Er zijn tegenwoordig laptops die aardig meekunnen in het gaming geweld. Is het nog zinvol om een desktop aan te schaffen voor gamen, en zo ja wat is dat is dan precies de meerwaarde. Ik sta versteld van de grootte van voedingen, videokaarten, koeling en kasten, en dat zou dan allemaal net zo goed in een laptoppie te proppen zijn?? Het klinkt van niet. Maar als je kijkt naar high-end laptops van nu versus desktops van 3 jaar geleden? Ik ben het kwijt..
Persoonlijke keuze. Met een desktop kun je een grote monitor plaatsen. En een beter geluidssysteem. Verder koelt een desktop veel beter en dat helpt voor de prestaties en het geluid van de fans. Desktop is over het algemeen degelijker, completer en je kunt makkelijk bij de onderdelen (zelfbouw of reparatie).
Ik heb nu al 24 jaar desktops voor gaming en heb nooit een laptop overwogen. Ik zit toch op dezelfde plek te gamen en heb daar ruimte genoeg. Plus ik sluit permanent een VR headset en een race/vlieg-rig aan. Dat lukt niet of nauwelijks met een laptop.
Een laptop is in mijn ogen vooral voor casual en simpel gebruik, maar inderdaad zijn moderne laptops qua digitale prestatie voor games op zich prima.
Ik heb nu al 24 jaar desktops voor gaming en heb nooit een laptop overwogen. Ik zit toch op dezelfde plek te gamen en heb daar ruimte genoeg. Plus ik sluit permanent een VR headset en een race/vlieg-rig aan. Dat lukt niet of nauwelijks met een laptop.
Een laptop is in mijn ogen vooral voor casual en simpel gebruik, maar inderdaad zijn moderne laptops qua digitale prestatie voor games op zich prima.
Ook aan een laptop kun je een grote monitor hangen.Playa del C. schreef op donderdag 25 april 2024 @ 06:28:
Persoonlijke keuze. Met een desktop kun je een grote monitor plaatsen. En een beter geluidssysteem.
Maar jouw desktop setup kan ik niet op mijn schoot gebruiken
Als m'n vriendin op de bank haar favoriete serie kijkt, kan ik er gewoon naast gaan zitten of i.i.g naar dezelfde ruimte verplaatsen.
Ook ging ik wel eens gamen bij een vriend van mij, welke een desktop heeft, konden we gezellig samen spelen.
Ik heb externe monitoren beschikbaar en een ruim bureau, maar toch zit ik daar eigenlijk nooit aan. Als je eenmaal gefocust bent op de game, maakt de schermgrootte mij niet meer uit, alleen voor werk is een extra monitor wel echt handig.
___
Dus ja, het hangt af van budget en persoonlijke voorkeur.
Als je de mobiliteit van een laptop wil hebben en je vindt het niet erg om meer geld te betalen of je speelt niet de nieuwste games, dan is een laptop leuk.
Als je een vast bureau hebt en het niet erg vindt om jezelf af te zonderen in een game-hok, is een pc waarschijnlijk kosten efficiënter.