussen de switch en de UDM.

De G5 op max doet ongeveer 15Mbps, balanced zo'n 6Mbps. Met 4 camera's ben je dus als 25% tot 40% van je bandbreedte kwijt.

Wil je beeld langdurig opslaan, loop je mogelijk ook tegen de single drive capaciteit aan van de UDM- Pro/SE aan. De Pro-Max heeft er dan 2 maar weer geen PoE dus ook niet een perfecte optie. En dan ga je er ook nog vanuit dat de camera's en AP's allemaal bekabeld lopen naar de plek waar je de UDM-SE hebt staan.,

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The J.H.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 22:15
(jarig!)
Bedankt allemaal voor de feedback!

Onze internet provider (Telenet) kan in het beste geval een snelheid leveren van 1 Gbps.

Ik val wel even achterover van de kost van een UDM en een UNVR systeem.. Dit zijn geen goedkopen toestellen. Op dit moment zie ik de Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition dan als een goede oplossing. Wat denken jullie van de Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus? Deze is significant goedkoper. Uiterraard moet we dan nog een PoE switch hierboven op aanschaffen.

Alle ethernet kabels komen uit in dezelfde ruimte (technisch kot in de kelder) dus het zou geen probleem zijn om een dream machine te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:58
Maar levert Telenet ook een publiek IP-adres op je Unifi-systeem? Want standaard ondersteunt hun modem geen bridge mode. (Bij andere providers wordt bridge-mode standaard ondersteund.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
The J.H. schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:52:

Onze internet provider (Telenet) kan in het beste geval een snelheid leveren van 1 Gbps.

Ik val wel even achterover van de kost van een UDM en een UNVR systeem.. Dit zijn geen goedkopen toestellen. Op dit moment zie ik de Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition dan als een goede oplossing. Wat denken jullie van de Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus? Deze is significant goedkoper. Uiterraard moet we dan nog een PoE switch hierboven op aanschaffen.

Alle ethernet kabels komen uit in dezelfde ruimte (technisch kot in de kelder) dus het zou geen probleem zijn om een dream machine te plaatsen.
Met een Dream machine heb je geen cloud key nodig, dat zit daar al in.

Een Cloud key alleen doet geen dienst als Gateway/router, die moet je dus nog een losse ernaast hebben. Dan heb je bv nog een Gateway light nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-04-2024 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08:34
The J.H. schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:52:

Ik heb de Cloud Key Gen2 gehad en die is te zwak gebleken. Veiligheid features moet je bijv. uitzetten om alles redelijk snel te laten werken. Nu heb ik de UDM SE en dat werkt echt fantastisch. Neem van mij aan dat je die echt moet nemen.

Mijn opstelling:
UDM SE
16 ports switch waarvan 8 POE
8 ports switch waarvan 4 POE
5 ports flex switch
1 G5 bullet camera
1 G4 deurbel
1 G3 binnen camera
2 AP Pro

[ Voor 6% gewijzigd door wadwandelaar op 29-04-2024 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 16:53
in uw geval zou ik gaan voor de :

UDM-PRO (gewone versie)
16 poorts PoE lite switch (er van uit gaan dat je ook in iedere kamer ethernet voorzien zal hebben, alsook meerder ethernet poorten bij de tv)

Ik zou ook gaan voor de G4 doorbell PoE pro (nog eens 2 PoE poorten nodig)

Telenet modem kan je binnen brengen om om te ruilen tegen een dat je kan bridgen.

ben je vanplan om de telenet tv diensten te gebruiken? zullen deze op uw unifi netwerk aangesloten worden of op de modem van telenet (indien op uw UDM --> VLAN maken ('WAN-VLAN' daar de modem in bridge mode op aansluiten, de 'digiboxen' moeten dan ook op deze 'WAN-VLAN' aangesloten zijn, en van deze 'WAN-VLAN' moet je dan ook nog eens naar de WAN poort van de UDM pro gaan.

Ik heb reeds enkele installaties op deze manier gedaan, werkt goed!
Pagina: 1