Upgrade advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Verbramd
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-10 00:56
Hallo! Ik wil binnenkort mijn PC upgraden, echter wil ik toch nog een laatste check doen via jullie om te kijken of dit alles wel goed samen werkt! (en koelt natuurlijk!)

De nieuwe parts die ik wil toevoegen:
CPU: AMD Ryzen 7 7700(x)
Koeler: Thermalright Peerless Assassin
RAM: G.Skill Flare X5 32 GB (2 x 16 GB) DDR5-6000 CL30
Moederbord: Gigabyte B650 EAGLE AX ATX
Videokaart: 4070 SUPER

De overige benodigde parts wil ik graag behouden (indien compatible), die zijn hier iets verder in de post te vinden. :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, op 1440p (Minecraft, Phasmophobia, Fortnite, GTA5, Battlefield 5) en op een later moment mogelijk streaming.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD: Samsung 980 1TB
PSU: Seasonic Focus GX-750w
Case: Lian Li Lancool 215

Ga je overklokken?
Nee

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
De voeding zal het wat moeilijk krijgen - maar moet lukken denk ik.
let op dat je AMD- ramsticks pakt.

• Verbramd
Waarom zou de voeding het moeilijk krijgen, heb je enige tips voor een andere toevallig? En AMD ramsticks, hier moet je me even verder helpen haha. Raad je me een andere kit aan? - Videokaart model is trouwens Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER WINDFORCE OC, voor het geval dat dit iets uit maakt

[ Voor 24% gewijzigd door Verbramd op 25-04-2024 18:03 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:33
Deze videokaart wil een 12VHPWR PCIE5 stekker, die komen met moderne ATX 3.0 voedingen zoals de Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition

• Verbramd
Zou 650 watt wel genoeg zijn? Volgens PCPartPicker was deze voeding compatible. Echter kom ik veel completed builds tegen met of een ander merk, of 850watt inderdaad

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ligt aan kwaliteit van je voeding - goede voeding van 650W is prima, slechte voeding kan zomaar meer nodig hebben.

ramsticks: heb je link van de sticks die je wilt?

• Verbramd
Ahh okay, misschien voor alle zekerheid beter om toch op 750/850 watt te zitten? Of zal degene die Marty heeft gestuurd voldoende zijn?

Link naar RAM Sticks: https://www.megekko.nl/pr...x16GB-6000-geheugenmodule
Link naar huidige PSU: https://www.megekko.nl/pr...cus-GX-750-PSU-PC-voeding (indien belangrijk om te kijken of het echt een nieuwe moet worden)

Laat maar weten als je een tweakers link nodig hebt!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
Die voeding die je nu hebt is nog prima, een 4070 Super verbruikt niet veel.
De GPU komt met een verloopstukje voor de 12VHPWR connector. Niet nodig om daar speciaal een nieuwe voeding voor te kopen.

Als je een Ryzen 7 zilt zou ik je aanraden om die AMD Ryzen 7 7700 Tray te nemen, is goedkoop.

• Verbramd
Oké, dit scheelt inderdaad een hoop. Ik ga er even vanuit dat de RAM ook goed is? Plus is dat verloopstukje ook een beetje te doen met cable management?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
Voor ram wordt hier meestal Lexar Ares RGB aangeraden. Die is goedkoop en heeft iets snellere timings dan Flare X. Maar Flare X is ook prima als je die liever hebt.

Dat verloopstukje ziet er zo uit.

• Verbramd
Dan zal ik daar zeker even naar kijken! Dan is buiten de ram alles zo goed toch?
Pagina: 1