Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 19:29
Ik heb een Goodwe-omvormer hangen (3000D-NS). Vanwege uitbreiding/aanpassing van onze installatie (toevoegen micro-omvormers ipv single string) komt er een andere omvormer te hangen. De zonnepanelen zijn inmiddels losgekoppeld en voorzien micro-omvormers.

Aangezien we overwegen de omvormer op marktplaats te zetten, bedacht ik me dat het dan wel handig is om de wifi-code te wissen op de wifi-module van Goodwe. Alleen schakelt de omvormer nu niet meer aan. Hij is nog wel aangesloten op de stroomkabel richting de meterkast.

Is het omdat er geen zonnepanelen meer zijn aangesloten dat de omvormer niet meer aan gaat? Zo ja, weet iemand een andere manier om de wifi-instellingen te wissen? Of is dat misschien sowieso niet nodig?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
niet nodig.

en makkelijker is je wifi wachtwoord aanpassen denk ik zo maar.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 19:29
Waarom niet eigenlijk?
jack zomer schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:21:
en makkelijker is je wifi wachtwoord aanpassen denk ik zo maar.
Dat is uiteraard ook een optie, maar dan moet ik dat vervolgens ook op alle devices doen. Vandaar dat het mij makkelijker leek om alleen de omvormer te resetten.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Pieter.txt schreef op donderdag 25 april 2024 @ 15:26:
[...]

Waarom niet eigenlijk?

[...]

Dat is uiteraard ook een optie, maar dan moet ik dat vervolgens ook op alle devices doen. Vandaar dat het mij makkelijker leek om alleen de omvormer te resetten.
omdat hij niet aan gaat.,
ik denk niet dat iemand nadat hij de code heeft gevonden in je omvormer, daarna terugkomt om in te loggen op je wifi..

en als je denk van wel, prima dan pas je je wachtwoord aan. dat kost je minder tijd dan de omvormer opnieuw aan te sluiten en dan te resetten...

ps, waarom zit je omvormer niet op een seperaat netwerk van je gebruiks wifi?

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 25-04-2024 15:31 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:16
Een goodwe start inderdaad op via DC niet via AC.

In principe kan de nieuwe eigenaar zelf de wifi module resetten via de omvormer, enige nadeel is dat hij jouw huidige wifi code kan uitlezen als hij inlogt op de hotspot van de omvormer, dit was voorheen in ieder geval altijd mogelijk.

Als je geen algemeen wachtwoord op je wifi hebt zou ik me er niet zo druk over maken.

Andere optie is een DC power supply aan de omvormer aan te sluiten.
Volgens de specs heeft ie een opstartspanning van 80v, dan zou je de wifi een reset kunnen geven.

[ Voor 19% gewijzigd door Axewi op 25-04-2024 15:45 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.