Hoi,
Ik heb wat leuks voor mezelf besteld bij een of ander fruitbedrijf, maar begin me toch wat zorgen te maken. Ik mocht kiezen tussen ophalen in een veel te drukke stad ver hier vandaan of thuis laten bezorgen, waarbij ik het ding ook nog eens eerder in huis zou hebben. Ik koos dus voor het laatste en klikte zonder verder na te denken op het vinkje bij "Akkoord met verkoopvoorwaarden".
Maar toen vroeg ik me af wie het gaat bezorgen en zag daar in google o.a. de naam DHL tevoorschijn komen. Jeweetwel, van die belletje trekkers waarbij je - als je heel snel bent - de bus nog net achteruit de hoek om ziet verdwijnen.
Dus ik ging toch maar eens lezen welk risico ik loop:
Maar dan wordt in de volgende zin het tegenovergestelde beweerd:
Aangezien het hier toch om een substantieel deel van mijn vakantiegeld gaat, vraag ik me af of ik niet beter kan annuleren en toch maar moet gaan ophalen. Wat is wijsheid?
Ik heb wat leuks voor mezelf besteld bij een of ander fruitbedrijf, maar begin me toch wat zorgen te maken. Ik mocht kiezen tussen ophalen in een veel te drukke stad ver hier vandaan of thuis laten bezorgen, waarbij ik het ding ook nog eens eerder in huis zou hebben. Ik koos dus voor het laatste en klikte zonder verder na te denken op het vinkje bij "Akkoord met verkoopvoorwaarden".
Maar toen vroeg ik me af wie het gaat bezorgen en zag daar in google o.a. de naam DHL tevoorschijn komen. Jeweetwel, van die belletje trekkers waarbij je - als je heel snel bent - de bus nog net achteruit de hoek om ziet verdwijnen.
Dus ik ging toch maar eens lezen welk risico ik loop:
Wat staat hier nu precies?Aangezien Apple de verzending van de in de Apple Store gekochte producten verzorgt, wordt het risico van verlies of schade aan het product of de producten aan u overgedragen op het moment waarop u of een door u aangewezen persoon het product of de producten fysiek in bezit krijgt. De eigendom en het risico met betrekking tot het product of de producten gaan op u over zodra de koerier het product of de producten in ons magazijn heeft opgehaald.
Okay, dus Apple is verantwoordelijk tijdens het transport, tot het moment dat de koerier de doos met een grote appel erop open en bloot voor de deur laat staan, terwijl die "afgeleverd" liegt. Ik kan dat nog opvangen door op A-dag voor de deur te bivakkeren.[...] wordt het risico van verlies of schade aan het product of de producten aan u overgedragen op het moment waarop u of een door u aangewezen persoon het product of de producten fysiek in bezit krijgt. [...]
Maar dan wordt in de volgende zin het tegenovergestelde beweerd:
Ben ik nou toch verantwoordelijk vanaf het moment dat het pakje met een grote boog achterin de gele bus ploft? Moet ik dan gedurende dat hele traject in het distributiecentrum bivakkeren om te voorkomen dat iemand stoute plannen krijgt bij het zien van dat doosje?[...] De eigendom en het risico met betrekking tot het product of de producten gaan op u over zodra de koerier het product of de producten in ons magazijn heeft opgehaald.
Aangezien het hier toch om een substantieel deel van mijn vakantiegeld gaat, vraag ik me af of ik niet beter kan annuleren en toch maar moet gaan ophalen. Wat is wijsheid?
[ Voor 5% gewijzigd door TwOkkie op 24-04-2024 17:07 ]
[J|O|R] <- .signature.gz