Bouw geïsoleerde schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinM2
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik wil een geïsoleerde schuur gaan bouwen van 10 bij 8.5 meter. Ik heb onlangs een 2e hands houten schottenkeet laten demonteren en deze ligt nu bij mij thuis te wachten tot hij weer wordt opgebouwd. Ik heb vorige week een geïsoleerde fundering laten storten en ga hier de schottenkeet met een afmeting van 10 bij 7 meter weer op opbouwen. Ik ga de achterkant 1,5 meter uitbouwen waardoor deze net wat dieper wordt. De houten constructie komt op betonbanden te staan tegen optrekkend vocht en vervolgens ga ik om de constructie heen een borstwering metselen. Hier bovenop komen lekdorpels met stalen rabatplaten. In de tussenruimte tussen beide muren zet ik isolatieplaten. Ik houd ook nog rekening met een luchtlaag voor ventilatie. Op het dak komen stalen dakpanplaten. Dus het wordt een beetje zoals op bijgevoegde foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJ7VnFjfItGZnUXdX_vdDWChr08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6GsypLT0fViAhucnlwO9998.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft er nog iemand tips waar ik rekening mee moet houden en dan vooral tips ter voorkoming van doortrekkend vocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04 13:44
gebruik dpc folie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 06:50
Als je goede tips wil zou ik eerst wat tekeningen met details hier posten zodat we daar verbeteringen of tips op kunnen geven.

Wat voor vloer krijg je? Daar sowieso een goed damp scherm onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-04 08:21
BBB-Nick schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 08:40:
Als je goede tips wil zou ik eerst wat tekeningen met details hier posten zodat we daar verbeteringen of tips op kunnen geven.

Wat voor vloer krijg je? Daar sowieso een goed damp scherm onder...
De vloer ligt al staat er in de openingspost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 06:50
@D.deJong Er staat dat een geïsoleerde fundering gestort is, ik zie dit meer als de balken en niet persee incl vloer.

Een Schotten keet heeft namelijk zelf al een houten vloer, dus een volledige betonvloer zou jiet eens nodig zijn.

Maar zou ook kunnen dat hij dit bedoel incl vloer, ik ben helaas niet helderziend.

Dus daarom zoals ik hierboven zeg, stuur wat tekeningen en details mee, dan kunnen en doelgericht tips gegeven worden.

[ Voor 22% gewijzigd door BBB-Nick op 27-04-2024 08:52 ]