Horizon Forbidden West loopt vast tijdens laden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGM Nagelkerke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Mijn vraag
Tot recent werkte Horizon Forbidden West goed op mijn PC, onder Linux Mint.
Sinds een paar dagen kom ik nog wel in het hoofdmenu, maar bij het laden van een savegame bevriest na een paar seconden het beeld.
Dan wordt het beeld zwart, even later geeft mijn monitor aan dat hij weer input krijgt en zie ik weer het laadscherm.
Nog even later kom ik terug in het inlogscherm van Mint.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint
Ryzen 5600X
Radeon 6700 XT
Corsair Vengeance LPX RAM

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met verlaagde grafische instellingen werkt het wel ("low").
Ik heb nog een SSD met Windows 10, die heb ik weer uit de kast gehaald en dan werkt het ook op High.
16/04 werkte het nog, 21/04 niet meer. Zover ik zie (in steam) er in die tijd geen update van het spel (wel op 23/04 en 11/04)
Mogelijk wel een OS / driver update in die tijd, er staan regelmatig updates klaar die ik regelmatig installeer.
Ik meen dat ik sinds de laatste keer dat het werkte nog een spel buiten steam heb geinstalleerd via Lutris, misschien dat ergens in de compatibiliteits laag iets niet meer goed staat voor Horizon Forbidden West.
Andere spellen werken wel goed.
Als ik op vergelijkbare problemen zoek vind ik de nodige hits, met uiteenlopen suggesties zoals hardware issues, videokaart driver issues, cpu specifieke issues, cache sizes, etc. Meerendeel specifiek voor Windows systemen geschreven.
Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd, geen verschil.

Iemand een goed idee? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGM Nagelkerke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:12
Dan maar Linux opnieuw geinstalleerd :)
Daarmee werkt het weer.