Ik zit me een ongeluk te googlen naar vervanging voor de glaslatten van mijn glas in lood raam.
Het zijn 14 ruiten van ca 30 x 36 cm tussen roedes. De ruitjes zijn dan weer afgewerkt met binnenhoekjes / glaslatten.
Een driehoek vorm als je hem vanaf de zijkant zou bekijken.
De benen zijn dan (zoals ik nu meet) 11 x 9 mm, en het lijkt grenen te zijn.
Het raam is 90 jaar oud en behalve dat het denk ik 2 keer is geverfd, nooit wat aan gedaan. Wel heeft er jaaaaaren een rolluik voor gezeten en dat heeft het denk ik ook nog gered, want ik vind nergens rot hout oid
en/of de kwaliteit van het hout was gewoon way better.
Iets in me zegt, met het hout van nu, ga voor meranti oid, maar het vinden van een passende lat lijkt haast onmogelijk. Wie kan zoiets op maat maken, of wie heeft een groot assortiment waarbij ik een min of meer passende lat kan kopen?
https://www.karwei.nl/ass...BEgLLIPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Dit komt soort van het dichts bij van wat ik zoek, alleen die twee facetten heb ik nu niet.
Het zijn 14 ruiten van ca 30 x 36 cm tussen roedes. De ruitjes zijn dan weer afgewerkt met binnenhoekjes / glaslatten.
Een driehoek vorm als je hem vanaf de zijkant zou bekijken.
De benen zijn dan (zoals ik nu meet) 11 x 9 mm, en het lijkt grenen te zijn.
Het raam is 90 jaar oud en behalve dat het denk ik 2 keer is geverfd, nooit wat aan gedaan. Wel heeft er jaaaaaren een rolluik voor gezeten en dat heeft het denk ik ook nog gered, want ik vind nergens rot hout oid
en/of de kwaliteit van het hout was gewoon way better.
Iets in me zegt, met het hout van nu, ga voor meranti oid, maar het vinden van een passende lat lijkt haast onmogelijk. Wie kan zoiets op maat maken, of wie heeft een groot assortiment waarbij ik een min of meer passende lat kan kopen?
https://www.karwei.nl/ass...BEgLLIPD_BwE&gclsrc=aw.ds
Dit komt soort van het dichts bij van wat ik zoek, alleen die twee facetten heb ik nu niet.
[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 24-04-2024 16:01 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.