Plekken op muur, wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:45
Ik was onlangs in een pand van vrienden, waar ik in de volledige trappenhal tientallen van dergelijke plekken zag. Weet iemand wat dit is?

Het drukt het pleisterwerk van de ondermuur er af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAkHPhtt0lFZCIuj8djE4FqLokc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0vsKQjVHPQXX7T5osbsXAFr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI_Z56rb7cYuZQmp5P4QNrr9QcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXeGJl9DQytWAYBTrlVQEG9G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

TMV

Where did that damn icon go?!?

Lijkt op roestende spijkers/schroeven. Roestlaag zet uit, drukt het pleisterwerk los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Toevallig op de hoogte waar je een leuning of iets dergelijks zou verwachten? Lijkt idd op roestige spijkers/schroeven/draadeinden die gewoon ter hoogte van de muur zijn afgeslepen en dan overpleisterd.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Goede suggesties! Het zit echter op echt veel plekken, verdeeld over 4 verdiepingen in het trappenhuis. Niet echt een plek waar in het verleden iets aan de muur is opgehangen denk ik.
Tegelijkertijd lijkt het grijze wel vulmiddel wat niet opgedroogd is ofzo? Het is bros en *lijkt* vochtig.

[ Voor 22% gewijzigd door Deleon78 op 24-04-2024 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als er vocht in de muur zit is dat ook een hele goede reden waarom dat staal gaat roesten. Ik zou dan ook meteen op zoek gaan naar de oorzaak van het vocht. Is het een buitenmuur?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zijn dit niet gewoon oerpitten? Die komen vooral naar de oppervlakte als het vochtig is. Gezien het een trappenhuis is: hoe goeed wordt daar geventileerd en verwarmt?

Relatief makkelijk te checken door het stukje wat aan het roesten is te verwijderen. Is het klein en zo groot als een erwt --> oerpit. Dan is het een kwestie van ze allemaal verwijderen en dichtsmeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 24-04-2024 08:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 10:04
Het lijken inderdaad oerpitten, metaalhoudende erts dat onderdeel was van de betonmix. Door vocht in de lucht gaan ze roesten, zetten een beetje uit en breken de betonlaag er omheen. Als je pech hebt en het erg vochtig wordt geven ze bruine roestvlekken.
Om dat risico te vermijden kan je ze het beste er echt uitbikken (met een oude schoevendraaier bijvoorbeeld) en het gaatje dichtsmeren. Als je ze enkel afsmeert kan het later alsnog verder afbrokkelen of bruin verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Dat klinkt aannemelijk! Het zou kunnen dat slecht geventileerd wordt. Uitbikken is een goede optie. Worst case is het bewapening i guess?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Deleon78 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:50:
Dat klinkt aannemelijk! Het zou kunnen dat slecht geventileerd wordt. Uitbikken is een goede optie. Worst case is het bewapening i guess?
Dat is niet echt aannemelijk. Bewapening zit vlak in muren en daarnaast ligt dat een stuk dieper (precies in het midden vaak bij een muur).

Ik zou één plek uitbikken en kijken wat je treft en dan vanaf daar bepalen wat je verder wil of kan doen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Dat je benieuwd bent naar wat het is, sure, maar nu je weet dat het roestende spijkers ben je klaar, toch? :P

Of wil je echt op zoek naar een oplossing voor de gemeenschappelijke trappenhal van een plek waar je niet eens zelf woont?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
Hahn schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:08:
Dat je benieuwd bent naar wat het is, sure, maar nu je weet dat het roestende spijkers ben je klaar, toch? :P

Of wil je echt op zoek naar een oplossing voor de gemeenschappelijke trappenhal van een plek waar je niet eens zelf woont?
Ik ga het niet oplossen nee, maar remedies vallen wat mij betreft ook onder meer er over leren. Maar in principe ben ik inderdaad al geholpen (bedankt allen!) :)
Pagina: 1