Small form factor behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:51
Hoi allen,

Ik ben voornemens een nieuwe pc te maken, maar in plaats van fancy kast op m'n bureau wil ik nu graag de kast onder m'n bureau schroeven middels een houder. De tijd van opvallende LED verlichting en een glazen ruit ben ik denk ik voorbij..

Nou heb ik de volgende setup in gedachte en de GPU heb ik al liggen en kan dus niet meer worden gewijzigd. (Inderdaad niet zo handig met 3 fan GPU, maar dit was een deal die ik niet kon overslaan)

Nou ben ik dus vooral benieuwd of jullie nog een goeie tip weten qua kast, ik heb er nu eentje wat alsnog een tower is, maar niet gigantisch groot. Maar weten jullie misschien nog een kleinere kast met de mogelijkheid om deze GPU en CPU koeler kwijt te kunnen? Mocht ik wat onmogelijks vragen dan hoor ik het ook graag, maar nooit geschoten is altijd mis. :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7500F Tray€ 168,67€ 168,67
1MoederbordenASRock A620M Pro RS€ 117,99€ 117,99
1VideokaartenASRock Radeon RX 6750 XT Phantom Gaming D 12GB OC€ 369,-€ 369,-
1BehuizingenFractal Design Focus 2 Black Solid€ 69,90€ 69,90
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,55€ 29,55
1Geheugen internLexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA€ 99,-€ 99,-
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 95,38€ 95,38
1Solid state drivesLexar NM710 2TB€ 104,90€ 104,90
Totaal€ 1.054,39

Hier zou bijvoorbeeld wel m'n GPU in passen:
uitvoering: Fractal Design Torrent Nano Black Solid
En volgens mij het moederbord ook? Ik ben zelf niet zo bekend met de kleinere kasten dus vandaar ook dat ik jullie om hulp vraag. :)

Budget zou ik het liefst rond de 100 euro hebben of goedkoper, kast hoeft dus ook niet mooi te zijn ofzo aangezien deze buiten het zicht hangt.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:07
Een kast met front I/O aan de voorkant ipv bovenop is een stuk handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:26
Je hebt een micro ATX formaat moederbord, dat past niet in een kast voor mini ITX moederborden, dus als je de FD Torrent nano wilt zoek dan een kleiner moederbord. Als je deze maat moederbord wilt filter dan in Pricewatch bv als https://tweakers.net/behu...wzl4ckKykEj9Z8X_Tck0t5_wF, het kastje van Asus bovenaan de lijst is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Uszka schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:10:
Een kast met front I/O aan de voorkant ipv bovenop is een stuk handiger.
Scherp!
martyw schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:13:
Je hebt een micro ATX formaat moederbord, dat past niet in een kast voor mini ITX moederborden, dus als je de FD Torrent nano wilt zoek dan een kleiner moederbord. Als je deze maat moederbord wilt filter dan in Pricewatch bv als https://tweakers.net/behu...wzl4ckKykEj9Z8X_Tck0t5_wF, het kastje van Asus bovenaan de lijst is goed.
Thanks! Die van Asus ziet er inderdaad goed uit, ook I/O aan de voorkant ipv bovenop. Daarnaast is er 338mm ruimte voor een GPU en is de mijne 305mm, moet dus net passen. :)

Voor de rest past het moederbord het moeder bord dus ook alleen zie ik zo gauw geen afmetingen voor de CPU koeler. Durf je zo te zeggen of dit past? En de PSU zou denk ik ook geen probleem moeten zijn?
Thanks voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:45
De Asus AP201 is wel 1 van de grootste kasten in dat segment.

Je kan eventueel ook eens kijken naar de nieuwe Jonsplus Z20. Sinds kort verkrijgbaar bij Caseking.
Qua formaat is die vergelijkbaar met de Inter-Tech IM-1, maar kwalitatief beter.

Jonsbo heeft nog een aantal andere interessante modellen, zoals de D30 en D31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Anton.net schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:01:
De Asus AP201 is wel 1 van de grootste kasten in dat segment.

Je kan eventueel ook eens kijken naar de nieuwe Jonsplus Z20. Sinds kort verkrijgbaar bij Caseking.
Qua formaat is die vergelijkbaar met de Inter-Tech IM-1, maar kwalitatief beter.

Jonsbo heeft nog een aantal andere interessante modellen, zoals de D30 en D31.
Die zien er ook erg netjes uit, handvat kan er ook vanaf zie ik dus dat is handig voor onder mn bureau schroeven. Wordt qua ruimte dan wel een uitdaging denk ik. :) Zou het liefst zo'n Z20 hebben zonder ruit.
Maar als ik de afmeting zo bekijk zou het qua componenten wel moeten passen.
Pagina: 1