Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLASH1977
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Goedemiddag,

Ik heb een Ubiquiti EdgeRouter X router die ik gebruik als VPN router om toegang te krijgen tot het netwerk (via een Windows PC).

Nu lijkt het erop dat een bepaald IP Adres wordt geblokkeerd omdat het op dezelfde locatie via een hotspot op de telefoon wel lukt.

Waar kan ik in de EdgeRouter achterhalen of er een extern IP adres wordt geblokkeerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

FLASH1977 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:21:

tot het netwerk (via een Windows PC)
Tot welk netwerk? In welk netwerk staat de Windows PC?
Nu lijkt het erop dat een bepaald IP Adres wordt geblokkeerd
Welke verbinding kun je niet meer opzetten?
omdat het op dezelfde locatie via een hotspot op de telefoon wel lukt.
Wat lukt wel via een hotspot? Wat voor verbinding heeft de telefoon?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLASH1977
Als ik extern ben en ik maak verbinding met het Wifi netwerk op locatie dan kan ik geen verbinding opzetten naar de Edgerouter thuis (vanaf 1 ip adres). Wanneer ik met dezelfde laptop verbinding maak via 4G (hotspot op mijn android telefoon) en ik zet de verbinding dan op, dan lukt het wel. Vanaf een andere locatie werkt het via de WiFi bijvoorbeeld wel. Er zijn geen restricties (gastnetwerk o.i.d.) op het wifi netwerk. Ik heb het vermoeden dat de het WAN ip van het netwerk waarmee ik op dat moment verbinding heb geblokkeerd is in de EdgeRouter (heeft wel gewerkt; maar misschien door teveel foutieve aanmeldingen geblokeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
Wat zijn je instellingen voor inkomend WAN verkeer op je ERX?
Daar zit dan mogelijk het probleem?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Produceert je edgerouter iets van logs waarmee je kan bevestigen dat de blokkade daadwerkelijk daar zit? En je dus niet tegen een outbound restrictie aanloopt van het netwerk waarvandaan je probeert te verbinden naar huis?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Klinkt inderdaad eerder als een coöperate firewall welke enkel de standaard mail / web poortjes toe staat en andere narigheid zoals torrenting, IKE / ipsec etc. dropt. Daar zou ik eerder geld op in zetten dan dat een Edge router uit zichzelf heeft besloten om 1 specifiek ip adres / subnetje te blokkeren :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of je moet iets van regio restricties hebben aangezet (geen idee of die edgerouter dat doet) en dat het ip adres waarvandaan je verbindt aan een onverwachte locatie gekoppeld is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLASH1977
Ter info...

Na een herstart van de Edgerouter lukt het trouwens telkens wel om weer een VPN op te zetten via IPSec.
Maar naar verloop van tijd (dagen/weken) weer niet. Een herstart van de EdgeRouter lost de verstoring telkens op.

Niet echt een mooie oplossing.

[ Voor 17% gewijzigd door FLASH1977 op 25-04-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Ditzelfde gedrag ook gezien met de Unifi USG Pro 4 (vrijwel dezelfde hardware). Moest ook minimaal wekelijks een reboot omdat anders de remote access vpn’s niet meer werkten.

Lijkt in de implementatie te zitten van het inmiddels tamelijk oude spul. Uiteindelijk op de betr. locaties andere nieuwere apparatuur geplaatst.

Probeer eens een andere vpn techniek, zoals wireguard. Kun je via third party scripts erop knallen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:23
nelizmastr schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:28:
Ditzelfde gedrag ook gezien met de Unifi USG Pro 4 (vrijwel dezelfde hardware). Moest ook minimaal wekelijks een reboot omdat anders de remote access vpn’s niet meer werkten.

Lijkt in de implementatie te zitten van het inmiddels tamelijk oude spul. Uiteindelijk op de betr. locaties andere nieuwere apparatuur geplaatst.

Probeer eens een andere vpn techniek, zoals wireguard. Kun je via third party scripts erop knallen.
Ik heb ook lang een USG4Pro gehad, en nooit problemen met de VPN. Werkte altijd.
Niet ergens in knoei met een IP adres?

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:09
FLASH1977 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:21:
Goedemiddag,

Ik heb een Ubiquiti EdgeRouter X router die ik gebruik als VPN router om toegang te krijgen tot het netwerk (via een Windows PC).

Nu lijkt het erop dat een bepaald IP Adres wordt geblokkeerd omdat het op dezelfde locatie via een hotspot op de telefoon wel lukt.

Waar kan ik in de EdgeRouter achterhalen of er een extern IP adres wordt geblokkeerd.

Alvast bedankt.
Ja WireGuard zit al in de edgerouter x firmware Early Access werk prima,op zelfde manier als unifi.
Pagina: 1