Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Mijn vraag
Wie kan mij vertellen hoeveel centimeter ruimte minimaal vrij moet zijn onder het KPN glasvezelkastje om deze te kunnen verwijderen/vervangen.
Dit omdat deze binnenkort vervangen gaat worden door KPN en er vorige maand een Enphase IQ Gateway vrij dicht onder is geplaatst door de installateur.

Vast bedankt.
Gerritman

Beste antwoord (via gerritman op 27-04-2024 14:34)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

De Gateway zit op een klein DIN railtje en kan je er dus heel makkelijk af klikken (platte schroevendraaier op oogje aan onderzijde).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er een beetje aan welke je hebt. Maar op zich kom je vaak met een paar centimeter al wel uit.

Een foto zou helpen bij het inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
De ONT moet naar onderen van de FTU afgeschoven worden een centimeter of 8 vrije ruimte heb je zeker nodig. Een Nokia ONT is groter en heeft meer ruimte nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door dirk 1964 op 25-04-2024 17:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57

DjVe

Hatsaflats!

De Gateway zit op een klein DIN railtje en kan je er dus heel makkelijk af klikken (platte schroevendraaier op oogje aan onderzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Allen bedankt voor de informatie.

Omdat de gataway maar 2 centimeter onder de huidige is geplaatst heb ik de installateur van de zonnepanelen verzocht om de gateway te verplaatsen om ook in de toekomst geen problemen te krijgen.