Honeywell Lyric t6 kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:41
Goedemorgen, misschien kunnen jullie me helpen, ik kom er niet uit.
Ik ben een Honeywell Lyric t6 aan het installeren op stadsverwarming.
De bedrade thermostaat hangt, in de meterkast heb ik het kastje opgehangen en aangesloten volgens bijgeleverde instructie en met behulp van dit filmpje.
YouTube: Thermostaat vervangen door de Lyric T6 | Honeywell Home
Ook het andere topic over deze thermostaat en stadsverwarming heb ik doorgenomen.

Ik heb alleen iets fout gedaan blijkbaar. De aardlekschakelaar knalt eruit als ik de groep waar de thermostaat op zit omhoog doe. Doe ik de aardlekschakelaar weer omhoog dan knalt de groep eruit.
Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3HvxqMQp3zfT-XourdLV884ymg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ux7pkTeBjDmL8UXPFAQdv8eI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door MikaX op 24-04-2024 11:43 ]

Alle reacties

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Massa draad verkeerd aangesloten wellicht? Op de plus of min geprikt?

• MikaX
MotorBeast schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:45:
Massa draad verkeerd aangesloten wellicht? Op de plus of min geprikt?
Ik weet niet veel van elektriciteit, maar dat was mijn eerste ingeving. Het filmpje zegt dat het niet uit maakt welke kleur draad op welke van de 2 plekken zit en de handleiding maakt ook geen onderscheid in de kleuren. Als ze maar in de juiste module van het kastje zitten.

• MotorBeast
Heb je 2 aderig of 3 aderige draad? En stadsverwarming niet Opentherm aansluiten maar aan/uit.

Misschien heb je hier iets aan https://www.klusidee.nl/F...p-stadsverwarming.114788/

[ Voor 87% gewijzigd door MotorBeast op 24-04-2024 12:11 ]

• MikaX
Het zit zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wmk2khQmmQijhKDCNlKG3hqiuY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRABOV6d7n5TNat0RMG1AFTs.jpg?f=fotoalbum_large

Zwarte draad van onderen komt van de VC8015, zwart, blauw, bruin. Zwarte draad van boven komt van de adapter/netvoeding die erbij hoort (blauw, bruin). Dan in dat gele buisje zitten er nog 2; bruin en grijs. Dat zat eerst met een kroonsteentje vast aan de draden van de thermostaat.

Dat kroonsteentje heb ik verwijderd en de draden in de box gestopt. Draden van de thermostaat in de box en netvoeding in de box (heb ik er nu weer even uitgehaald, omdat ik dacht dat dat het probleem was, teveel stroom, dus op de foto niet meer aangesloten).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncSCnE3cY6vqMr4FC3HTxlgSfQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AtewZJPnhKaeXBzGV8fJgAws.jpg?f=fotoalbum_large

• MikaX
Dank voor de hulp en link MotorBeast.

Ik snap er helemaal niks van. De thermostaat werkt en is ingesteld (bedrading was toch goed), maar de woonkamer heeft nog steeds geen stroom. Het is óf stop eruit of aardlek. Ik denk dat het toch een losstaand probleem is. Ik heb ook stopcontacten verwijderd vanmorgen.

• MotorBeast
MikaX schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:06:
Dank voor de hulp en link MotorBeast.

Ik snap er helemaal niks van. De thermostaat werkt en is ingesteld (bedrading was toch goed), maar de woonkamer heeft nog steeds geen stroom. Het is óf stop eruit of aardlek. Ik denk dat het toch een losstaand probleem is. Ik heb ook stopcontacten verwijderd vanmorgen.
Ik neem aan dat je eerst een andere thermostaat had. De draden die vanuit je box lopen voor de stadsverwarming naar je oude thermostaat moeten nu in dat kastje van de Liric en die hang je naast je stadverwarming box. Voeding van de stadsverwarming hoef je dus niet te veranderen. Het kastje van de liric geef je apart stroom. Vanuit dat kastje (zorgt eigenlijk alleen maar voor de Wifi verbinding) zorg je dat 2 aderig draad naar de thermostaat lopen. Waarschijnlijk je oude verbinding. Eigenlijk maak je dus gewoon een breuk in de in kabel die er nu ligt tussen je oude themostaat en de stadsverwarming en daartussen plaats je het Liric kastje.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je dat filmpje gevolgd hebt, waarom zie ik dan links geen netvoeding? Of bedoel je dat met losgehaald van de box?
Het relais is potentiaal vrij dus zou geen invloed mogen hebben op de voeding.

[ Voor 48% gewijzigd door DukeBox op 24-04-2024 15:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MikaX
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:51:
Als je dat filmpje gevolgd hebt, waarom zie ik dan links geen netvoeding? Of bedoel je dat met losgehaald van de box?
Het relais is potentiaal vrij dus zou geen invloed mogen hebben op de voeding.
Die had ik inderdaad losgehaald van de box ja.

• MikaX
Ik ben er achter wat het probleem was 8)7 Echt zo stom. Verwarring doordat ik 2 dingen achter elkaar zonder stroom heb gedaan.
Ik had de stopcontacten incl binnenwerk verwijderd, maar niet overal lasklemmen op gezet blijkbaar, een paar vergeten. Eind van de middag nog maar een rondje gedaan langs alle stopcontacten, want ergens móest iets mis zijn. Overal een lasklem op gezet en toen sprong de stop er niet meer uit.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-11 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Gelukkig zoiets en niet per ongeluk iets verkeerd aangesloten en daarmee gesloopt ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1