MotionBlinds bridge doet het niet op bepaalde USB-voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wij hebben een MotionBlinds Wi-Fi bridge voor onze raambekleding. Dit apparaat wordt geleverd zonder adapter en heeft een USB-C aansluiting voor de stroomvoorziening.

Graag zou ik dit apparaat samen met een ander apparaat (iPad) willen voeden vanuit 1 stekker. Ik heb daarom hiervoor een Anker 523 oplader gekocht. Deze heeft de volgende specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/971X3K1G0b07tg7PQfEDCbN47Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WhhzlKsUMMfFvK8vzZefiTa.jpg?f=fotoalbum_large

Het gekke is; de MotionBlinds bridge doet het niet als ik deze aansluit op deze adapter. Ik heb verschillende USB-C kabels geprobeerd en ook geprobeerd het apparaat alleen aan te sluiten. Helaas geen effect.

Vervolgens heb ik een USB-C lader gepakt die bij een Ubiquiti product zat - en gek genoeg doet deze het wel. Deze heeft de volgende specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pleZQgMW7FFT44ijfyXwHfYvNJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaaX37E0GraM1gYpAU6gyB7W.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan het dat het apparaat het wel doet bij de Ubiquiti-lader, maar niet bij de Anker-lader? Laatstgenoemde kan toch veel meer vermogen leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waarschijnlijk slechte of geen PD negotiation; dus slikt het alleen 'domme' laders en zullen de specs niet heel veel uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
De negotiation is bij USB-C compleet anders bij USB-A of USB-B. Daarbij is er een maximum van 5V met 1A. Bij USB-C kunnen er veel hogere wattages doorheen. De Anker geeft dit ook aan met als voorbeeld 5V met 3A. Het is dus zeker niet zo dat al het USB-C met elkaar werkt.

Toen USB-C nog in de kinderschoenen stond, heeft een Googler heel veel USB-C getest en daaruit kwam naar voren dat er meer niet voldeed dan wel. In jouw geval is het dus ook vooral uitproberen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:04
Je bridge zal geen USB-C PD ondersteunen, en dat is het enige dat je Anker uitgeeft. Je moet dus een "domme" USB lader gebruiken met een USB-A naar USB-C kabel en geen USB-c naar USB-c kabel/lader die persee PD negotiation wil.

Ik heb hetzelfde met een oude headset en een draadloze muis. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Thx allemaal, het is mij helder!

Ik heb nu een lader gekocht met USB-A + USB-C (en een USB-A naar USB-C kabel voor de bridge). Daarmee moet het dan lukken :)