Wereldwijd (voordelig) kunnen bellen en sms ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Ik ben momenteel al een aantal maanden in het buitenland en dat zal nog wel even zo blijven. Echter loop ik constant tegen een probleem aan en dat is gebeld kunnen worden tegen een voordelig tarief. Momenteel gebruik ik prepaid voor mijn 06 nummer, ik gebruik namelijk mijn 06 nummer momenteel alleen om SMS verificatie berichten te ontvangen.

Als ik toch een specifiek NL nummer moet bellen gebruik ik Skype. De kosten zijn zeer laag (paar cent per minuut). In de meeste gevallen kan ik Whatsapp gebruiken om gebeld te worden, maar voor zakelijke relaties heeft dit niet de voorkeur.

Ik ben op zoek naar een service waar ik mijn 06 nummer tegen een voordelig (liefste pay per use) bereikbaar kan krijgen

Ik weet dat er in de US Google Voice bestaat, maar voor Europa (Nederland) kan ik weinig oplossingen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Probleem is de fair use policy. Veel providers hebben hierin staan dat je minimaal helft in NL moet gebruiken / zijn.

Als je dit niet bent mogen ze achteraf de extra kosten declareren, wat tot absurde boetes kan leiden.

Is zoiets als lycmobile niet wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je geen telefoonnummer krijgen van skype?

Zakelijk zie ik trouwens ook steeds vaker whatsapp, zelfs voor een profesionele klantenservice. Dus ik denk dat het best kan als je ook op alternatieve manieren bereikbaar bent.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:55
Voor 06 nummers zijn er geen goedkope virtuele diensten helaas.
Aangezien het om bellen gaat zou je kunnen kijken naar een VoIP provider die je een vast nummer kan geven, en dan kun je het 06 nummer doorschakelen. Dan betaal je op de 06 alleen kosten als er gebeld wordt.
Echter voor de VoIP heb je dan wel een abonnement nodig om dat nummer voor jou vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mijn vorige werkgever had om deze reden voor t personeel abonnementen van Truphone. Werkte opzich prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:13
Het zou handig zijn als je het land kan benoemen, dat geeft wat meer essentiele context.
Mogelijk is bij Cheapconnect een prepaid lokaal nummer nemen een oplossing voor je en de Sessiontalk app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Marzman schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:04:
Kun je geen telefoonnummer krijgen van skype?
Ja dat kan, alleen helaas geen Nederlands 06 nummer, sommige andere landen staan er wel tussen.
ikke26 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 10:38:
Het zou handig zijn als je het land kan benoemen, dat geeft wat meer essentiele context.
Mogelijk is bij Cheapconnect een prepaid lokaal nummer nemen een oplossing voor je en de Sessiontalk app gebruiken?
Het gaat niet om één specifiek land. Ik heb dual sim dus mijn huidige aanpak is; lokale simkaart kopen voor data en deze als SIM 2 gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door psvunited op 24-04-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:13
Wat dan wellicht een optie is, om alsnog een extra nummer te nemen via Cheapconnect €8,95. Als je dan Whatsapp voor Business download en het cheapconnect nummer dan daar voor de registratie gebruikt, heb je prive en zakelijk mooi gescheiden van elkaar in verschillende apps. Daarnaast zien klanten dat je account zakelijk is, mocht dat belangrijk zijn voor de professionele uitstraling.
Pagina: 1