Ff voor pixel 6 eigenaren die net als ik via google hier terecht komen. Mijn ervaring:
Pixel 6 in november 2021 gekocht bij MediaMarkt in Duitsland.
Half december 2024 kwam het beeldscherm rechtsboven een beetje los te zitten van behuizing. Dacht dat het ouderdom was i.v.m. gebroken glas aan de achterkant. In het hoesje viel het niet op.
Paar dagen later werd het erger, dus ja het moest wel de batterij zijn.
Google leerde dat Google ook buiten de garantie dan wel eens coulant wil zijn. Dus contact op 23/12 opgenomen met de klantenservice.
In eerste instantie kreeg ik twee opties, waar ik zelf voor zou moeten betalen; immers geen garantie meer.
- Terug naar de MediaMarkt in Duitsland
- Verzenden naar Google store in Duitsland, maar zowel verzenden als ontvangen kon alleen via Duits adres!
Toch nog even doorgesproken over garantie en dat het om een gezwollen batterij ging. En plotseling veranderde het gesprek.
Ik werd gevraagd naar extra foto's van achterkant en voorkant & de orginele factuur. Het zou door een hoger team worden beoordeeld.
24/12 een mailtje met de vraag om mijn adres.
En warempel op 25/12 een mailtje dat vervanging in gang was gezet. De oude hoefde ik niet op te sturen i.v.m. vervoers beperkingen.
Vandaag, 03/01 typ ik dit bericht op een nieuwe gratis pixel 6!
Heel netjes van Google!