Smeerolie voor geruisloze ventilator?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarvice
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10-2024
In mijn slaapkamer heb ik een gerluisloze ventilator van Duux. Helaas begon ik na een tijdje wrijving te horen in het mechanisme. Een beetje WD40 siliconen spray leek mij een uitstekende oplossing maar dit heeft het probleem erger gemaakt. Is er een ander product dat jullie aanraden tegen dit probleem?

Meer een klusje dus op naar BK

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 25-04-2024 10:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:27

Kheos

FP ProMod
gewoon smeerolie?
WD40 is geen smeerolie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 19:17

DukeBox

loves wheat smoothies

Staat er in de handleiding niet wat je het beste als smering kan gebruiken? Veelal is dat niet siliconen.

Het nadeel van siliconen spray is dat het niet mengt met olie op mineraal basis. Als je ventilator dus gesmeerd was met dergelijke olie dan vormt het een laagje maar vult het niet aan. Bijkomend probleem is dus dat opnieuw smeren met iets als Vaseline of kruip/naaimachine olie niet goed meer gaat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
WD40 is ook geen siliconenspray.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16
Onder de merknaam WD40 worden een stuk of 7 a 8 producten geleverd, dus ook smeerolie en siliconenspray.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:44
Nog veel meer zelfs, maar in negen van de tien gevallen bedoelt men het standaardproduct als ze het over WD40 hebben.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb wel eens siliconenspray gebruikt voor een tafelventilator, die was toen stil en na een week helemaal stuk, maar dat was geen DC fan maar AC. Ik zou iets als ptfe-spray gebruiken. Welk model is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
Volgens mij zitten er gesloten lagers in de duux en valt daar niets te smeren.

Tenzij je het kapje eraf peutert, en dan moet er lagervet in.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik in mijn duux heb gekeken voor dit probleem, maar de demontage was te omvangrijk en ik zal al een lager zitten achter de waaier. Dus heb ik het er bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Jarvice heb je al contact gehad met Duux zelf voor een oplossing? Hun klantenservice staat (stond?) altijd wel als goed bekend.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1