[Ziggo] Wifi verbeteren 1ste verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 17:34
Mijn vraag
Hey tweakers ik heb een huis met 2 verdiepingen(begane grond en 1ste verdieping)
1ste verdieping heeft uiteraard dikke betonnen vloer en de wifi is dus redelijk slecht(Ziggo modem ).

Ik zou graag de wifi verbeteren ik heb de mogelijkheid om een ethernet kabel te trekken naar de 1ste verdieping.

Ik heb gekeken naar acces point van Ubiquiti een op V&A gevonden en naar TP-Link Mesh ook hier weer een set van 3 gevonden op V&A

Wat zou de betere oplossing zijn?

Bedankt

Beste antwoord (via GMavak op 28-04-2024 17:50)

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je gaat klagen bij Ziggo kun je in sommige gevallen een 'Ziggo superwifi' krijgen.

En anders is zo'n set van 3 (bekabelde) mesh units waarschijnlijk wel een goed idee

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je gaat klagen bij Ziggo kun je in sommige gevallen een 'Ziggo superwifi' krijgen.

En anders is zo'n set van 3 (bekabelde) mesh units waarschijnlijk wel een goed idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
Accretion schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:20:

Ben je niet in de war met KPN en hun superwifi schotels?
Ziggo heeft "pods".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:58
GMavak schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:15:
Mijn vraag
Hey tweakers ik heb een huis met 2 verdiepingen(begane grond en 1ste verdieping)
1ste verdieping heeft uiteraard dikke betonnen vloer en de wifi is dus redelijk slecht(Ziggo modem ).

Ik zou graag de wifi verbeteren ik heb de mogelijkheid om een ethernet kabel te trekken naar de 1ste verdieping.

Ik heb gekeken naar acces point van Ubiquiti een op V&A gevonden en naar TP-Link Mesh ook hier weer een set van 3 gevonden op V&A

Wat zou de betere oplossing zijn?

Bedankt
"Beter" is relatief, er is nooit een beste oplossing. Vaak afwegen en aanpassen aan de omstandigheden.
Hoe ziet je 1e etage eruit, is dit 1 grote ruimte of verdeeld in kamers (betonnen muren)?
Een Unify schotel werkt prima, maar heeft wel een initiele setup nodig vanaf een pc/laptop (smartphone?).
Daarna werkt het zonder probleem, maar wil je automatische updates en inzicht in dataverkeer etc dan moet je een aparte controller 24/7 draaien.
Een TP-Link mesh set van 3 kan handig zijn voor meerdere ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:29
Als je de WiFi van je huidige Ziggo modem gebruik en daar tevreden mee bent dan kan je het bet beste z'n WiFi pod van Ziggo boven ophangen.
Aangezien WiFi nou eenmaal slecht door een betonnen vloer komt zou ik wel een kabel gebruiken tussen de pod en je router.
Anders heb je misschien wel goed bereik op de 1ste maar is de verbinding tussen de pod en je router alsnog een beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke Ziggo modem heb je? Als het een beetje recente is, is inderdaad de Ziggo WiFi veruit makkelijkste en goedkoopste optie, aangezien het samen met de modem een systeem vormt en je dus maar een extra AP nodig hebt.

Als je iets anders gebruikt moet je WiFi op de modem uitschakelen en twee AP's inzetten (eentje boven en eentje beneden). Dat is alleen aan te raden als je een oude brakke modem hebt met ditto WiFi - en dan nog kun je ws beter bij Ziggo in de lucht komen en kijken of je iets nieuwers (bijv Sagemcom F3896) kunt krijgen.

In beide gevallen wil je idd die netwerkkabel trekken en AP boven daarmee aansluiten op router beneden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:39
Heb die van Ziggo uitgezet en een AP op de eerste verdieping gezet bij de achtermuur. Op die manier heb ik ook in de tuin goede verbinding maar ook daar onder beneden in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06 17:34
Bedankt iedereen voor de reacties uiteindelijk toch maar voor z'n tp link wifi mesh setje gegaan mooie deal op v&a gevonden.

Thxxx
Pagina: 1