Kassasysteem aan laptop hangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidonl
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-05-2024
Mijn vraag
Binnen 2 maanden open ik een stenen winkel (kleding). Nu ben ik op zoek naar een fijn kassasysteem. Reguliere kassasystemen zoals SumUp te over op het internet. Nu lijkt het mij handig een kassasysteem te koppelen aan een laptop. Dus hier een pinapparaat, kassa lade en bonprinter aan koppelen.
Op deze manier kan ik op dezelfde laptop mijn inkopen e.d. regelen.
Iemand hier ervaring mee en die mij kan adviseren? Is dit wel verstandig bijvoorbeeld?

Hoor het graag. Alvast dank!

Groet Guido

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik denk dat je eerst goed moet kijken welk systeem je nodig hebt, en dan de hardware er bij zoeken. Afgaande op de volgende website zit je namelijk al snel bij Lightspeed of Vendit.
https://www.kassazaak.nl/...%A0kassasystemen,-Prijzen

We missen nog wel een beetje wat je zelf al gevonden hebt om je beter verder te helpen. Wat vindt jij fijn, en wat is al afgevallen en welke rede hoort daar bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:44

eagle00789

Est. November 2005

Ik zou eerder adviseren in dit geval om een goede leverancier hiervoor in te schakelen.
Eentje die ik zelf goed ken en ervaring mee heb, is Roltex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidonl
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-05-2024
Wow, bedankt voor jullie snelle reactie!
Wat ik voornamelijk kan vinden zijn de standaard aanbieders die zelf een Point of Sale scherm leveren; die je dus enkel kan gebruiken als kassasysteem/voorraadbeheer. Als een SumUp en Zettle. Voor software op een pc/laptop raak ik dus een beetje de draad kwijt. Zelfs zo dat ik denk laat ik maar een vaste unit aanschaffen en mijn laptop ernaast houden voor andere zaken. Maar voelt als zonde geld. En misschien zit ik ernaast he? Wellicht is het verstanding sowieso die twee gescheiden te houden.
Ik ga ook zeker gelijk even bij Roltex kijken. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36
Guidonl schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:15:
Wow, bedankt voor jullie snelle reactie!
Wat ik voornamelijk kan vinden zijn de standaard aanbieders die zelf een Point of Sale scherm leveren; die je dus enkel kan gebruiken als kassasysteem/voorraadbeheer. Als een SumUp en Zettle. Voor software op een pc/laptop raak ik dus een beetje de draad kwijt. Zelfs zo dat ik denk laat ik maar een vaste unit aanschaffen en mijn laptop ernaast houden voor andere zaken. Maar voelt als zonde geld. En misschien zit ik ernaast he? Wellicht is het verstanding sowieso die twee gescheiden te houden.
Ik ga ook zeker gelijk even bij Roltex kijken. Dank!
Je blijft in de toekomst als eenmanszaak werken of moeten er meerdere mensen gebruik maken van het kassasysteem? In het laatste geval zou ik dedicated gaan zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Het is alweer een poosje geleden dat ik in de kassawereld werkte. Voor retail zijn er nogal specifieke eisen zoals barcodes scannen, makkelijk beheren van artikelen (maten/kleuren), voorraadbeheer, afprijzingen, loyalty etc. Houd er rekening mee dat niet ieder kassa pakket dat kan.

In de regel werden kassa's altijd met hardware verkocht, o.a. vanwege touchscreen en aanwezigheid van voldoende rs232 poorten voor de randapparatuur. Ook de support is gegarandeerd op die hardware, eventueel afgedekt met een servicecontract. Die eisen zijn steeds vager geworden sinds de komst van tablets en smartphones, en het feit dat bonprinters steeds meer via TCP/IP werken. De wens voor goedkopere hardware en/of onafhankelijkheid is dan ook steeds groter geworden, en leveranciers spelen daarop in door bv alleen de software te verkopen. Maar de support kan dus minder zijn.

Dus laat je goed informeren door evt gesprekken aan te vragen, maar leg voor jezelf ook vast welk budget je hebt en waar het minimaal aan moet voldoen.

Tips (al weet ik niet hoe ver ze zijn met mogelijkheden op eigen hardware)
www.eijsink.nl
www.kassasystemen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou kijken naar een USB handscanner voor de barcodes en beetje low profile POS dat integreert met een boekhoudpakket dat op je laptop draait.

als de winkel toekomstig knetter hard gaat lopen kan je altijd nog investeren in een compleet pakket met glimmende hardware + service en ondersteuning inbegrepen.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:57

St@m

@ Your Service

Kijk eens naar mpluskassa, kan vzi(nog)w gewoon draaien op een Windows systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 24-04-2024 19:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:01
Klant van me heeft sinds kort storekeeper als kassasysteem draaien. Verder hebben we ook veel klanten die Shopify POS gebruiken in de winkel. Kan je vrij laagdrempelig mee starten zonder dure consulten.
Pagina: 1