Nieuwe TV met home cinema setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-05 13:35
Ik zoek een?
TV met soundbar

Wat is je budget?
2500 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV te kijken, Series en films te streamen, in de toekomst mogelijk een console op aan te sluiten. Als de TV niet aan staat is het fijn als de soundbar kan bijdragen in het 'vullen' van de woonkamer met muziek

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua TV overweeg ik een LG OLED, de C3 of de G3 (nog niet helemaal over uit welke). Het wordt sowieso 55", want ik krijg een inbouwkast waar dit formaat perfect in past. Ik kom van een 40" Sony TV uit 2013, dus ik ga er sowieso op vooruit :) Ik sta open voor alternatieven t.o.v. de LG OLED en advies om voor de C of G te gaan.
Qua soundbar overweeg ik een SONOS Arc, maar met name omdat ik al 2 SONOS One SL'en in de woonkamer heb. Ik ga deze niet per se als achterspeakers gebruiken, maar lijkt me handig om één ecosysteem te hebben.

Welke vragen heb je hier nog over?
Belangrijkste vraag: Kan ik een soundbar van een ander merk laten samenwerken met de Sonos one's om gewoon muziek af te spelen? Of ben ik als ik dat wil veroordeeld tot een soundbar van Sonos? Uit reviews van de ARC maak ik op dat er betere keuzes te maken zijn (ben zelf ook geen enorme fan van Sonos), maar het is wel simpel.

Hoor graag jullie advies! Dank alvast.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Beste antwoord (via Maardiweb op 28-04-2024 09:39)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Als je er een inbouwkast of ombouw omheen plaatst zou ik het geld in de zak houden en voor de C-serie gaan. De LG G-serie komt met name tot z'n recht omdat deze nagenoeg vlak tegen de muur kan worden geplaatst, maar als er iets omheen zit heb je hier 'niets aan'. Ja het scherm is iets beter, maar IMHO merk je dat nauwelijks. Vooral niet wanneer beide tv's niet naast elkaar hangen. Aangezien je op 'elke' tv een VESA muurbeugel kunt bevestigen - ook de G overigens - zou ik in jouw geval daarvoor kiezen.

Sonos Arc is een prachtige soundbar. Het is inderdaad niet zo rijk als fysiek, losse speakers, maar ik vind het geluid echt in orde. Het heeft, uiteraard ook en wat hogere WAF. Vooral omdat je bij losse bookshelfs ook nog een versterker moet hebben. De Sonos heeft dat uiteraard allemaal in één. De One SL's kun je (als ik het goed heb) als surrounds instellen. Dan heb je meteen ruimtelijk geluid. En het geld wat je met de tv bespaard zou je eventueel in een Sonos Sub kunnen investeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Eerste vraag: Waarom een balk? Stereoluidsprekers naast de TV klinken veel beter.

De reden waarom ik het vraag is dat de C3 een voet heeft, waar je niet makkelijk een geluidsbalk voor kunt zetten. LG maakt een eigen geluidsbalk, de SC9S, die dat probleem niet heeft omdat er een alternatieve voet wordt meegeleverd. Met een balk van een ander merk krijg je er wel mee te maken.

Bij de G3 is een geluidsbalk van derden minder een probleem, omdat de televisie gemaakt is voor muurmontage. En als hij aan de muur hangt, kun je er makkelijk een balk onder kwijt.

Sonos werkt alleen met Sonos. Helaas, maar dat is precies hoe het bedoeld is: De fabrikant wil een eigen universum maken, zolang je binnen het universum blijft, werkt alles mooi samen, buiten dat universum... je moet het zelf maar uitzoeken.

Wat wil je precies bereiken? Elke luidspreker kan "gewoon muziek afspelen", dus daar kan ik weinig mee om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
dmantione schreef op donderdag 25 april 2024 @ 00:03:
Eerste vraag: Waarom een balk? Stereoluidsprekers naast de TV klinken veel beter.

De reden waarom ik het vraag is dat de C3 een voet heeft, waar je niet makkelijk een geluidsbalk voor kunt zetten. LG maakt een eigen geluidsbalk, de SC9S, die dat probleem niet heeft omdat er een alternatieve voet wordt meegeleverd. Met een balk van een ander merk krijg je er wel mee te maken.

Bij de G3 is een geluidsbalk van derden minder een probleem, omdat de televisie gemaakt is voor muurmontage. En als hij aan de muur hangt, kun je er makkelijk een balk onder kwijt.

Sonos werkt alleen met Sonos. Helaas, maar dat is precies hoe het bedoeld is: De fabrikant wil een eigen universum maken, zolang je binnen het universum blijft, werkt alles mooi samen, buiten dat universum... je moet het zelf maar uitzoeken.

Wat wil je precies bereiken? Elke luidspreker kan "gewoon muziek afspelen", dus daar kan ik weinig mee om mee te denken.
Thanks voor je reactie! Ik wil een balk omdat ik de TV sowieso aan de muur ga bevestigen. Of nog preciezer, hij gaat in een op maat gemaakte kast komen (aan een muurbeugel op de achterwand van de nis in de kast). Ik heb daar geen ruimte voor stereo speakers naast, maar wel voor een balk er onder.

Qua wat ik wil bereiken: Ik heb bij voorkeur een geluidsinstallatie die het geluid van de TV af kan spelen om een home cinema te creëren, maar als de TV uit staat ook als wifi speaker kan dienen en dus makkelijk via telefoon en spotify connect kan verbinden. Als ik je goed begrijp ben ik dan al redelijk gebonden aan Sonos omdat ik er daar al 2 van heb. Check?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Als je er een inbouwkast of ombouw omheen plaatst zou ik het geld in de zak houden en voor de C-serie gaan. De LG G-serie komt met name tot z'n recht omdat deze nagenoeg vlak tegen de muur kan worden geplaatst, maar als er iets omheen zit heb je hier 'niets aan'. Ja het scherm is iets beter, maar IMHO merk je dat nauwelijks. Vooral niet wanneer beide tv's niet naast elkaar hangen. Aangezien je op 'elke' tv een VESA muurbeugel kunt bevestigen - ook de G overigens - zou ik in jouw geval daarvoor kiezen.

Sonos Arc is een prachtige soundbar. Het is inderdaad niet zo rijk als fysiek, losse speakers, maar ik vind het geluid echt in orde. Het heeft, uiteraard ook en wat hogere WAF. Vooral omdat je bij losse bookshelfs ook nog een versterker moet hebben. De Sonos heeft dat uiteraard allemaal in één. De One SL's kun je (als ik het goed heb) als surrounds instellen. Dan heb je meteen ruimtelijk geluid. En het geld wat je met de tv bespaard zou je eventueel in een Sonos Sub kunnen investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Maardiweb schreef op donderdag 25 april 2024 @ 20:56:
[...]
Qua wat ik wil bereiken: Ik heb bij voorkeur een geluidsinstallatie die het geluid van de TV af kan spelen om een home cinema te creëren, maar als de TV uit staat ook als wifi speaker kan dienen en dus makkelijk via telefoon en spotify connect kan verbinden. Als ik je goed begrijp ben ik dan al redelijk gebonden aan Sonos omdat ik er daar al 2 van heb. Check?
Zeker, maar er zijn meer manieren om muziek van je telefoon af te spelen, er zijn bijvoorbeeld een hoop geluidsbalken die Bluetooth ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Trouwens, als je de kast op maat laat maken, heb je overigens inbouwluidsprekers overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
dmantione schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:56:
[...]

Zeker, maar er zijn meer manieren om muziek van je telefoon af te spelen, er zijn bijvoorbeeld een hoop geluidsbalken die Bluetooth ondersteunen.
Ik vind bluetooth echt zo'n matige oplossing. Dan moet je telefoon (of afspeelapparaat) altijd in de buurt blijven. Je kunt ondertussen niets meer opzoeken of kijken zonder dat de geluidsstream wordt overgenomen. Daar liggen Sonos, HEOS, Google's Cast of Apple's AirPlay wat mij betreft wel echt een paar stappen op voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
dmantione schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 00:00:
Trouwens, als je de kast op maat laat maken, heb je overigens inbouwluidsprekers overwogen?
Nee niet overwogen eigenlijk. Misschien voor een volgende ooit ;)

Thanks voor alle reacties, ik ben er wel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 11:58
Aangezien je ook muziek aan gaat zetten zou ik nooit kiezen voor een soundbar maar een degelijke receiver en goede speakers. Marktplaats staat er vol mee, voor een klein bedrag kun je heel goede kwaliteit in huis halen. Sonos/soundbar is relatief duur en heeft gewoon minder bereik dan degelijke speakers.
Pagina: 1