Gas/water leiding in beton

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
Wij hebben de vloer moeten openkappen om twee leidingen bloot te leggen, nu zit er een flink gat in de vloer.
Hoe kan ik deze vullen?
Mag ik deze volstorten of moet er over de leidingen een soort bescherming gelegd worden?

Ik ben echt een leek,

Bedankt alvast voor de uitleg,
Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
1. wat voor leidingen zijn het?
2. waarom moest je bloot leggen?
3. zitten er koppelingen in de leidingen nu?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
SMSfreakie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:21:
1. wat voor leidingen zijn het?
2. waarom moest je bloot leggen?
3. zitten er koppelingen in de leidingen nu?
water en gas, zat een lek en ja geen knel, die geperste of hoe ze heten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Warchazz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:44:
[...]

water en gas, zat een lek en ja geen knel, die gedrukte of hoe ze heten
Geperste koppelingen bedoel je, denk ik? Maar voordat je met beton (cement waarschijnlijk) aan de gang gaat:

Je gasleiding wil je absoluut 100% gas-dicht hebben dus als je daar doorheen gegaan bent dan laat die leiding alsjeblieft even GOED herstellen en afpersen voordat je 'm wegwerkt!!!

Zou lullig zijn als we dadelijk op bijvoorbeeld de site van de NOS moeten gaan lezen dat er ergens een woning ontploft is vanwege een gaslekkage welke door 'de thuisklusser' zélf veroorzaakt is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:59

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Als je een leek bent, wie heeft dan de vloer opengehakt en de leiding gerepareerd? Wat kwam daar voor advies bij? Ik neem aan dat diegene met een reden de vloer niet weer dicht gemaakt heeft?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
Will_M schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:51:
[...]

Geperste koppelingen bedoel je, denk ik? Maar voordat je met beton (cement waarschijnlijk) aan de gang gaat:

Je gasleiding wil je absoluut 100% gas-dicht hebben dus als je daar doorheen gegaan bent dan laat die leiding alsjeblieft even GOED herstellen en afpersen voordat je 'm wegwerkt!!!

Zou lullig zijn als we dadelijk op bijvoorbeeld de site van de NOS moeten gaan lezen dat er ergens een woning ontploft is vanwege een gaslekkage welke door 'de thuisklusser' zélf veroorzaakt is.
Dat was het probleem, het bedrijf heeft hem een paar maanden geleden gerepareerd, toen bleek dat hij nog iets lekte.. maar de vloer was al geëgaliseerd dus bedrijf weer terug en opnieuw open. Ik wilde toen eerst afwachten of hij nog lekte, met spray getest, met zeepsop en natuurlijk de gasmeter in de gaten gehouden, er is 0 verbruik de afgelopen weken. Nu wil ik de vloer dus weer opnieuw dichtgooien. Dacht aan iets als snelcement

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Warchazz schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:04:
[...]

Dat was het probleem, het bedrijf heeft hem een paar maanden geleden gerepareerd, toen bleek dat hij nog iets lekte.. maar de vloer was al geëgaliseerd dus bedrijf weer terug en opnieuw open. Ik wilde toen eerst afwachten of hij nog lekte, met spray getest, met zeepsop en natuurlijk de gasmeter in de gaten gehouden, er is 0 verbruik de afgelopen weken. Nu wil ik de vloer dus weer opnieuw dichtgooien. Dacht aan iets als snelcement
Maar die herstelde gasleiding is dus nog steeds niet afgeperst / getest door iemand die daar ook over mag oordelen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Dit klinkt als een hoop amateuriatisch prutswerk. Als je een gasleiding repareert pers je die daarna meteen af om te kijken of hij gasdicht is.
Je mag dit eisen, voor je eigen veiligheid. Je (brand)verzekeraar zal er ook een mening over hebben trouwens.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1