Home assistant /Sagemcom KPN Box 12/verbinding met iPhone 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:48
Hallo,

Ik ben dit jaar begonnen met mijn smart home. Het instellen van home assistant en het koppelen van lampen/gordingen/stofzuiger/zonnepanelen etc. is gelukt.

Nu wil ik als wij niet thuis zijn de lampen aan laten gaan.
Ik heb dit geprobeerd op basis van "Personen" in HA, echter is dit niet heel nauwkeurig (mijn vrouw en ik hebben beide een iPhone).
Een andere oplossing is volgens mij bepalen of wij thuis zijn op basis van het wel of niet aanwezig zijn van onze telefoons op het netwerk.

Wij hebben een router van KPN, de SagemcomFast5359_KPN. Ik ben al een paar dagen bezig om dit uit te kunnen lezen middels " ha-sagemcom-fast versie v0.3.2." maar ik krijg het niet werkend.
Bij het toevoegen van de intergratie krijg ik onderstaande scherm, weet iemand wat ik hier moet invoeren?
ik heb onderstaande al geprobeerd.

host: 192.168.2.254 / mijnmodem.kpn
username: Admin / admin
ww: ---
entryption: SHA512
uses an SSL certificate --> aangevinkt
verify SSL certificate --> niet aangevinkt

Of heeft iemand een andere/slimmere/eenvoudiger manier om in HA te bepalen of iemand thuis is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-4vx2zg978m-HRwMr1nilrvND4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ShQmvVRnJhDKjCdPgAijagDV.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via pinguin91 op 06-05-2024 19:01)

• 4maself
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:04
Zelf gebruik ik presence detection door devices te pingen. Ik heb mijn telefoon een vast IP-adres op het netwerk gegeven en via Home Assistant kun je dan via de Ping (ICMP) integratie desbetreffende IP-adres pingen. Ik durf alleen niet te zeggen of iPhones hierop reageren, maar misschien het proberen waard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Gewoon de HA app gebruiken met nauwkeurige locatie aan, dat is letterlijk op basis van GPS of op basis van verbonden netwerk.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
Hoi Skai

Ik gebruik nu de HA app, zie hieronder, alleen klopt de locatie niet. Ik ben in deze periode weg geweest. Het is alsof de locatie niet frequent genoeg geüpdatet wordt. Is daar een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNmFDsn4QIJEZaCr18JCJjZxVRk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ulQtRYh7wEVMD0JUNIOyXqAA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwrK61okDQNAHsIpDwNOmFubXQg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YFfbepSHLMNBiLY3Pu2S0S4q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79_HA87Xh9wXBpXAJGLGR2MhwFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9SO3uocG4LwQTcyT7FTOtqgM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:17

MsG

Forumzwerver

Weet je zeker dat je router een tls certificaat gebruikt? Wat als je die eens uitvinkt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
Ik heb, voor zover ik weet, alle mogelijke opties geprobeerd. Ook zonder ssl certificaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Heb je via je mobiele netwerk wel toegang tot je HA installatie? Ik vraag me af of de HA app op je iPhone überhaupt wel de locatie kan doorsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:45

pistole

Frutter

ouweklimgeit schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:35:
Heb je via je mobiele netwerk wel toegang tot je HA installatie? Ik vraag me af of de HA app op je iPhone überhaupt wel de locatie kan doorsturen
Dat gaat inderdaad alleen als je HA-Cloud gebruikt, óf een eigen VPN (of eventueel koppeling vanuit HA met je AppleID, denk ik). Aan de andere kant: als je telefoon geen zichtbaarheid heeft met je HA dan kan je ook concluderen dat je telefoon niet thuis is...

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
Dat laatste is ook mijn idee, maar ik weet niet hoe. Heeft iemand een idee tip?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 4maself
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:04
Zelf gebruik ik presence detection door devices te pingen. Ik heb mijn telefoon een vast IP-adres op het netwerk gegeven en via Home Assistant kun je dan via de Ping (ICMP) integratie desbetreffende IP-adres pingen. Ik durf alleen niet te zeggen of iPhones hierop reageren, maar misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinguin91
Ik heb het nu ingesteld. Som geeft hij aan dat ik weg ben, waarschijnlijk doordat mijn telefoon de verbinding verbreekt.

Ben nu een het kijken of ik dit met de instellingen aan kan passen. Heb wat geprobeerd maar werkt nog niet helemaal perfect.

Heeft iemand een voorbeeld hoe je de frequentie van pingen kan aanpassen?
Pagina: 1