Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik heb 20 jaar ervaring met full-time programmeren, 12 jaar op mijn huidige stack en ben een redelijk bekende persoonlijkheid nationaal en internationaal. Geen topnaam, maar wel herkenbaar. Ik heb een Software Engineering bachelor op HBO niveau, 12 jaar geleden afgerond. Leuke namen op mijn CV.

Ik loop er tegen aan dat alle 100000 euro+ banen met een of andere leetcode vraag komen die ik niet binnen de gestelde tijd kan beantwoorden. Het zijn allemaal van die Computer Science algoritmes die je niet op dat niveau op een HBO SE krijgt en nauwelijks gebruikt.

Ik heb me de afgelopen weken voorbereid met een vraag of 50 leetcode, waarvan een aanzienlijk deel Hard. Sommige Hard vragen kon ik gewoon zonder hulp beantwoorden, maar andere Medium vragen daar liep ik weer vast. Heel schema opgesteld met de dingen die ik niet begreep, die nog een keer doorgenomen en dan geprobeerd een vraag met die zelfde oplossingsrichting zonder hulp te beantwoorden tot ik het uit mijn hoofd kon.

Twee interviews gehad bij $BIG_NAMES en iedere keer kreeg ik weer net een vraag over iets wat ik niet wist. De term "amortized" zei me niks bij het eerste interview, in het tweede interview moest ik een oplossing bouwen voor het cachen van items waarbij de read er weer voor zorgde dat een item weer als fresh werd gezet:

https://leetcode.com/problems/lru-cache/

De interviewer leek me er heen te leiden dat er een O(1) oplossing was bij het updaten van een Read value, maar als ik de snelste oplossing zie bij Leetcode zie ik dat er gewoon door een LinkedList heen gelopen wordt, wat O(n) is.

Gezien de hoeveelheid tijd die ik er al in gestoken heb, en dat ik nog steeds iedere keer af druip als ik een onverwachte Leetcode Medium krijg, weet ik dat ik om er echt heel goed in te worden of mijn master AI en ML moet verwaarlozen of mijn blog activiteiten moet verwaarlozen of mijn gezien moet verwaarlozen.