Sinds een paar weken heb ik een Fujitsu electric RDG 18KL single split kanaal unit van 5.2kw in mijn woonkamer hangen. Deze gaan we ombouwen zodat we de unit niet meer zien. Dat moet nu alleen nog gebeuren. Er zit dus nog geen rooster voor.
Alleen hij doet raar. Volgens de handleiding zou dit één van de stilste airco kanaal units moeten zijn. Maar zodra ik hem aanzet en ik stel de silent modus in. dan gaat de ventilator op vol vermogen blazen. De geluidsdruk is daarbij 50dB. Terwijl er geadverteerd is dat het rond de 30dB zou moeten zijn. Ook komt hij niet op de juiste temperatuur. Af en toe dan zakt de ventilator in snelheid en dan is het goed te doen( 30dB) maar dan begint de ventilator weer te versnellen. Dit is niet vol te houden en zo anders dan de ervaring die ik heb met airco units op andere plekken en op de boven verdieping.
Ik heb op de boven verdieping 3 MHI airco units hangen in aan een multisplit condensor. Als ik daar de laagste ventilator snelheid instel dan blijft hij daar ook op blazen en gaat niet versnellen.
Alleen hij doet raar. Volgens de handleiding zou dit één van de stilste airco kanaal units moeten zijn. Maar zodra ik hem aanzet en ik stel de silent modus in. dan gaat de ventilator op vol vermogen blazen. De geluidsdruk is daarbij 50dB. Terwijl er geadverteerd is dat het rond de 30dB zou moeten zijn. Ook komt hij niet op de juiste temperatuur. Af en toe dan zakt de ventilator in snelheid en dan is het goed te doen( 30dB) maar dan begint de ventilator weer te versnellen. Dit is niet vol te houden en zo anders dan de ervaring die ik heb met airco units op andere plekken en op de boven verdieping.
Ik heb op de boven verdieping 3 MHI airco units hangen in aan een multisplit condensor. Als ik daar de laagste ventilator snelheid instel dan blijft hij daar ook op blazen en gaat niet versnellen.
- Is het voor een Fujitsu airco unit normaal dat als ik de stille (silent) modus instel dat de unit op de maximale ventilator snelheid gaat blazen en zich gedraagt alsof deze op auto staat?
- Is het ook het normaal dat hij niet zijn temperatuur bereikt? Als ik deze een flink stuk hoger zet dan wordt hij wel heel warm en de temperatuur die ik wil maar dan staat de airco op 24 of 25 graden. Dus hij kan het wel.
- Waar zit de temperatuur sensor in een kanaal unit?
- wat is jullie ervaring met Fujitsu kanaal units of Fujitsu airco units in het algemeen?