Toon posts:

Please help me.....welk moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag wat advies krijgen over de keuze welk moederbord ik moet aanschaffen voor een AMD 1,4 Gh. proc. Ik heb al veel gelezen in dit forum maar ben een total newbie op dit gebied. Wat raden jullie aan.... Ik ben niet van plan om te OC'n en gewoon SDram geheugen te gaan gebruiken.

Please help....

Verwijderd

als je gewoon sdram wil gebruiken,dan zou ik je een MSI K7T Turbo aanraden,heel stabiel,en als je wil later nog goed over te klokken ook!

Anders zou je een Asus kunnen nemen,maar laat mijn kennis me een beetje in de steek.

(ik heb zelf een k7t turbo,en werkt perfect!) :)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb de A7V266 van Asus, heerlijk bordje.
Ik heb voor Asus gekozen omdat ik gehoord dat dat MSI niet echt compatible was met SB Live! enz, vandaar...

Verwijderd

UTFS er zijn al zo veel topics hierover geopend

maar ik zelf zou gaan voor MSI K7T Turbo

Verwijderd

Asus A7V-133 is een goed bordje ,de Msi k7t-Turbo trouwens ook >:)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jullie raden allemaal een sd bordje aan, ik zou kiezen (heb gekozen) voor een DDR bordje..

Verwijderd

Topicstarter
Waarom DDR? Uit de reviews blijkt toch niet echt dat dit veel winst opleverd?
En ik denk dat ik anders voor de MSI K7T Turbo ga :)

Verwijderd

Goeie keus... en dat zeg ik niet alleen omdat ik 'm zelf ook heb. Maar omdat ik toen ook voor dezelfde keus stond en na heel veel lezen & napluizen voor de K7T Turbo heb gekozen. Heb er zeker geen spijt van en sommige dingen waren zelfs nog beter als ik durfde te hopen. Zo kan ik een FSB van 155Mhz moeiteloos draaien (hoger nog niet eens uitgeprobeerd) terwijl ze bij de roundup van Anandtech niet hoger kwamen dan 143Mhz.

Tenslotte heb ik 'm vooral vanwege de stabiliteit & de degelijkheid/kwaliteit gekocht. Alle reviews zijn zeer te spreken over de degelijkheid (soldeerpuntjes enzo) en de kwaliteit van de gebruikte componenten (kwaliteits mosfets & condensators bijvoorbeeld). En die xtra USB aansluitingen inclusief kabeltje zijn erg handig.

Verwijderd

Topicstarter
Psyflux, wat voor kooler heb je erbij? Ik zit te denken aan een coolmaster EP5-6I51 en als dat niet stil genoeg is misschien een Silverado maar ik ben bang dat die niet in m'n midi tower past :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze vraag komt haast dagelijks voorbij... Zoek even in de PMG index, lees wat reviews op www.tweakers.net en gebruik de Search :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.